יש אוצר בעגלת הסופרמרקט . 9 טיפים שיעזרו לכם להוציא פחות.



משפחה בצמיחה כלכלית- רינת אליטוב

צמיחה כלכלית

אוברדרפט בחשבון הוא סימפטום לבעיה. אם הפער החודשי בין הכנסות להוצאות הוא שלילי באופן קבוע, תכנסו לתהליך שנקרא " מעגל העוני ".

כמחצית מהמשפחות במדינת ישראל נמצאות במינוס וכשליש נמצאות במינוס כרוני ובמעגל קבוע של נטילת הלוואות והגדלת ההחזר החודשי בגינן.

עפ"י סקירה שפרסם בנק ישראל, 1 מכל 6 משפחות כאלה לא תעמוד בהחזר החוב.

יתרת החשבון בבנק היא בהחלט ביטוי לדרך שבה אנו פועלים עם הכסף.

אנשים רבים עובדים כדי לממן מוצרי צריכה ( יותר בגדים, יותר חופשות, ג'יפ מפואר וכו' )  לעומתם,  אנשים שעובדים באדיקות כדי לחסוך ולייצר מנגנון כלכלי שבו הכסף עובד עבורם. אתייחס לשני אבות טיפוס אלה בהרחבה בכתבה בשבוע הבא.

אם תפתחו מחויבות לחיסכון ותתמידו בו, יישאר לכם הרבה כסף בכיס  כדי שתוכלו לממש  יעדים  חשובים לכם. בד"כ הם יעדים שנגזרו ומסדרי עדיפויות שקבעתם לעצמכם מראש ומהערכים שלכם.(רכישת דירה למגורים או להשקעה, לעזור לילדים לרכוש השכלה, טיול משפחתי וכו' ). הרבה מהם יעדים ארוכי טווח.

הפעם בחרתי לכתוב על קניות בסופרמרקט כי זה אחד הסעיפים הקלים לחיסכון.

הנה לכם תשעה כללים לקניות מושכלות בסופרמרקט.

 

  1. האם קבעתם לעצמכם תקציב חודשי לסעיף זה?

מסגרת תקציב הוא יעד שקבעתם והתחייבתם לעצמכם לעמוד בו והוא מבטא תכנון ופעולה במחשבה תחילה.

התקציב שהגדרתם לא מאפשר לכם להיכנס " בלתי חמושים " לאזור שתוכנן ע"י טובי המוחות השיווקיים כדי שתקנו הרבה מעבר למה שאתם באמת צריכים.

  1. אין מלאי!– אל תחזיקו בבית מלאי של מוצרי סופרמרקט. (שימורים, חומרי ניקוי, בשרים ועוד) גם אם יש להם חיי מדף ארוכים. מלאי הוא עניין יקר והוא גורם לבזבוז.
  2. הכינו רשימת קניות וקנו פעם אחת בשבוע בלבד– כנסו לסופר עם רשימה שהכנתם מראש וכוללת את כל המוצרים  הדרושים לכם לאותו השבוע. מה עם החלב והלחם? לחלב יש חיי מדף ארוכים יותר משבוע ולחם ניתן להקפיא.

זכרו, כל כניסה לסופרמרקט, מסכנת את הכיס שלכם בהוצאות מיותרות של התכוונתם אליהן.

  1. הסופר איננו מקום בילוי– הגיעו ממוקדים, מצוידים ברשימה, הגיעו לבד ואל תגיעו רעבים. מחקרים מוכיחים שמי שמגיע רבע לקניות, קונה יותר.
  2. קנו בסופרמרקט זול. – ההבדל בעלות סל הקניה בין סופר אחד למשנהו עשוי להסתכם במאות שקלים לחודש. השוו מחירים וקנו רק בסופרמרקט זול. שימו לב, ישנם הבדלים במחיר גם בין סניפים של אותה הרשת. עדיף לקנות באיזור שיש בו כמה סופרמרקטים, התחרות תמיד טובה לצרכנים.
  3. פירות וירקות קנו רק בעונה. – ברשימת הקניות נרשום: "ירקות העונה" או "פירות העונה" וכשנגיע למחלקת הפירות והירקות נסתובב מעט ונבדוק מחירים ואז נחליט מה יכנס לעגלה שלנו ומה לא.
  4. למדו מהן הכמויות הדרושות לכם - הימנעו מלהשליך מזון. למדו את הכמויות הדרושות לכם. עפ"י הדו"ח הלאומי לאובדן המזון, בישראל נזרקים מדי שנה כ- 1.1 מיליון טון מזון ראוי לאכילה בשווי של 7 מיליארד ₪ .  זהו כסף שיוצא מכסכם ולא מעניק לכם שום תועלת.
  5. היזהרו ממבצעים– התעלמו מהשלט "מבצע" . השוו מחירים וחפשו את המוצר הזול מבין אלה שמתאימים לכם. אל תצברו מלאי רק בגלל שהמוצר במבצע. הפעילו שיקול דעת.
  6. התקציב חשוב יותר מהרשימה.-  אם תוך כדי קניה גיליתם שחרגתם מהתקציב, וותרו על חלק מהקניה. הצמדות לתקציב תביא אתכם לעמידה ביעדים הגדולים והחשובים לכם באמת.

 

משפחות רבות שואלות, אז חסכנו 1500 שקלים לחודש בתקציב הסופרמרקט ומוצרי המזון, מה כבר ייצא לנו מזה?

1500 שקלים לחודש בתשואה של 7% בשנה הם 225,000 ₪ בעוד תשע שנים. זה הכוח של ריבית דריבית שאותה הגדיר אלברט איינשטיין : "הפלא השמיני בתבל ".

אכן קיים אוצר בעגלת הסופרמרקט!. בעזרתו תוכלו לממן  שכר לימוד אוניברסיטאי לתואר ראשון ולתואר שני לשלושה ילדים ולהישאר עם עודף.

רינת אליטוב | אמנת ויועצת לכלכלת משפחה ולמינוף ההון האישי 054-4353913   נייד:  [email protected] מייל:

רינת אליטוב | מאמנת לכלכלת משפחה ולמינוף ההון האישי

המשימה שלי היא לעזור לך להכניס סדר וארגון בתחום הפיננסי בחייך, לשפר את מצבך הכלכלי וליצור איתנות פיננסית כדי שתוכל לחיות את החיים שרצית ולהעניק ליקרים לך איכות חיים ורמת חיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה