כל מה שרציתם לדעת על סקר שכר הייטק



סקר שכר הייטק הוא למעשה סקר אשר בודק את ממוצע השכר בהייטק. אם לפני כמה שנים סקר שכר הייטק היה כולל רק נתוני שכר לפי תפקיד באופן יבש, היום ניתן למצוא סקרי שכר הרבה יותר מפורטים אשר כוללים חלוקה לפי שנות ניסיון, דמוגרפיה הכוללת את אזורי העבודה, גילאים, מין ועוד מגוון רחב של נתונים נוספים.

צילום: יח"צ

פירוט השכר הממוצע לכל תחום, במיוחד כאשר הוא מגיע עם קריטריונים ספציפיים כל כך, מאפשר לכם לבחון את נתוני השכר ולדעת מה השכר המגיע לכם, או אם אתם מעסיקים - מה השכר שאתם אמורים להציע לכל עובד.

אם אתם שואלים את עצמכם מהי החשיבות הגדולה של סקר שכר הייטק? מהי המשמעות של סקרי השכר השנתיים ועוד, קראו את המאמר הבא ותמצאו תשובות לכל השאלות שלכם.

 

כמה אתם שווים באמת?

שנים רבות עובדים בהייטק, ובכל תחום אחר, הגיעו פעמים רבות למצב בו הם לא ידעו כמה הם באמת שווים, מה שהוביל לאחת משתי הטעויות הבאות:

  1. בקשה להעלאת שכר או דרישת שכר גבוה מידי, מה שהוביל לאי העסקה או תסכול רב של העובד לסירוב המעסיק להעלאת השכר, מבלי לדעת כי השכר שהם מקבלים בכל מקרה הוא באמת גבוה.
  2. ציון צפיות שכר נמוכות בראיון העבודה, מה שהוביל מעסיקים להציע שכר נמוך מזה שבאמת רצו להציע לאותו עובד, ומה שגרם לעובד להתחיל מנקודת התחלה נמוכה ממה שהוא באמת ראוי לו.

לכן, החשיבות של סקרי שכר עבור עוברי ההייטק היא גדולה. סקר שכר הייטק יכול לסייע לכל אחד להבין כמה הוא באמת שווה ולפי זה לציין את ציפיות השכר  שלו, להחליט האם לבקש העלאת שכר או לא ועוד.

 

איך לתגמל את העובדים שלכם?

סקר שכר הייטק חשוב לא רק עבור העובדים בהייטק, אלא גם עבור המעסיקים. אם אתם רוצים לדעת איך לתגמל את העובדים שלכם בצורה טובה, ואיך לשמור על הכוח האנושי בחברה שלכם, אחד הנושאים שעליכם להקפיד להיות מעודכנים בו הוא השכר.

התעדכנות בסקרי שכר שנתיים תאפשר לכם להכיר טוב יותר את נתוני השכר העדכניים וכך להציע לעובדים שלכם שכר הוגן ההולם את הכישורים שלהם, הניסיון והידע שלהם, ותהיו בטוחים כי אתם נותנים להם יתרון חשוב שימנע מעבר שלהם לחברות אחרות בתחום.

 

על אילו סקרי שכר לסמוך?

לפני שאתם לוקחים נתונים של סקר שכר הייטק כזה או אחר, חשוב מאוד שתדעו על איזה סקר אתם מסתמכים ומה האמינות של הנתונים המפורסמים בו.

הסתמכו אך ורק על סקרי שכר שבוצעו על ידי חברת השמה מקצועית שאתם יכולים לסמוך עליה במאת האחוזים. חברה אשר אתם בטוחים כי היא מספקת נתונים אמיתיים מתוך העבודה המשותפת שלה עם חברות ההייטק השונות וההשמה של עובדים רבים בתחום.

אל תסמכו על סקרי שכר אנונימיים שאתם לא יודעים מי באמת ערך והכין אותם. אתם חייבים להיות בטוחים כי אתם מסתמכים על נתונים מדויקים ואמיתיים לפני שאתם מבצעים פעולה כזו או אחרת בעקבות אותם סקרים.

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה