לעוף רחוק



הטור של חגית כהן

לעוף רחוק

כיף לי להודות כי מגיל ילדות ועד היום כלי הדמיון מלווה אותי יד ביד. אגדיל ואומר כי הרגשתי פרפר צבעוני שעף לו בעולמות קסומים. זה פתח עבורי דלת לפגוש את עולמי הפנימי. להיות "מטפל" של עצמי, להעשיר את עולמי, להשיג תחושת רוגע והרפיה ולפגוש יכולות שלא הכרתי  בעצמי, וכל הטוב הזה דרך עולם הדמיון. למדתי והבנתי כי הוא כלי הכרחי ונהדר לראות, ולבקש דרך משקפיים חדשות, צבעוניות ויצירתיות איך אני רוצה שמציאות חיי תראה.

כשאני מסתכלת על חיי מהצד אני יכולה להעיד בפה מלא כי רוב תסריט חיי ניברא תחילה בדמיון ראשי, ורק ולאחר מכן ניברא הלכה למעשה במציאות חיי. מזכיר לי את כל אותן ספרי אגדות וסרטי קולנוע שבהם הכל יכול לקרות, ואנו הצופים מהצד מקבלים זאת בצורה הכי טריוויאלית. ואני שואלת למה שלא אנסה ליצור את הבלתי אפשרי גם בחיי?

נרגשת לשתף אתכם כי גם את היותי מנטורית לצמיחה דמיינתי בראשי שנים אחורה, ולפני

 כ- 6 שנים עשיתי זאת כנגד כל הסיכויים והגשמתי את מה שדמיינתי במציאות חיי.

באימוני המנטורינג שאני מעבירה, אחד הכלים המשמעותיים ביותר שאני מתעכבת עליו הוא עולם הדמיון. האני מאמין שלי הוא, שאם נוכל לעוף בדמיון כך ניפתח את גבולות ההיגיון שלנו, את החומות שבנינו בכל חיינו, העכבות והחסמים שאימצנו לחקיינו. כולם ייעלמו ויתפוגגו, ויאפשרו לנו להבין כי ביכולתנו לנהל את חיינו ולהפליג למחוזות קסומים ללא גבולות, פחדים וחששות.

נוכחתי לדעת דרך המון חוויות טובות ופחות טובות, כי בכוח הדמיון ניתן ליצור שינויים רבים חיוביים ושליליים בחיי. וכל מה שאני מרבה לחשוב עליו אני מושכת לתוך חיי. לכן אני ממליצה בכיף כי יש להתמקד בד אירועים חיוביים שאנו רוצים למשוך בחיינו.

מחקרים רבים הוכיחו את כוחו של הדמיון ויכולת השפעתו על המציאות שלנו. כולכם מכירים את הנושא תחת השם המפורסם דמיון מודרך.

אם נהייה כנים, כולנו מדמיינים! מקום שביקרנו בו או שאנחנו רוצים לבקר, לנוח, לטייל מקום יפה בארץ או בחו"ל. לעיתים אנחנו מדמיינים את עצמנו רזים ויפים, כפי שהיינו רוצים להיות, את הבית שתמיד רצינו, חברים שבא לנו להתרועע עימם ועוד ועוד.

לעיתים קרובות אנחנו מדמיינים גם תסריטים ודמיונות שליליים. כמו דמיון על הבן שנסע לטיול או התגייס לצבא, אנחנו חוששים לו ויוצרים דרך הדמיון תסריט שלילי שלא נותן לנו מנוח. או על השיחה שאנחנו רוצים לקיים עם עמית או בוס בעבודה שהכעיס אותנו, או על מה שאמר לנו בן הזוג ולא מצא חן בעינינו. הבחירה היא בידינו איזה תסריט להכניס לראשינו. שוב אנו בונים ואחראיים על מציאות חיינו בכל דקה ודקה .

כלי הדמיון יכול להשפיע על תחומים רבים בחיינו,  הוא מסייע לנו להירגע ולהיות בנינוחות ובשלווה, תמיכה וריפוי במצבי משבר, מסייע במיקוד ובאפקטיביות בעבודה, מאפשר יותר הרמוניה במערכות היחסים, טיפוח הביטחון והדימוי העצמי, וגם מאפשר ליצור מציאות חדשה, מציאות של שפע וזרימה. למעשה ניתן להשתמש בכוח הדמיון לשיפור כל תחומי החיים, ויש צורך לתרגל את זה באופן שוטף.

חשוב לדעת, כי עלינו להפעיל בדמיון את מירב החושים, יש לדמיין לא רק מראות, אלא גם קולות, צבעים וריחות. ככל שנפעיל את מגוון החושים שלנו כמו חוש הראייה, הריח, השמיעה והאינטואיציה, כך נרגיש איך זה משפיע עלינו ברמה הרגשית והפיזית. אם נחזור על הפעולה יום אחר יום תאמינו לי זה יתממש לנו. ההתמדה תהפוך את הדמיון למציאות וכך נחווה את החוויה במלוא עוצמתה ונוכל להטמיע אותה בתוכנו.

זכרו, הכל נימצא מתחת לאפינו. בחרו לשנות, לשפר ולהתחדש. הדמיון הוא כלי נהדר שנימצא בכל אחד ואחת. השתמשו בו!

 

לכל שאלה/ייעוץ/הכוונה אשמח לענות

[email protected]

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה