'מילה כסלע' - מותר האדם



.

אני זוכר את הפעם הראשונה בה הסבירה הגננת או המורה בכיתה א' לי ולחבריי הינוקות, את עניין מותר האדם מן הבהמה.

לא שלא הייתי מגיע לתובנה הזו לבד במהלך השנים - אני מקווה - אבל באמת שהפתיע אותי העניין הזה עם זכות הבחירה. הפתיע פעמיים – פעם אחת ההלם שאחז בי כשהבנתי שאני וחומי, הכלב המיתולוגי שלנו, איננו בעלי-חיים שווי-זכויות ושווי-תנאים בעולם ובמשפחה, ובפעם השנייה כאשר הבנתי שמה שאני יכול להחליט עליו – חומי ממש מנוע.

אחר-כך, בהמשך, היה מי שהסביר לי גם מה עומד מאחורי הדברים, ולמה הבהמה מעדיפה תמיד לנהור אחר העדר, להסתפק בפשוט, במועט, במושג, בזמין, בנדרש למחייה ותו-לאו ובנגיש. ולמה אני, כיצור חושב ונעלה ממנה, לא אמור לבחור תמיד בדרך הקלה, המנצנצת, המבטיחה, הפשוטה, הפשטנית – הקלה לעיכול, המבטיחה, המפייסת – השקרית.

מה אני רוצה מכם? הנה, תיכף. כל שאני רוצה לומר בעצם הוא: חברים, צאו להצביע – אבל לא כמו עדר, אל תיסחפו אחר זיקוקי די-נור המפצירים בכם להתקדם, אל תתעו בדרך אחרי צבעי כחול-לבן מתנופפים בגאון, אל תצעדו אחר מנהיגים שמנהיגותם לא מוכחת, אל תריעו למי שמבטיח לכם עתיד, זו לא חוכמה להבטיח עתיד – בקשו לכם את מי שמבטיח לכם כאן ועכשיו!

אל תנחשו את טביעות רגליו של מי שאומר לכם שישראל לפני הכל - אבל אין לו מושג איך עושים את זה, אל תתפרו את חליפותיהם של מי שאך פשטו מדים, אל תבטחו במי שאינו יודע לשמור על דבר קטן ופשוט כמו מכשיר הטלפון הסלולארי שלו, אל תפקירו את בריאותכם בידי מי שבהבל-פה אחד מבטיח לכם בית-חולים בצפון ועוד אחד בדרום, אל תלכו שולל אחר מי שמוליך אתכם לשם, אל תבקשו לכם מנהיגים שאוהדיהם מקללים ברותחין ובצוננין - שמאחלים לקורונה להגיע למשפחה שגרה בבלפור.

אל תבקשו לכם מנהיגים שבורחים מעימותים – עימותים הם בלב-ליבה של אמנות המדינאות, אל תבקשו לכם מי שמסתבכים בפרשיות הנובעות מחשיפת חומרים מביכים בקובצי המידע שלהם, אל תבקשו לכם את מי שיוציאו אתכם מבתיכם בכדי להשיבם למי שטוענים לבעלות על הקרקע שלכם מתוקף גחמה פוליטית-היסטורית ללא כל צידוק הגיוני ומוסרי, אלה שבעיניהם להעיף אתכם מנחלתכם זה בסדר – בכדי להשיב את הנחלה לאי-מי אחרים, והכל בזכות יפי נפשם המסוכן.

אל תתנו את קולכם עבור מי שמתנהל בנכללוליות, מי שדוחף קשישים מעליו והודף, מי שכבר הוכיח בהצבעות בכנסות קודמות ובממשלות קודמות שברגע האמת יזניח אתכם – אתכם הנכים, אתכם הקשישים, אתכם ניצולי השואה ושורדיה, אתכם המיעוטים, אתכם החד-הוריים, אל תאזינו למי שמפיצים פייק ניוז ("נתניהו יוחלף בהצבעה פנימית במרכז 'הליכוד' לאחר שיילך לעסקת טיעון", למשל – וזו סתם דוגמא מהסמס האחרון שהגיע אליי ממש ברגעים אלה מאחד המטות הנבזיים).

השתמשו בזכות הבחירה – לא רק בזו הבאה לידי יישום בקלפי – השתמשו בזכות הבחירה כיצד חייכם ייראו ויתנהלו, השתמשו בזכות הבחירה האם להיות בטוחים ומוגנים או חוששים ומהססים, מתפרנסים ומשגשגים או מובטלים ומוטרדים, גאים וגבוהים או מושפלים ומאוכזבים, שמחים ומתקדמים או עגומים ומעוכבים.

אל תנהו אחר מי שמבטיחים לכם שחר של יום חדש. מי שמבטיח יום חדש מבקש לעצמו יום חדש, תחת היום שחלף, שעבר, שלא ישוב. אין צורך ביום חדש – היום הנוכחי הוא בסדר גמור, ביום הנוכחי יחסי מדינת ישראל עם העולם מעולם לא היו טובים כל-כך, מבטיחים כל-כך, מערכת החינוך הישראלית, על כל לקויותיה – הינה אחת המובילות בעולם, שוק העבודה לא נראה כך מזה עשורים: שיעור האבטלה ירד לרמתו הנמוכה מזה עידן ועידנים, שיעור המועסקים עלה, התקצוב לחינוך ולהשכלה הגבוהה הינו בשיאו, היצע הדירות צמח ומחיריהן ירדו, כך גם בתקשורת הסלולארית, כך גם בתקשורת האינטרנט ובשירותי הטלוויזיה, מחיר הדלק הינו מהנמוכים בעולם, כן-כן, מה לעשות, ככה זה, מחירי החשמל אינם מאמירים כפי שהאמירו תחת ממשלות אחרות, מוצרי המזון הבסיסיים נמכרים במחירים שווים לכל נפש, בשוק פתוח לחלוטין לתחרות, שמי ישראל הפכו לפתוחים – היום ניתן לטוס ב-10 יורו ליותר מחצי העולם, שיעור צמיחת המשק הינו מהגבוהים בעולם המערבי – וכן, יש לכך משמעות עבור כל אחד ואחד מאיתנו, דירוג האשראי הבנילאומי של ישראל עלה ל-A+ היוקרתי, יש כביש שש, תהיה רכבת לירושלים, תהיה רכבת קלה, תהיה גם רכבת לאילת, זה לוקח זמן, אבל זה יקרה, מגזרי המיעוטים האתניים זוכים לפיתוח, השמירה על איכות הסביבה הפכה לחלק אינטגרלי מתהליכי קבלת ההחלטות של הממשלה וממכרזיה - בזכות הגברת פעילות האכיפה נרשמה ירידה של יותר מ-70% במספר חריגות זיהום האוויר במרכזי הערים, טיפולי שיניים בחינם לילדים הורחבו עד גיל 12 - עד כה ניתנו מעל ל-6 מיליון טיפולים.

ארגוני הטרור מזנבים אכן ביישובי העוטף, למגינת לב כולנו – אבל אין יותר מאות הרוגים בפיגועי התאבדות בלב המדינה, במרכזים מסחריים, במעברי חצייה תמימים, באוטובוסים, אנחנו לגמרי לא לבד במאמץ לחסל את איום הגרעין האיראני, מערכת הביטחון מצויידת במיטב הטכנולוגיות המובילות בעולם – מרביתן מתוצרת עמל כפינו, שלנו, כחול-לבן – הכחול-לבן הנכון.

השתמשו, רבותיי - בזכות לבחור להיות מאושרים.

שבת שלום ותודה עבור תשומת הלב.

רובי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה