מי נבחר כבר בשבוע שעבר?



פרשת השבוע עם הרב לרר

.

השבוע אנו עומדים בישורת האחרונה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. כל אחד יודע את מי רצונו לראות עומד ליד ההגה העירוני, או את מי הוא לא רוצה לראות, אך איש אינו יודע בוודאות מה יקרה מאחורי הפרגוד כאשר, עשרות אלפי הבוחרים, יביעו דעתם.

באקטואליה, מפרשת השבוע, פרשת וירא, אנחנו קוראים על נבחר שכבר נבחר אך לא ברור לנו מדוע התורה אינה פורשת את קורות חייו האישיים, המלאים מעשים מיוחדים, כבר בצעירותו. כפי שכל נבחר ציבור מציג בעת שמציג את מועמדותו .

הנבחר- אברהם אבינו, הוא נבחר על ידי ה' להיות אבי האומה העברית, בפרשה הקודמת, לא מתוארת בפנינו ההיסטוריה העשירה שלו, שהרי אברהם נולד לתוך עולם עובדי האלילים והגיע בכוחות עצמו אל האמת. אלא התורה מציגה את חייו מגיל שבעים וחמש בעת שה' מצווה עליו לצאת מארץ הולדתו ולעלות לארץ ישראל. מדוע התורה לא מציגה את מסכת חייו העשירה, כפי שהציגה את נח או את משה רבינו?

תחילת עבודתו העיקרית של אברהם בעולם, מתחילה דווקא בבחירה של הבורא ביהודי כדי להיות שליחו, על מנת, לתקן את העולם, ה' הכל יכול, הלא מוגבל, מעניק לנו כח מיוחד.......

בפרשה שלנו, התורה ממשיכה להציג את הניסיונות שאברהם עובר ועומד בהם בכבוד. הניסיון האחרון שהתורה מציגה הוא ניסיון העקידה שבו ה' דרש מאברהם להקריב על המזבח את בנו יחידו, יצחק, למרות ההבטחה שזרעו של אברהם יגיע מיצחק?

מהי המטרה העומדת מאחורי הניסיונות שאברהם עבר?

ניסיונות נובעים מקשיים, קושי פיסי או קושי נפשי. פעמים רבות שני אנשים מבצעים פעולה זהה, האחד עומד בניסיון עצום ושורד והשני מבצע זאת בהליכה, ללא מאמץ מיוחד. הרצון משפיע על היכולת להתמודד עם הקושי .אדם, שהוא איש חסד גדול, הנהנה מכל רגע שיכול להיטיב עם הזולת, שנדרש להכניס היד לכיס ולשלוף את המשכורת של החודש האחרון או לבצע פעולה פיזית קשה, עבור הזולת, עושה זאת בהליכה , אך אדם שבטבעו הוא קמצן והזולת לא עומד מול עיניו, יצטרך לנהל מלחמה פנימית קשה כדי להכניס היד לכיס ולבצע הפעולה.

אברהם אבינו -עובר מבחני נאמנות. כבר בהוראה הראשונה, מהפרשה הקודמת, בה הוא נדרש להתנתק מילדותו וללכת ללא נודע, אינו מהרהר על ההוראה ומבצע אותה כנדרש, בנסיון העשירי, עליו אנו קוראים השבוע, ה' אומר:" עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי יְרֵא אֱלֹקִים אַתָּה" מדוע ? כי הוכחת ביטול מוחלט כלפי, למלא ולבצע את כל דרישותי, כולל הקרבת הבן. עד עתה ייתכן ואברהם ביצע את המשימות כי הם תאמו לאהבה העצומה שהייתה לו, לפרסם את מציאות הבורא בעולם. אברהם היה מוכן לוותר על הכל בשביל מטרה עילאית זו, כולל מוות על קידוש ה', שגם על ידו מתפרסם הבורא .אך בניסיון העקידה ה' דורש ממנו להקריב את ממשיך דרכו בעולם, המנהיג הבא-יצחק, שידאג לפרסום האלוקות בעולם. מטרת חייו עלולות לרדת לטמיון, ובכל זאת, הוא מעשיו מצדיקים את בחירתו על ידי ה' , כי בכל מקרה, אברהם מבצע את משימות הבוחר-הבורא.

אנו, בני האבות, אברהם יצחק ויעקב, כולנו נבחרנו על ידי הבורא לתקן את העולם .האבות, הם נקודת הציון שפילסו לנו את הדרך.

בשבוע הבא כשנלך לבחור, נבקש ואף נתפלל, שנבחרי הציבורי יהיו ביום שאחרי הבחירות משרתי הציבור, שיזכרו שאנחנו בחרנו בהם ולא בשביל הג'וב, הכבוד והשכר, אלא כדי להעניק לנו את הצרכים שנוכל להמשיך ולשרת את הבוחר בנו, ה'. אין לנו עין צרה כלפי הנבחרים, שיזכו לדברים הטובים הללו, אך שיזכרו אותנו!! נבקש ונתפלל שגם אם לפני הבחירות, המתמודדים הציגו לא רק את מעלתם, אלא גם את חיסרון המתחרים .אחרי הבחירות יראו רק את מעלות הנבחרים ויעבדו יחד לרווחת התושבים.

המשאלות הללו אינן משאלות לב, שאינן מציאותיות ושמתאימות רק להיכתב על דף הנייר, אלא קשורות אל היהודי שבתוך תוכו יש לו את הרצון לראות את מעלת השני .פשוט, רק צריך לפקוח העינים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה