משפחה בצמיחה כלכלית- רינת אליטוב



איך תבנו הצלחה כלכלית ?

צמיחה כלכלית

"תלמדי אותי איך לעשות את המכה, אין לי סבלנות...אני רוצה הרבה כסף ומהר"        

מי שמחפש דרך מהירה וקלה להתעשר עלול לחוות עגמת נפש רבה ואף קריסה כלכלית.

אין ספק שמדובר בתהליך  ולא באירוע נקודתי. אם אתם במינוס או שאין לכם יעדים כלכליים, בראש ובראשונה אתם נדרשים לקבל החלטה חד משמעית להפסיק להנציח את המצב הקיים.

כל אחד יכול לייצר הצלחה כלכלית. הבשורה הטובה היא שלא מדובר בכישרון מיוחד שמבדיל בין מי שיגיע להצלחה כלכלית לבין מי שימצא בסכנה כלכלית.  למידה של מספר חוקי עושר, צורת התודעה, התכנון והפעולה, הם שעושים את ההבדל. הבשורה הרעה היא שרק 5% מהאוכלוסייה יגיעו לעצמאות כלכלית לפני גיל 60. כיצד צריך לפעול כדי להימנות על אוכלוסיית ה- 5% ?

מחקרים על התעשרות מצביעים על כך שאין קשר בין רמת ההכנסה שלכם לרמת העושר שלכם.  המשמעות היא שאם אתם מתמקדים רק בלהרוויח יותר , אתם משקיעים מאמצים בכיוון הלא נכון. ככול שתשקיעו יותר זמן בניהול מקצועי של ההון שלכם  כך תבנו הצלחה כלכלית מהר יותר.

חשבו על שתי משפחות שאתם מכירים. האחת קונה התחייבויות  והשנייה קונה נכסים. זו שקונה התחייבויות תשעבד את הכנסות המשפחה למימוש רמת חיים גבוהה. המשפחה תרכוש דירה ותתחייב למשכנתא גבוהה ביחס להכנסות, תשקיע בריהוט יקר ובמוצרי צריכה נוספים מבלי לחסוך כסף לרכישת נכסים מניבים.  המשפחה השנייה תתכנן בקפידה את התקציב לא לפני שתפריש כסף לרכישת נכסים מניבים. בתוך מספר שנים  המשפחה השנייה תמשוך לכיסה חלק מההכנסה הפאסיבית שהניבו לה הנכסים ובכך תוכל להעלות את רמת החיים. את החלק הנוסף של ההכנסה הפאסיבית תמשיך להשקיע בכדי להוסיף עוד נכסים מניבים וליצור למשפחה ביטחון כלכלי וגם חופשות בחו"ל בלי ייסורי מצפון.

הצלחה כלכלית מתרחשת בארבעה שלבים. השלב הראשון הוא איזון כלכלי – נתון עובדתי. כל היתר סובייקטיביים וכל אחד הוא שלב נוסף בדרך לחופש כלכלי.

  1. איזון כלכלי– זהו הבסיס לכל צמיחה כלכלית. מצב בו רמת ההכנסות שווה לרמת ההוצאות. במצב זה אין גרעון חודשי, אין איום מהבנק ויש פניות ושקט ליצור שינוי, אבל אין כסף מיותר.
  2. רווחה כלכלית – מצב בו ההכנסות גדולות מההוצאות השוטפות. יש מרווח לחיסכון למימוש יעדי חובה, אבל אין מרחב לספונטניות ולשינויים.
  3. עצמאות כלכלית– מצב בו ההכנסות גדולות מההוצאות השוטפות. יש מרווח לחיסכון למימוש יעדי חובה וגם ליעדים ספונטניים ולשינויים.
  4. חופש כלכלי– מצב בו יש לאדם מימון להוצאות השוטפות וליעדים שהוא רואה כחובה בחייו, ללא תלות בהכנסה מעבודה.

כדי להתקדם כלכלית חייבים לטפס במדרגות ולעבור משלב לשלב, אין קיצורי דרך.

באיזה שלב אתם בדרך אל החופש? מחצית מהמשפחות בישראל לא הגיעו לשלב של איזון כלכלי.

חלקם מנסים כל פעם מחדש להבין את הסיפור שעומד מאחורי המספרים ולהיחלץ ממעגל ההלוואות שהולכות ומעמיקות את הגירעון ואת המינוס בבנק. אין צורך להמציא את הגלגל, יש שיטה מוכחת שעבדה עם משפחות רבות בהצלחה. כל מה שצריך לעשות הוא ללמוד את השיטה ולהיצמד אליה.

טיפ לשבוע זה:   כדי להקל על עצמנו בניהול ההוצאות מומלץ לייעד כרטיס אשראי אחד לטובת תשלום ההוצאות החודשיות הקבועות, כגון תשלום ארנונה, חשמל, מים, תקשורת ועוד. בכרטיס אשראי אחר נבצע את כל ההוצאות המשתנות שלנו, ביגוד, סופר, בילויים, דלק ועוד. בסוף החודש נוכל לנתח את הנתונים בקלות ולהגיע למסכנות על ההתנהלות הכלכלית שלנו.

רינת אליטוב | לצאת מהמינוס ולייצר הכנסה פאסיבית  

054-4353913   נייד:  [email protected] מייל:

אחת ולתמיד, בונים תשתית כלכלית שתאפשר לכם להעניק לעצמכם וליקרים לכם ביטחון כלכלי ורמת חיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה