נוסטלגיה / רם שרון



הדחה מפתיעה

עו"ד רם שרון

העונה הגרועה של הפועל באר שבע נמשכה ביתר שאת השבוע עם הפסד מר בגביע המדינה. זו הזדמנות נהדרת לחזור לימים יפים יותר ולהיזכר איך מכבי יבנה הצנועה מהליגה הארצית הדיחה מהגביע את הפועל באר שבע מהלאומית.

בעונת 93/94 שיחקה מכבי יבנה בליגה השנייה (הארצית). למרות סגל שחקנים נהדר שכלל בין היתר את ג'קי צרפתי, ניסים אביטן, אלכסנדר גיידאש, מומי סייג, מירו בן שמעון, שלומי כנפו, גבי אסור והשוער משה מרכוס – זו הייתה עונה פושרת ומאכזבת. יבנה הייתה סתם קבוצת אמצע טבלה.

בסיבוב 7 של גביע המדינה ניצחה יבנה בקלילות 0-3 את הפועל גבעת אולגה מליגה א' משערים של צרפתי, גיידאש וכנפו. בסיבוב 8 הגרילה יבנה את הפועל באר שבע, אז קבוצת צמרת בליגה הראשונה (לאומית). ביבנה חשבו ביזנס ולא ספורט והציעו להנהלת באר שבע לקנות את הביתיות תמורת 50 אלף שקל. בבירת הנגב סירבו לשלם והמשחק התקיים ביבנה לעיני 800 צופים.

שחקני באר שבע עלו לכר הדשא בביטחון עצמי מופרז וקיבלו בראש. בדקה ה-36 התקפה מהירה של יבנה. צרפתי חדר לרחבה ומסר לחלוץ נסים אביטן, שבעט בסיבוב פנימה, 0-1 מפתיע ליבנה.

באר שבע התעוררה מחלום מתוק לסיוט והחלה לתקוף, אבל יבנה התגוננה מצוין. בדקה ה-59 נשרק פנדל מפוקפק לזכות באר שבע, שאמרה תודה וכבשה, 1-1.

מי שהימר שיבנה תישבר לא מבין כלום. בדקה ה-78 קיבל גיידאש כדור מצוין מבן שמעון והקפיץ מעל שוער באר שבע אסי רחמים, 1-2 סנסציוני ליבנה. בדקה ה-90 כבשה באר שבע שער שוויון דרמטי, שנפסל בגלל עבירה של כובש השער. שחקני באר שבע זעמו, השופט שרק לסיום ושחקני יבנה רצו לגדרות כדי לרקוד עם האוהדים.

 

 

חידת נוסטלגיה:

1.פתרון החידה הקודמת: כשמנשה עלאווה אימן את מכבי יבנה ב-2001, הוא הציע להנהלת הקבוצה לרכוש את כרטיסו של מאור מליקסון הצעיר ב-50 אלף שקל אבל ההנהלה סירבה.

2.והחידה השבוע: במאי 1974 יצאו נשותיהם של שחקני מכבי יבנה להפגנה גדולה. מה הייתה הסיבה להפגנה?

3.יודעים את התשובה? מוזמנים לשלוח מסרון לטלפון 052-6052120. הפותרים יזכו לפרגון. בהצלחה!

 

 

מעשיות ותמונות יתקבלו בשמחה: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה