קתרין מקנון, האישה שבזכותה יש לנו את החוק נגד הטרדה מינית



לפני מספר חודשים היה לנו הכבוד לשמוע את הרצאתה של פרופ' קתרין מקנון כשהגיעה מארה"ב להרצות באוניברסיטת תל-אביב. מכיוון שלא היה מקום באולם ישבנו בכיתה מעל וציפינו בשידור חי בהרצאתה שהתקיימה באולם ממש מתחתנו, לפני ההרצאה,כמו בנות טיפש עשרה עמדנו בתור על מנת לקבל חתימה על ספרה החדש. כפי שציפינו היא לא איכזבה ויצאנו נרגשות מדבריה מעוררי ההשראה.

פרופ' קתרין מקינון היא תיאורטיקנית פמיניסטית ומשפטנית, מרצה ואקטיביסטית. מקינון הקדישה את חייה למאבק באלימות כלפי נשים על כל צורותיו, וחוללה מהפכה בהתייחסות המשפטית והחברתית לסוגיות של אונס, אפליה מגדרית, הטרדה מינית ופורנוגרפיה בארצות הברית ומחוצה לה.

 מגשימא

מקינון החלה להתעניין בסוגיות הנוגעות להטרדה מינית כאשר שמעה שעוזרת מינהלה באוניברסיטת קורנל התפטרה לאחר שסירבו להעבירה כשהיא התלוננה על ההתנהגות המטרידה מצד הממונה עליה, ונמנעו ממנה הטבות של מובטלת מכיוון שהיא התפטרה בשל סיבות "אישיות".

ב- 1977 במהלך לימודיה בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת ייל, כתבה מקינון נייר עמדה על הנושא של הטרדה מינית. שנתיים לאחר מכן, פרסמה מקינון את Sexual Harassment of Working Women  (הטרדה מינית של נשים עובדות), שם היא טוענת שהטרדה מינית היא סוג של אפליה מינית. משם הדרך לחקיקת החוק כבר הייתה ברורה ספרה של מקינון הטרדה מינית במקום העבודה: מקורה של אפליה מינית,  הוא ספר החוק האמריקני השמיני המצוטט ביותר מאז 1978.

קתרין היא דוגמא חיה לכך שלאקדמיה ולמשפט יש יכולת להשפיע על הנעשה במציאות היומיומית שלנו: פעילותה הציבורית הובילה לשינויים בחקיקה בנושאים שונים הקשורים לזכויות נשים.

מקינון מגדירה את עצמה ראשית כפמיניסטית וככזו היא  מאמינה שפמינזים הוא לא רק תיאוריה, אלא בעיקר אידיאולוגיה מהפכנית שמטרתה תיקון עולם, להיות פמיניסטית מבחינתה משמעו להיות פעילה חברתית. היא מאמינה שהעשייה צריכה להיות יישומית ומחוברת לחייהן הממשים של נשים, ומטיפה לעשייה כזו.

אנו מאמינות מאוד בכך שעשייה חברתית משמעה פמיניזם ומכאן אנו פועלות

מגשימא הינה מגדר יישומי לטובת הנשים שסביבנו,

מזמינות אתכן להיכנס לאתר שלנו ולראות את הפעולות בהן אנו נוקטת לטובתן של נשים,

בשמת ומיכל

מגשימא

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה