פרשת השבוע



פוליסת הביטוח של עם ישראל

.

לפני שלשת אלפים שלש מאות ושלושים שנה קיבל עם ישראל, אנשים נשים וטף "דתיים וחילוניים" את התורה בהר סיני, כדי להחדיר את האור האלוקי באמצעות התורה לתוך עולמנו החומרי והגשמי. עם שנולד כמה שנים קודם לכן במצריים מתוך קושי ושיעבוד, עם קטן שעמד כבר אז מול עולם גדול ועוין יצא מהעבדות הקשה של פרעה  המנהיג הבלתי מעורר , אל עבר החיים החדשים תחת חסותו של ה', בורא העולם ומנהיגו.

בקבלת התורה  עם ישראל התחייב בשמירת מצוות ה' ולימוד תורתו, אך  גם קיבל  את ההבטחות הנצחיות שעומדות לצידנו, לשמור עלינו ועל ארצנו, ארץ ישראל שהובטחה לאבותינו וניתנה לנו לאחר ארבעים שנות נדודים במדבר.

לאורך כל ההיסטוריה העם נרדף על ידי האומות, אך המציאות העכשווית שעם ישראל חי וקיים  מוכיחה מעל הכל את הקיום הנצחי שלו כעם. בצורה ברורה ובהירה הבהיר אחד משונאי ישראל הגדולים, בלעם, " עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב " הוא הציב את המציאות הקיימת שעם ישראל תמיד ישכון לבד, אך הבהיר דבר נוסף שכח ההישרדות ינבע בחיזוק הקשר אל ה' ובהתעלמות מדרישות הנוגדות את ההבטחות האלוקיות כפי שנכתבו בתורה " וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב ".

הרבי מליובאוויטש אוהב ישראל הגדול, שביטא את אהבתו לא רק בדיבורי חיבה אלא במעשים, בקבלה של כל יהודי באשר הוא בסבר פנים יפות והתייחסות בסבלנות רבה גם ליהודים שניסו לחלוק על דרכו. דיבר על כך שכדי לשמר את השלום בין ישראל לעמים צריך לשמר את השלום בין עם ישראל לתורה, אסור להתחנף אל הגוי אלא לומר לו את האמת ובתוקף, המציאות של עשרות השנים האחרונות הוכיחה שחנפנות וויתורים לא יצרו את השלום אלא גררו דרישות לויתורים נוספים.  בתקופה האחרונה אנו רואים כיצד עמידה תקיפה מול אויבינו משמשת גורם מרתיע.

עם ישראל שרד את כל הדרך רק  בגלל הקשר המיוחד שיש לו עם ה'. אין בעולם אומה ששרדה תקופה כה ארוכה.  מעצמות העל שעליהם אנו קוראים בספר ההיסטוריה של עם ישראל-התנ"ך,  ובתלמוד נעלמו עמוק לתוך ההיסטוריה. האמצעים הטבעיים שיכולים לשמר עם לא היו קיימים בעמינו  לאורך ההיסטוריה הארוכה. שפה עצמאית יכולה לשמר עם, אך שפת עמינו  העברית לא הייתה השפה השלטת. השפה  הבבלית הייתה שנים רבות השפה המדוברת, בזמן הרמב"ם השפה הערבית שלטה ובאירופה שלטה שפת האידיש. ,  המקום הגיאוגרפי גם הוא לא שמר על קיומנו  כי עם ישראל התפזר לבין האומות רק  התורה היא שמנעה מהעם להתבולל ולהעלם ושמרה עליו מ"העומדים עלינו לכלותינו".

התורה ניתנה לעם ישראל רק לאחר שעמד מול ההר כאיש אחד בלב אחד. במתן תורה עמדו כל נשמות ישראל ולכן גם היום כל יהודי באשר הוא יש לו חלק בתורה, אחדות העם-הוא הנשק השומר עלינו  כפי שיעקב אמר לבניו שכל אחד מהם הוא כקנה סוף שאפשר לשוברו, אך כאשר יהיו כולם מאוחדים אין אומה בעולם שיכולה לשוברם, את העם היהודי.

התורה היא נצחית ומלמדת אותנו להביט אל העתיד, תגובות של אומות העולם לנעשה מסביבנו נובעות מהרצון לחיות את ההווה,לרצות את דעת הקהל, הם אינם אומות של נצח ולכן מעדיפות לשמר את הסיסמא "אכול ושתה כי מחר נמות" נחפש את החיים הקלים המחר לא מעניין אותנו... גם אם הכל יקרוס אנחנו כבר לא נהיה שם. עדיף לנו שקט מלאכותי עם האיסלם היום על אף שהוא מציף אותנו ויבלע אותנו בעתיד כי העתיד לא מעניין אותנו.

עם ישראל עם הנצח ! גם יהודים שחיים באווירת העולם הגלובלי-גם הם שייכים לעם הנצח וגם הם צריכים לפתוח העיניים ולא לפחד מכל ניתוח אמיתי, גם אם הוא כואב עכשיו, גם אם הוא יכול ליצור קשיים זמניים, למען ההבראה העתידית של העם היהודי בארצו.

פרשתינו,"פרשת נשא" נקראת בדרך כלל בשבת לאחר מתן תורה,  לא סתם שמה נקראת נשא את ראש החיבור לתורה על ידי לימודה גורם לנו להסתכל בצורה נכונה על החיים ומסייע בידינו להרים את הראש מעל העולם החשוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה