החזיקו חזק -תרגישו בטוחים!



השבוע, שאל אותי חבר, האם כדאי לבטל את הזמנת החדרים בבית מלון השוכן לחוף הכנרת? שאלתי אותו :"מדוע שלא ינפשו ויצברו כח לקראת השנה החדשה?" והוא ענה כי הוא חושש מרעידות אדמה ו"כמומחה" לכך, הרצה בפניי על הסיכונים הקיימים בשבר הסורי אפריקאי ועל היסטוריית רעידות האדמה באזור וחושש מטילים הנשלחים מסוריה. אכן רוחות מלחמה מקיפות אותנו כמעט מארבע רוחות ודם רותח נשפך, לצערנו, בלב הארץ.

יבנה נט

רוח -יש בה הרבה מהחיוב, היא מקררת, דואגת להפריית העצים ועוד. אך רוח עזה , יכולה להסב נזקים, לכן בתקופת החורף, שמזג האוויר סוער ישנם עצים שהרוח עוקרת, עצים בעלי שורשים עמוקים שורדים את החורף.

כיצד אנו מתמודדים עם הסובב אותנו? עם הרוחות המאיימות עלינו? עם האש השורפת אותנו ועם המשקעים המעטים היורדים בארצנו שאינם מרווים את האדמה הצמאה?

פרשיות השבוע נועדו לתת לנו יתדות, לחזק את ההתמודדות הנפשית שלנו מול החשש מהבלתי נודע. התורה מספרת לנו מידע היסטורי, המלמד אותנו כיצד מתנהל העולם ומהם דרכיי ההתמודדות שלנו.

החתן עונד לכלה טבעת ובכך נושא אותה לאשה, טבעת זאת מתחברת לשרשרת החיים, לשרשרת הדורות, ההורים מעניקים לילדיהם את החיים בעזרת השותף השלישי =ה' ולאחר מכן דואגים שיחיו טוב. הם דואגים לחינוכם הראוי, דואגים שיכינו כלים מתאימים שיעניקו להם יכולת להתפרנס בכבוד בבוא העת, כאשר יעזבו את הקן המשפחתי. ילדים בריאים, הם ילדים שיודעים מי העניק להם את החיים ומי מעניק להם את הביטחון האישי והכלכלי, ילדים שיודעים לומר תודה ולכבד את ההורים, ילדים שגורמים להורים להמשיך ולהעניק להם את כל מה שיש להם. כי הם החיים שלהם, בשבילם הם חיים.

בדרך, הילדים נדרשים לפעמים על ידי ההורים לעשות מעשים או להימנע ממעשים שלא לרוחם , יש ילדים שמרגישים כל העת את הענקת ההורים ואת התרומה המכרעת לחייהם הבריאים בגוף ובנפש ובשמחה ממלאים את רצון ההורים, גם אם יש חלהם דעה שונה וישנם ילדים שמרגישים שההורים חוסמים את החיים שלהם, את הנאות החיים וכו', הם מתעלמים מרצון ההורים, התנהגות זו גורמת להורים לעצור את מרוץ הנתינה והשמירה ולתת לילדים להתמודד עם החיים המורכבים בכוחות עצמם.

לא פעם קורה, שבני נוער המתרחקים מההורים המבוגרים, בטענה שההורים אינם מבינים את צרכי הנוער נכנסים למשבר ורצים בחזרה לחממה האמתית שלהם לבית היוצר, הבית של ההורים, לקבל סעד פיזי ונפשי ואולי התופעה המעניינת בולטת אצל התינוקות הקטנים המנסים בכל דרך לחמוק מיד ההורים אל עבר הדרור! החופש!, עד. ..שעוברת בסמוך משאית מרעישה, הגורמת להם חוסר ביטחון ובמהירות רבה הם שבים לחיק ההורים.

גם אנחנו, העם היהודי, כאשר אנו בוטחים -אנו יכולים להיות בטוחים יותר, התגובות שלנו יהיו בריאות יותר ויעניקו לנו את היכולת לעמוד מול הרוחות המאיימות לעקור אותנו, לעקור אותנו מארצנו, לעקור אותנו מעולמינו ולעקור את היכולת שלנו להגיע לביטחון כלכלי.

פרשת השבוע, פרשת עקב, ממשיכה להביא את דברי משה ומציינת ש"  אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ"  = אם תתנו יד לה', יהיה לכם הביטחון, יהיה לכם ברכה בפרי האדמה-ביבול, יהיה לכם בריאות, יהיה לכם ביטחון מול הגויים העוינים, אך אם תשכח מהאבא שלך ותתעלם ממנו, כי דרכו מפריעה לחיות טוב -לא תקבל את כל הברכות הללו, ותחיה במתח וחרדה מהעתיד, הלא ורוד...

משה רבינו, הוא זה שמאיר לנו את הדרך, פותח לנו העיניים ומציג את היסטוריית העם היהודי ומראה כיצד אכן העם נהנה כשנתן יד לאבא-ה', כיצד חיו חיים מאושרים וטובים ולא היה חסר להם מאומה ומה קרה כאשר התרחקו וחטאו.

אחד מאויביו הגדולים של האדם הוא השכל, לפעמים עדיף שיחשבו אותנו לנאיבים מאשר לעשות את כל הטעויות עם השכל המטעה. חיזוק הקשר עם הבורא יגרום לנו להיות בטוחים בכנרת ובצפת, להיות בטוחים בכל מקום שטילי האויב יכולים להגיע, כי "הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל" .

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה