קיץ בירושלים



בהמשך לסדרת הכתבות שלי לפעילות עם הילדים בחודשי הקיץ, אמליץ בכתבה זו על ביקור באקווריום החדש שנבנה בירושלים.

.

תחילה אציין שהביקור באקווריום יכלול יום סיור שלם באתרים הסמוכים לאקווריום כמו גן החיות התנכי, עין יעל ועמק לבן.

עד 1985 פעל בתל אביב הדולפינריום, אתר המים הגדול בישראל. בימים אלו החלו הריסות המתחם לשם הקמת מבנים חדשים. במקביל פעל המצפה התת ימי באילת שהציג מגוון רחב של בעלי חיים מים סוף.

ביוני 2017 נחנך על שטח של כשבעה דונם בצמוד לגן החיות התנכי האקווריום .יחודו של אתר זה הוא בהצגת בעלי החיים שחיים בארבעת הימים שבישראל: ים המלח, הכינרת, הים התיכון וים סוף.

הבנייה ארכה כחמש שנים ובנוייה מחמישה מתחמים: מתחם ים הכינרת, מתחם ים התיכון, מתחם ים המלח, מתחם הים האדום ומתחם של תצוגה כללית. . המיזם שיצא לפועל הוא בעיקר בזכות תרומות מכל העולם ובינהן משפחת גוטסמן מניו יורק שתרמה 11 מיליון דולר מתוך כמאה מיליון דולר שהושקעו בפרוייקט.

שתי בריכות מים גדולות וגינה מרשימה מקבלות את פני המבקרים . לאחר הכניסה יש מסלול הליכה מעגלי של כשעתיים שעובר בין חמשת המתחמים.

אין צורך בהדרכה לאורך המסלול . יש מדריכים מקומיים ובכל שמונה דקות מתקיימת הדרכה במצחמים השונים, וניתנים הסברים מפורטים על בעלי החיים ועל יחודו של הים המדובר.

במרכז האקווריום יש סרט באורך של ארבע דקות המספר את סיפור בניית תעלת סואץ וחיבורה את הים התיכון לים האדום וההשפעה הימית של חיבור זה.

אציג לפניכם פירוט קצר למה ניתן לראות בכל מתחם.

  • מתחם הכינרת – כאן נוכל לראות את סוגי הדגים השונים החיים בכינרת, הסבר מפורט לסמל של הכינרת שהוא דג האמנון ותצוגה מרשימה של אבני הבזלת שהובאו מרמת הגולן.
  • מתחם הים התיכון – אקווריום זה שונה בכך שהוא מציג  את הים וגם את חופיו, את הגלים, משבי הרוח, וניתן לראות את החיים על קרקעית הים.
  • מתחם ים המלח – קצת מפתיע אבל גם כאן יש חיים במים המתוקים שבקצה של הים במיוחד בחלק הצפוני של הים, וניתן לראות זאת במתחם, כמו כן במקום מוצגים האוצרות שבים והמינרלים המיוחדים שמופקים ממנו. במקום תצוגת תמונות למראהו העכשווי של ים המלח.
  • מתחם הים האדום – באקווריום שנבנה נמצאים מיני דגים שהובאו לכאן מהים האדום: דג הזהרון  ואלמוגים. פינה מיוחדת מאפשרת לנו לצפות בדגים בעלי יכולת ההסוואה וכן ללמוד על אורח חייהם של סוסוני הים.

במקום הסבר לחשיבותו הים האדום בצלילות שלו, בטמפרטורה ובמליחות והשפעתן על בעלי  החיים במקום.

לסיום, העלות היא  40 ₪ למבוגר, 30 לילד מגיל 3 ואזרח ותיק.

חובה להזמין כרטיסים מראש באתר כי יש הקצאה של נכנסים.

אסור לאכול לאורך המסלול ,אין לצלם עם פלש ויש נקודות אטרקציות רבות במסלול לילדים ופינות הפעלה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה