בלאומית מותר להחתים 2 זרים



בלאומית מותר להחתים 2 זרים ובעונת 93/94 יבנה קלטה את הזר גיידאש שלא הפסיק להבקיע והפך ליקיר העיר

גם חגיגות עלייה טבען להסתיים וכעת מצפה לנו קיץ חם ורווי מלפפונים, אבל קצר. עונת המשחקים בליגה הלאומית נפתחת מוקדם, כבר בתחילת אוגוסט, מה שמחייב את הנהלת הקבוצה להפשיל שרוולים ולבנות סגל ראוי לקבוצה בליגה השנייה. יבנה רשאית כמובן גם לצרף אליה שחקנים זרים כדי לשדרג את מערך הקבוצה.

בעונת 1993/94 שיחקה יבנה בליגה הארצית – אז הליגה השנייה, וקשה לומר שהאוהדים רוו ממנה נחת בימים ההם. תוצאות בינוניות, שביתות שחקנים, מריבות בהנהלה, התפטרות מאמן. הרבה מאוד רעש רקע, ולמרות כל זה קלטה הקבוצה את הזר האוקראיני של מכבי הרצליה, אלכסנדר גיידאש.

כבר במשחקו השני בקבוצה, נגד הפועל ירושלים מהצמרת במסגרת המחזור ה-12, הסתבר שביבנה קלעו בינגו. אמנם רק 400 צופים טרחו ובאו ביום החורפי אל האצטדיון העירוני – בכל זאת שמונת הפסדיה של יבנה ב-11 משחקים עשו את שלהם, אבל איזו הצגה הם ראו.

בימים שלפני המשחק גיידאש כמעט ולא התאמן כיוון שטס לאוקראינה להלוויית אביו שנפטר, אבל על כר הדשא ראינו רק את אלכסנדר הגדול. בדקה האחרונה של המחצית הראשונה סיים גיידאש התקפה נאה של יבנה בנגיחה פנימה, 0-1. בדקה הראשונה של המחצית השנייה הוכיח גיידאש שהוא גם מאסטר שף, ונגח כדור מצוין לחלוץ מומי סייג, שבעט מקרוב לרשת, 0-2. חלפו עוד כמה דקות והתקפה מהירה מסתיימת בשער של ניסים אביטן, 0-3. עד לסיום הצליחה ירושלים לצמק 2-3, אבל מבחינת האוהדים גיידאש הפך ליקיר העיר.

לימים יהפוך אלכסנדר גיידאש לזר שכבש הכי הרבה שערים במכבי יבנה – תשעה בסך הכל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה