תודה לך בורא עולם



אם נתחיל לאהוב איש את רעהו ובמיוחד לאהוב את בורא עולם, נקבל את כל השפע שבעולם והכל כהרף עין

שלום נגר

 

תודה לך אבינו שבשמיים על נדיבותך הרבה.

20 שנה מציפים אותנו באזהרות על הכנרת שמתייבשת, על זה שנישאר בלי מים. בכל פעם שאני עובר ליד שפת הכנרת, אני רואה אותה מתרחקת מהחוף כאילו לא תשרוד יותר. והנה בימים ספורים אתה מוריד עלינו את כל המים שאנו זקוקים להם כל כך.

קצף הנחלים השוצפים וקוצפים, המעיינות מתמלאים, והכנרת מתקרבת לשיא שלא ראינו כבר 20 שנה. אני מתעורר בבוקר ורואה את המים שוטפים ומנקים את כל הזוהמה שאנו בני האדם עורמים על היקום, ופתאום אני מבין שיש לנו את בורא עולם שיכול כהרף עין לשנות את חיינו על פני האדמה.

אני מבין שהמסר שאתה מעביר אל ילדיך הוא ברור לחלוטין: תקנו את דרככם. תפסיקו להרוס את העולם עם שנאת החינם בין אחים, עם הרס ערכי המשפחה, עם חוסר הכבוד לזקני העם, עם החומרנות המוגזמת ועם הרדיפה אחרי כסף במקום לדאוג לחינוך וערכים.

אבינו שבשמיים, סלחן ונדיב הוא והראה לנו בימים ספורים איך אנו יכולים לקבל את כל השפע שבעולם, כי ללא מים אנו פשוט לא מסוגלים להתקיים.

מדענים בעולם תוהים תמיד על בריאת העולם וטוענים לתיאוריית המפץ הגדול שגרם ליצירת העולם. היום אנו רואים איך הכל בידיו של בורא עולם. כל הקשקושים של המדענים הם באמת קשקוש אחד גדול. אם נדע לכבד איש את רעהו, נערוב אחד לשני, נדאג לחלשים, נפסיק לרדוף אחרי החומרנות, נתחיל לאהוב איש את רעהו ובמיוחד לאהוב את בורא עולם, נקבל את כל השפע שבעולם וכולנו נקבל ללא יוצא מן הכלל, והכל כהרף עין.

התזכורת שהוא נתן לנו בימים האחרונים, שירד שלג בדימונה שנמצאת בלב המדבר, גורמת לנו להבין שהמן שירד על בני ישראל במדבר היה גם סימן לדאגתו ואהבתו של בורא עולם לילדיו.

בעוד שעות מספר נכנסת השבת. היא מותירה לכל אחד ואחד מאיתנו, מעבר למנוחה, גם זמן למחשבה. כדאי להקדיש מחשבה למה שחווינו השבוע, שנוכל לזכות בתובנה שזהו רק סימן קטן לכמה אנו קטנים מול העולם שבו אנו חיים, שאותו ברא בשבעה ימים הכל יכול. וכמה כדאי לנו לתקן את דרכנו ולזכות לעוד מטוב לבו של בורא עולם.

 

שבת שלום,

שלום נגר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה