ממשלה ללא סחטנים



אדוני ראש הממשלה, תן את תיק האוצר ליאיר לפיד * תן את תיק החינוך לנפתלי בנט * ואתה, אדוני ראש הממשלה, תמשיך לנווט את המדינה כמו שאתה יודע לעשות ללא שום מורא

 יום שלישי הגדול חלף והבוחר אמר את דברו.

העם רוצה ממשלה שתכלול גם ימין וגם מרכז. גם ליכוד, גם יש עתיד וגם הבית היהודי. שלוש מפלגות שקיבלו 62 מנדטים ועם תוספת קטנה יהוו בסיס איתן לקואליציה שתדאג לאינטרסים של העם בישראל.

יאיר לפיד השכיל לאסוף את קולות המחאה של מיליון מפגינים שיצאו לרחובות בשנה שעברה ודרשו צדק חברתי. בדיעבד, רוב משתתפי המחאה הצטרפו למלחמה שחרטה על דגלה שוויון בנטל, שנופל היום על כתפי מעמד הביניים המקופח. הפתעה נוספת של בחירות 2013 הוא נפתלי בנט, שמייצג את המגזר הדתי לאומי, שבמשך שנים טיפל  במערכת חינוך שדאגה לערכים ולשמירת אופייה היהודי של ישראל.

לכאורה, העם אמר את דברו אבל למעשה הכל רק מתחיל! בנימין נתניהו, שאמור להנהיג את ישראל בארבע השנים הקרובות, חייב להחכים ולפעול למעשה מרכבה חכם ונכון של ממשלה, שתענה על דרישות הבוחרים ולא לתמרן במניפולציות כאלה ואחרות כדי לשרוד בביצה פוליטית, שתביא אותנו לבחירות בעוד מספר חודשים.

יאיר לפיד חייב להיות אמיץ ולעמוד על דרישותיו הבסיסיות לכניסה לקואליציה: שוויון בנטל בכל התחומים במדינת ישראל, וממשלה בת 18 שרים, בלי שרים ללא תיק, שכל מהותם היא שוחד פוליטי. ממשלה שתדאג למעמד הביניים, הסוחב על גבו את מדינת ישראל עשרות שנים.

נפתלי בנט והבית היהודי צריכים לעמוד על כך שהסוגיה של דת ומדינה תעלה לשולחן הדיונים הציבורי ותתאים את החוקה בישראל לעידן החדש, שאותו מייצגת המפלגה ההיסטורית של המפד"ל שחידשה ימיה כקדם.

בנימין נתניהו מסוגל להקים ממשלה ללא סחטנים. לא משמאל ולא מימין. זו הזדמנות היסטורית שלא תחזור בעתיד אם הוא יפספס אותה!

אדוני ראש הממשלה, תן את תיק האוצר ליאיר לפיד. שיתמודד עם כל הקשיים של מדינה שצריכה לדאוג לכל אזרחיה.

תן את תיק החינוך לנפתלי בנט ואפשר לו להחזיר למערכת החינוך את הערכים עליהם גדלנו. מערכת חינוך שבראש מעייניה אהבת האדם ואהבת המדינה, ולא בתי חרושת לציונים שהביאו לחיים שלנו אלימות, סמים וחוסר כבוד, והפכו את ילדינו לרובוטים מתוכנתים של אתרי אינטרנט עם הישגים נמוכים גם בלימודים.

במציאות העגומה שאנו חיים בה במזרח התיכון, היתרון הגדול שלנו היה תמיד איכות האדם. לצערי, אנו מאבדים את היתרון הגדול שלנו מול המדינות הסובבות אותנו, וכל זאת למה? כי החינוך הקלוקל פוגע בחברה שלנו. בטח שהוא פוגע בצה"ל, שהיה תמיד הדבר היחיד ששמר עלינו מאויבינו.

אתה, אדוני ראש הממשלה, תמשיך לנווט את המדינה כמו שאתה יודע לעשות ללא שום מורא, ואני רוצה להזכיר לך אמרה של מייסד מדינת ישראל דוד בן גוריון, שאתה לא נמנה על תלמידי תורתו: "לא חשוב מה יאמרו הגויים אלא מה יעשו היהודים". ואתה אדוני ראש הממשלה, יהודי כמו מיליוני בני העם הזה, שאוהבים את ארץ ישראל ורוצים להמשיך לחיות בה עוד אלפי שנים.

אני מאחל לכולנו שבת שלום עם הרבה תקווה. שנפתח עידן חדש בישראל המסמן רק טובות לעתיד שלנו ושל ילדינו בארץ אבותינו.

 

שבת שלום,

שלום נגר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה