הטור הספורטיבי של אביב



אביב כספי בטור חדש. נתחיל עם ניפוץ מיתוסים הקשורים לספורט ובנוסף מספר סרטונים ובהם מספר תרגילים שישדרגו אתכם. אז קדימה, בלי תירוצים ועצלנות - כנסו ותתחילו היום!

 רבים המיתוסים הקיימים בספורט ומונעים מאנשים לקחת אחריות ולהתעמל כמו שצריך. אביב כספי, מדריכת הכושר ריכזה לכם כאלה. בנוסף צירפנו לכם סרטונים שלה לעבודה עצמית. יאלה לעבודה!!!
  1. 1.אתה סתם תבזבז את זמנך אם לא תתאמן קשה ולעיתים קרובות
    חשיבה כזאת גורמת לאנשים רבים להימנע מלהמשיך ואפילו מלהתחיל תוכנית פעילות גופנית. המחקר בתחום ממשיך להוכיח כי כל פעילות עדיפה על חוסר פעילות. כך לדוגמה, אפילו להליכה או לגינון במשך שעה בשבוע יש אפקט המצמצם את הסיכון למחלת לב.
  2. 2.אימונים בבית הם בסדר, אבל הדרך הטובה ביותר להיכנס לכושר היא אימון בחדר כושר.
    המחקר מוכיח כי לאנשים מסוימים קל יותר להתמיד בתוכנית פעילות הנעשית בביתם. למרות האווירה, המתקנים והטרנדיות של תוכניות האימונים בחדר הכושר, התוכנית הטובה ביותר בשבילך היא זאת שתתמיד בה לאורך זמן.
  3. 3. אם תתאמן קשה ולאורך זמן, תשיג את התוצאות להן ייחלת
    במציאות, לגנטיקה תפקיד חשוב בתגובת האדם לתוכנית הפעילות הגופנית. מחקרים הוכיחו כי מתאמנים שונים משיגים תוצאות שונות אפילו אם הם מתאמנים באותה תוכנית אימון. פיתוח הכוח, המהירות והסבולת שלך עשוי להיות שונה מאוד משל אנשים אחרים (לטוב ולרע).
  4. 4.תוכנית פעילות גופנית במים היא בעיקר לקשישים ולאנשים עם פציעות
    תוכנית פעילות במים עשויה להיות מאוד מאתגרת ואפקטיבית לשיפור הכושר ולירידה במשקל. אפילו לספורטאיי על.
  5. 5.ככל שהאימון יהיה ארוך יותר ובעצימות נמוכה יותר, תשרוף יותר שומן.
    הדבר החשוב ביותר באימון שמטרתו ירידה במשקל אינו אחוז האנרגיה לפעילות המגיע משומן, אלא סך העלות האנרגטית, או במילים אחרות, כמה קלוריות נשרפו במהלך הפעילות. ככל שתלך או תרוץ מהר יותר כך תשרוף יותר קלוריות לדקה. כלומר ככל שעצימות הפעילות גבוהה יותר נשרפות יותר קלוריות לדקה. יחד עם זאת, אם אתה מתאמן מתחיל או חוזר להתאמן יהיה קשה לך להתמיד בפעילות גופנית בעצימות גבוהה לאורך זמן. יהיה בטוח יותר ומעשי יותר להתחיל בעצימות נמוכה יחסית, ובהדרגה עם הזמן להגביר את עצימות הפעילות.
  6. 6.    אימוני שחייה מקטינים את החזה

לאנכון!
המיתוס הזה עדיין קיים בקרב הורים לשחייניות צעירות והוא מופרך לחלוטין. אימוני השחייה מחזקים את שרירי בית החזה, אך לא מקטינים את רקמת השד! מבנה השדיים וצורתם הסופית מושפעים מהקוד הגנטי ורמות השומן בגוף. אימוני שחייה לא משפיעים כלל על גודל החזה או צורתו.

 

 

 

 

 

 

7.ברוב המקרים, גבר תמיד יהיה חזק יותר מאישה, גם כאשר תכנית האימונים זהה

נכון!
אפקט האימון מבחינת התפתחות השרירים ופיתוח הכוח שונה בין גברים לנשים. תגובת ההיפרטרופיה (הגדלת תאי השריר) אצל נשים לעומת גברים נמוכה בעת פיתוח אותה תוספת כוח. הסיבה לכך היא מפני שההיפרטרופיה מווסתת בעיקר על ידי הורמון הטסטוסטרון. לעומת זאת, יש המשערים כי האפקט העצבי בעקבות אימוני כוח (שיפור הקואורדינציה התוך שרירי והבין-שרירית), יותר משמעותי בקרב נשים.

 

8.ברוב המקרים, אישה תמיד תהיה גמישה יותר מגבר

נכון!
וגם שיפור הגמישות בדרך כלל קל יותר לנשים מאשר לגברים. שוב, חשוב להדגיש כי ללא אימון מסודר, תזונה נכונה, השקעה ותרגול, הגמישות לא תופיע פתאום מעצמה, אבל באופן פיזיולוגי, לנשים קל יותר להאריך את השרירים והרצועות ולהגדיל את טווח התנועה.

 

9. אימון קבוע יגרום תמיד לירידה במשקל
נכון חלקית.

אומנם, על-מנת להיפטר מעודפי שומן עליכם לעסוק בפעילות אירובית, אולם יש להבין כי פעילות גופנית תורמת לעליית מאסת השריר. בעוד אתם שורפים את מאגרי השומן התת-עורי, תורמת הפעילות הגופנית לבניית מאסה שרירית. היתרון הגדול בכך הוא שינוי רצוי בהרכב הגוף (הפחתת רקמת השומן ועליית המאסה הלא-שומנית). משמעות הדבר היא גידול ב מאסת השריר אשר מבזבזת כמות רבה יותר של קלוריות בהשוואה לרקמת השומן.

 

 

10.אימון קבוע יגרום תמיד לירידה במשקל
נכון חלקית.

אומנם, על-מנת להיפטר מעודפי שומן עליכם לעסוק בפעילות אירובית, אולם יש להבין כי פעילות גופנית תורמת לעליית מאסת השריר. בעוד אתם שורפים את מאגרי השומן התת-עורי, תורמת הפעילות הגופנית לבניית מאסה שרירית. היתרון הגדול בכך הוא שינוי רצוי בהרכב הגוף (הפחתת רקמת השומן ועליית המאסה הלא-שומנית). משמעות הדבר היא גידול ב מאסת השריר אשר מבזבזת כמות רבה יותר של קלוריות בהשוואה לרקמת השומן.

 11.ביצוע תרגילי גמישות לאחר פעילות גופנית ימנעו כאבי שרירים 
לא נכון.

אימוני גמישות יתרמו להארכת השרירים, ישפרו את טווחי התנועה של המפרקים וימנעו נוקשות של השרירים, אולם לא ימנעו את כאבי השרירים האופייניים, שיחלפו בתוך 48-72 שעות. הדרך הטובה ביותר להפיג את כאבי השרירים היא פעילות אירובית קלה וביצוע אמבטיות חמות.

את אביב ניתן להשיג בדף הפייסבוק שלה: אביב כספי - אימונים אישיים ובטלפון: 0547560530.  כמובטח צירפנו לכם סרטונים בהם אביב מדגימה מספר תרגילים - תהנו: 

 סרטונים לעבודה עצמית: 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה