הטור הספורטיבי של אביב



אביב כספי בטור השבועי והפעם על הארוחה החשובה ביום. גם עומרי בפנים.
פלוס סרטונים לעבודה עצמית. בקרוב הפתעות נוספות. כנסו

 

הרבה מתאמנים שואלים אותי על תזונה נכונה ומה לאכול וכמה, אני מגלה הרבה פעמיים שהרבה מאוד אנשים מוותרים על ארוחת הבוקר שלהם./File/334990

חלק במטרה להשיל כמה קילוגרמים וחלק סתם משום חוסר זמן. נראה כי כעת לכל ה"מדלגים הקולינריים" צפויה הפתעה: חוקרים מצאו כי אנשים שמפספסים את ארוחת הבוקר, לא רק שאוכלים יותר בארוחת הצהריים, אלא גם שהם נוטים יותר לצרוך מאכלים עתירי שומנים וסוכרים.

במחקר שבוצע במכללה המלכותית של לונדון, אנגליה, חוקרים סרקו את מוחם של 21 מתנדבים תוך כדי שאלו הביטו בתמונות בהן הופיעו סוגי אוכל שונים כמו סלט, שוקולד, פיצה והמבורגרים. המתנדבים התבקשו לציין עד כמה המאכל נראה מושך בעיניהם ועד כמה הם מעוניינים לטעום ממנו. תהליך זה נעשה פעמיים: פעם ראשונה נשאלו המתנדבים לאחר שאכלו ארוחת בוקר ופעם שניה לאחר שהם פספסו אותה. בסוף הצגת התמונות וקבלת הציונים, הוגשה לנבדקים מנת פסטה ונאמר להם שהם יכולים לאכול כמה שהם רוצים ממנה, ללא הגבלה.

נמצא כי בפעם שהקבוצה פספסה את ארוחת הבוקר נצרכו 250 קלוריות בממוצע יותר מאשר הפעם שבה הקבוצה אכלה ארוחה בתחילת היום. כך גם נמצא כי המאכל שנתפס בעינם כ"המגרה ביותר" היה השוקולד, עתיר הקלוריות והשומנים. /File/334991

החוקר טוני גולדסטון, ממחברי המחקר, טוען ש"הממצאים טוענים לכך שבהיעדר של אכילת ארוחת בוקר מזינה, גופנו גורם לנו לרצות לאכול מאכלים לא מזינים ומלאי קלוריות". במהלך המחקר כן התבצעו סריקות MRI על הנחקרים. הסריקות הראו על קיומו של אזור בקליפת המוח הקדמית שגורם למוח שלנו לבחור ולהעדיף אוכל אחד על פני השני, במיוחד כאשר אנו מדלגים על ארוחת הבוקר. אזור זה רגיש לשינויים וכך קורה שכאשר אדם מדלג על ארוחת הבוקר היומית שלו, מופרשים אוטומטית הורמונים המוזרמים לאזור המדובר. הורמונים אלו מנווטים את העדפותינו הקולינריות למאכלים שאינם בריאים לנו באותו הרגע.

גולדסטון ממשיך ואומר כי "מצאנו עדויות רבות להשלכות המסוכנות של החמצת ארוחת הבוקר. אנשים שלא אוכלים עד אמצע היום נהפכים לרעבים יותר, אוכלים יותר ממה שהם צריכים וכן נוטים להימשך למאכלים עתירי קלוריות". עצתו של גולדסטון היא להימנע ככל האפשר מלקיחת הפסקות ארוכות מדי בין ארוחה לארוחה משום שהתאווה שנוצרת אצלנו למאכלים לא מזינים לא ניתנת לשליטה ומסוכנת לנו פי כמה.

לכן ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה והמזינה ביותר ביום.

אביב בסרטון לעבודה על שרירי הבטן: 

 סרטון נוסף: 

 

אביב באימון עם מידן סיבוני, מומחה הסושי היבנאי(מאסטר שף): 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה