לשפץ את הבית ולהישאר נשואים...



הוא- מסתכל על הצעת המחיר שנתן השיפוצניק ואומר- "תגידי אהובתי, אמרת שצריך רק לסדר שני אריחים באמבטיה שלנו, איך הגעת להצעת מחיר בעלת שש ספרות?"

היא- "השתחרר לנו קצת כסף אז חשבתי שנרענן ונחדש את הבית שלנו בשיפוץ קטן, לשבור את השיגרה.. הבית משעמם, כבר שנים שלא חידשנו כלום.."

הוא- "זה נקרא לשבור שגרה ולרענן?... עדיף כבר להחליף בית.."

היא- עם חיוך ממזרי על פניה- "יקירי לפי דבריך אז גם בשביל לרענן את הזוגיות שלנו אז עדיף לי להחליף גם אותך"?

הוא-פולט אנחת רווחה ואומר-" אי אפשר איתך ואי אפשר בלעדייך, קדימה תקראי למעצבת.."

  "באתי לעצב לכם" - נירית ואקס עיצוב ואדריכלות פנים.

שיפוץ הוא לא תהליך הטומן בחובו תענוג גדול לבני הבית. זה כרוך לא אחת במעבר מגורים לדירה אחרת, או לחילופין לגור בתוך "אתר בניה". על מנת לצלוח תהליך זה בשלום, להשאר שפויים.. וגם לשמור על שלום בית, יש לי כמה טיפים אליכם.

ראשית- השתמשו במעצב/ת פנים אשר ילוו וינהלו לכם את הפרויקט- מלבד התכנון והעיצוב, וגיבוש הקונספט, המעצבת תמליץ על בעלי מקצוע, תנהל לכם את התקציב בצורה חכמה, תלווה אתכם לבחירת חומרים, תפקח על עבודתם של בעלי המקצוע השונים, תוודא שאכן קבלתם את אשר הזמנתם ושילמתם עליו. ולא פחות חשוב- תשמש "כמגשרת" בין חילוקי הדעות השונים המתגלים בין בני הזוג.
תקציב- המעצבת תמיד תדרוש מכם מסגרת תקציבית לכלל השיפוץ, על מנת שלא תישארו בסופו עם קירות בלוקים חשופים ללא צבע. אני קוראת לזה – "תקציב עד המגבת מטבח".

כאמור- כשיש מסגרת תקציבית המתוכננת נכון יהיה בסוף גם כסף לפריטי נוי, תאורה, מצעים חדשים, וגם למגבות מטבח...

יש לנהל את התקציב עם ההוצאות הגדולות יותר ומשם לרדת לרזולוציה של הוצאות קטנות יותר. חשוב להחליט ולגבש תוכנית כללית של כל תהליך השיפוץ ולתוצאה שאנו שואפים להגיע בסופו. שימו לב- עם האוכל בא התיאבון...שיפוץ יכול להתחיל רק עם חלל אחד, או קומה אחת ופתאום תרצו את כל הבית. וכדי שלא תיאלצו למכור כליה, או את חמתכם, על מנת לסיים, תחליטו על תקציב, וקחו בחשבון עוד תוספת של כ- 20-30 אחוזים של תוספת.. ותאמינו לי זה תמיד כך..

למען זוגיותכם ושלום הבית- תחליטו מי אחראי על מה בהחלטות.. אם רק אחד מכם הוא בעל חוש טעם אסטטי הרווחתם.. אם שניכם בעלי חוש טעם מנוגד, המעצבת "הרוויחה", תנו לה לשבור את הראש ולמצוא לכם את עמק השווה.

העניקו אחד לשני הגשמת חלום- אם בעלך ממש אבל ממש חייב כורסא "של גבר" בסלון, אל תתווכחי, יש פתרונות קצת יותר מעוצבים, פרקטיים ויפים יותר מכורסת ארצ'י באנקר.

ואתה בעל יקר, אם כל סיכום השעות של במטבח מסתכם בהכנת קפה (שלושה צבעים מהמכונה), שחרר.. העיצוב של האי במטבח מעניין את אשתך. בינינו הרי האי שמעניין אותך נמצא בתאילנד..(הרי תסיימו את השיפוץ ותעניק לעצמך מתנה טיול גברים לתאילנד..לא?)

חדר השינה- הוא החדר של שניכם, החליטו ביחד מה חשוב לכם שיהיה ומה פחות.. בדרך כלל זה מסתכם ביותר מקום בארונות לנשים, וטלויזיה גדולה לגברים..(מנסיון..)

קחו אויר, אורך רוח , ותנו לבעלי המקצוע לעשות את עבודתם. נכון שיפוץ זה כאב ראש לא קטן ותנו למעצבת להיות כדור האדוויל שלכם!  תהיו רגועים , זה זמני וזה עובר..

ובסופו של דבר תשבו בסלון ביתכם החדש והיפה תשתו קפה (בשלושה צבעים), תנשמו לרווחה, ותגידו – "וואלה , צדקה זו המעצבת...בסוף זה נגמר..."

בתמונת חדר השינה שעיצבתי בחרתי לשים תמונה של דורית לוי-ברומברג היבנאית והמוכשרת, לתמונה קוראים חומת מגן.. סימבולי או לא.. אך חומת המגן מתחילה אצלינו ההורים, ומנהלי הבית – שימרו עליה!

                                                                                                                        שלכם,
 נירית ואקס
 052-2537052


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה