"עדיף למות מאשר להיות מכור"



התמכרות. להרבה אנשים אין מושג מה מסתתר מאחורי המילה האיומה הזאת. מעטים האנשים שמוכנים להודות בכך שהם מכורים. הרי משמעות הדבר היא שהם נשלטים על ידי משהו ועליהם להודות באיבוד שליטה, להודות בחולשה. אף אחד לא מתגאה בחולשות שלו, ומכאן מתחילה ההדחקה וההכחשה, אבל זה כבר נושא למאמר אחר

 כמעט לכל דבר בחיינו אנו יכולים להתמכר, אין התמכרות רצויה או טובה, יש רק התמכרות מזיקה או מזיקה יותר. אחת מההתמכרויות הקשות ביותר המוכרות בחברה, היא ההתמכרות לסמים.

הסם ממכר אותך אליו, הן פיזית והן פסיכולוגית. הוא מוכר לך אשליה, מהפנט אותך, מטשטש אותך, מלטף אותך, וברגע שאתה חשוף כולך ולא מוכן – הוא מכה בך.

בדרך כלל בכל השלבים המוקדמים לפני המכה, לא יודה המשתמש שהוא מכור, רק כאשר יקבל את המכה הקשה, יש סיכוי כזה. אבל לפעמים יהיה זה מאוחר מדי, במיוחד שהמכה הזו תהיה מוות. ישנם גם סיפורים לא מעטים על אנשים שלא "זכו" להיות מכורים, משום שההתנסות הראשונה שלהם הסתיימה במותם. אבל יספרו לכם המכורים, שעדיף למות מאשר להיות מכור. הסבל והייסורים של המכורים גרועים ממוות.

אף אחד לא מקבל עם הסם מדריך למשתמש שמנחה אותו במינונים, שנותן אזהרות או אולי כיצד לנהוג במידה והגוף לא עומד בהשפעת הסם. מצבים אלו יכולים להסתיים בהתפרצויות פרנויה, כאבים לא מובנים ועוד דברים מזעזעים עד מוות.

זה מתחיל מהתנסות ראשונית, לאחר מכן הרצון לחוות שוב את אותה החוויה. לאחר מספר שימושים מגיעה הכמיהה הנפשית לסם כשהיא קשה כשלעצמה, ולאחר תקופה מסוימת בא הסבל התהומי של הכמיהה הפיזית. כל השלבים הללו הם מחלה מתפתחת, כשהשיא שלה הוא ההתמכרות. אך להבדיל מיתר המחלות, לזו אין תרופה והפיתרון לבעיה הוא אחד: ההחלטה הקשה להתנתק מהסם שבעקבותיה באה הגמילה הפיזית, שהיא סבל שלא יתואר במילים, ואז ישנה הגמילה הנפשית שהיא נמשכת לנצח.

האדם סוחב בקרבו את מחלת ההתמכרות עד יום מותו, הוא נלחם מלחמה יום יומית על מנת לשמור על ההחלמה שלו. נכון שככל שהזמן עובר האדם לומד להתמודד טוב יותר, אך אין למחלה הזו ביטוח החלמה. לצערנו אנשים שחיו שנים כשהם נקיים מסמים, מצאו עצמם שרויים שוב באותה המכה האיומה הזו, ולתפס את הדרך למעלה אחרי נפילה כל כך קשה היא סיכוי של אחד לאלפים.

הבעיה מתחילה בזה שהאדם מסתכל על הרגע הנתון בו הוא נהנה מהסם, אך אין הוא מסתכל כמה צעדים קדימה וחושב מה יהיו ההשלכות הגורליות בהמשך דרכו בעולם הסמים. ידוע לי כי אין ביכולתי למנוע מכל העולם את השימוש בסמים, אך אפילו אם גרמתי לאדם אחד לחשוב פעמיים לפני שהוא נוגע בסם, שולם לי שכרי.

אל תנסו, אל תתנסו, כי אתם אף פעם לא יודעים היכן זה ייגמר, ולא הייתי רוצה לפגוש אתכם כשתקבלו את המכה, שם יהיה לי יותר קשה לעזור לכם.

שלכם!
אייל מדני

הזקוקים לסיוע או המעוניינים להשתתף במאבק בסמים ובאלימות יפנו לטלפון: 050-5566400 או למייל: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה