סיפורו של טיפול – חוסר איזון נפשי ובעיית חרדה



שלום קוראיי הנפלאים,

באחת ההרצאות בנושא ריפוי עצמי לפני מס' חודשים פנתה אלי אחת מהמשתתפות בסיום הערב ושאלה אם יש אפשרות לפגישה שאלתי מה המטרה והיא ענתה חרדות התוקפות אותה זה כמעט 3 שנים ואינה מצליחה להיפטר מהם למרות שקיבלה טיפולים רפואיים והיא על סף ייאוש. מדובר באשה כבת 55 נשואה פלוס 3 ילדים, נורמטיבית לחלוטין עובדת במשרה מכובדת עם קהל, מצב כלכלי סביר מאוד ולכאורה הכול טוב. אני מטבעי חיידק הטיפול הוא אחד הכוחות המניעים אותי וכמובן הסקרנות למקרה קצת שונה מהנורמה הובילה אותי לתשובה חיובית ואכן קיבלתי אותה לטיפול.

לא אלאה אתכם בפרטי הטיפולים מחמת צניעות הפרט אך כן אומר שבמהלך הטיפול הנדון נעזרתי בשלוש שיטות טיפול, פסיכוקיברנטיקה, אנרגיית רייקי ורפלקסולוגיה, אני קורא להם "השילוש הקדוש" כיוון שבאמצעותם הגעתי לתוצאה שבשבילי היא שווה למיליון דולר התוצאה מתבטאת במשפט ההערכה הממלא כל חלקיק בנפשי "תודה לך ציון, לא אשכח את סדרת הטיפולים בהם הייתה לי למטפל ומורה דרך לחיים".

ההוליסטיקה כידוע מטפלת בהיבט הפיזי והנפשי. חוסר האיזון והחרדה שהתבטאו במטופלת נוצרו בעקבות היותה להורים מצוינים ניצולי שואה, שקטים, קרים ומופנמים. המטופלת לא חוותה אהבה בצורה מעשית כלאמר חיוכים וחיבוקים, פרגונים ועוד אמצעים תומכים. לימים כשהתבגרה ונישאה אותה תבנית ליוותה אותה ביחסיה אל  ילדיה כמודל לחיקוי, בלשון אחרת היה לה קשה להעניק חום ואהבה לילדיה כי היא לא ידעה איך. תבנית החשיבה שהתפתחה אצלה הייתה כעס רב על ההורים שלא העניקו לה את האהבה ובכך לא יכלה להעביר לילדיה. כאילו באג במוח המפריע להתנהגות כפי שצריך.

החרדות הופיעו בעיקר בלילות וזה גרם לה לשינה לקויה ובאופן ישיר התפקוד ביומיום לא היה הכי הרמוני שבעולם ובנוסף שינויי מצב רוח מקצה לקצה ללא שליטה רק גרמו להידרדרות המצב.

שאלתי אותה את עדיין כועסת על הורייך שנפטרו. תשובתה הייתה כן. הסברתי לה שחוסר הסליחה להוריה, הוא הגורם העיקרי לחרדה. עבדתי אתה על הנושא ובסופו של דבר היא עברה תהליך של סליחה להוריה ובנוסף למדה גם את הדרך לקבל את עצמה ולהשתחרר ממטעני העבר, למדה לשנן תבניות חשיבה חיובית, להבין שכל רגע ורגע הוא המייצר לנו את החיים ולכן תמיד צריך לחשוב טוב. היא התחילה לחייך יותר, לצחוק, להביע זאת גם בזוגיות שנחנקה ומזלה שבעלה תמך בתהליך הטיפולי לאורך כל הדרך. אכן החרדה אכן חדלה מלהופיע. אני זוכר את המשפט שאמרה לי: "ציון היה לה מדף תרופות בחדר השינה מלא כדורים ובקבוקים שונים, זרקתי הכול ובמקום זאת הנחתי מזרקה קטנה,  בערב מאזינה למוסיקה מדיטטיבית ומבצעת קצת תרגילי נשימה ודמיון מודרך שלימדת אותי ליישם ואני ישנה כמו תינוקת.

קוראיי החביבים, מה זאת אהבה? מה כוחה של אהבה? לא אשכח את המקרה של ילד בן 15 מצפון תל אביב לפני כחמש עשרה שנים. גר בקומה גבוהה. לילד לא היה חסר כלום, שתי מכוניות משפחתיות מרצדס ובמו, ההורים עצמאים ומרוויחים הון תועפות, יוצאים מוקדם וחוזרים מאוחר בלילה. כמעט ולא היו שיחות בבית. ולפתע הילד קופץ מעבר לחלון אל מותו.

בחקירת המקרה מצאו מעטפה ובה דף עם שלוש מילים שהילד כתב "רק רציתי חיבוק".

הקמתי את קבוצת המודעות בווטסאפ כיעד וייעוד לחברה בריאה יותר, עם יכולת ריפוי עצמית חזקה יותר, היא מכילה גם טיפים בתחום הריפוי הטבעי ואם זה לא מביא את האושר אז מה כן?

מי שמעוניין להצטרף אנא צרו קשר, תכנסו לקבוצת המודעות, תקבלו טיפים מסדרת מתגברי המודעות  וכן כתבות שפורסמו כאן בעבר שקיבלו הדים טובים מהקוראים שטענו שזה עזר להם מאוד.

ציון אוחיון-בוגר הקולג' הישראלי לרפואה משלימה – תל אביב

המנחה שלך לחיים. מטפל מרצה ומנחה קבוצות בנושאים הבאים:

*רייקי*רפלקסולוגיה*כלים להתמודדות בלחץ*מודעות עצמית*

טל'- 052-3010461    E-MAIL:  [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה