כיצד לבחור גן



" הגיע הזמן אומרת אימי ,הכל כבר מוכן ללכת למורי" כך שר בקולו הנעים הזמר דקלון. אכן הגיע הזמן שנבחר לילד שלנו בפעם הראשונה מסגרת לימודית . הכל כבר מוכן .הוא הגיע לגיל שנה לערך התחזק התפתח וכעת הוא צריך לצאת מהקן ולפרוש כנפיים.

בשירים זה נשמע קל פשוט ומרגש .במציאות היום יומית המצב מורכב הרבה יותר ולו בשל העובדה שההורים הם אלה שצריכים להתאים לו את הגן. כל האחריות מונחת על הכתפיים שלהם.

אז אך עושים זאת? מהי המסגרת המתאימה ביותר לילד שלי ? מי תדאג לו בצורה הטובה ביותר?תלמד אותו, תכין אותו לחיים?

שבו עם עצמכם וערכו רשימת דרישות בסיס.לדוגמא ,כמה כסף אתם יכולים להוציא .התאמת שעות העבודה שלכם לשעות פעילות הגן.מיקום הגן ביחס למקום מגורכם .... כך הלאה.

הכינו רשימת גני ילדים .

השלב השני הוא להתקשר לגנים ולברר פרטים טכניים. שעות עבודה של הגן,מחירים .כמות אנשי צוות. כמות ילדים בשנה הקרובה. גננת מוסמכת? צוות שעבר הסמכה? ......

השלב הבא הוא עבודת שטח. ביקור בגנים. כמות האינפורמציה שתאספו בתקופה זו היא גדולה.בכדי שלא תהיה מבלבלת ,מקדו את עצמכם חמישה או שישה גנים .באופן טבעי רשימת הגנים שהכנתם תצטמצם מסיבות של חוסר התאמה ראשונית כבר לאחר שיחת הטלפון . את שאר הגנים מיינו לאחר דיון משותף בין ההורים ,חפשו המלצות באינטרנט .בקשו חוו"ד מהורים שילדם היה או עדיין נמצא בגן .

הגיעו לגן עם רשימת שאלות כתובות ! התמקדו בנושאים שמבחינתכם הם קו אדום.קחו בחשבון שלגננת יהיה זמן מוגבל לשהות במחיצתכם.

שאלו לגבי הסמכת הצוות . כמה זמן הצוות עובד יחדיו ואם יהיו שינויים לקראת השנה הבאה .כמה ילדים עתידיים להיות.

מי מפקח על הגן למעט הגננת . לא מעט גני ילדים פרטיים נמצאים בפיקוח ארגונים מקצועיים המבצעים בקרות עיתיות בגן .

שאלו לגבי הבטיחות והביטחון בגן .מי משגיח על הנכנסים.גלאי עשן ואש ,מטפים זמינים ותקינים,דרכי מילוט.לחצני מצוקה.

האם לגן יש ביטוח ? האם הצוות עבר השתלמות ע.ר ?

האם בגן יש מצלמות אינטרנט ?

כשאתם בגן התרשמו מהיגיינה ומנקיון הגן. כנסו ובדקו את חדרי השירותים .כמה אסלות ישרתו כמה ילדים? חשיבות רבה יש לעניין הניקיון .הגן נחשב לאחד המקומות המדביקים ביותר בגלל הקרבה בין הילדים. הם משתמשים באותם הצעצועים ובאותם חדרי השירותים .אלה חייבים להיות נקיים ומחוטאים בכל יום.

בדקו היכן הילדים אוכלים .למדו מפי הגננת על התהליך.האם הגן מבשל או מזמין מחברת קטרינג. בקשו תפריט יומי. האם הגן מקפיד על כשרות ?

בקשו פירוט לגבי סדר היום בגן.כיצד באים החוגים לידי ביטוי במהלך היום.האם המדריכות של החוגים הן מצוות הגן או אנשים מקצועיים חיצוניים.

לכל גן הייחודיות שלו בקשו תוכנית עבודה שנתית ,מהם הנושאים שילמדו במהלך השנה? על מה תתן הגננת דגש ?

האם יש לגן תוכנית חופשות ? זכרו, מדובר בגן פרטי ,הגננת היא זו שקובעת את כמות הימים בהם הגן יהיה בחופשה. בדקו אם ימי החופשה תואמים את המציאות המקצועית שלכם .הביאו בחשבון תמיד שהילד יהיה חולה במהלך השנה מה שיוריד מכם עוד ימי חופשה.

לסיכום נגיד שבכדי להגיע להחלטה לאיזה גן לרשום את הילד חייבים ההורים לעבוד בשלבים.

שלב התכנון שבו יכינו את הדרישות שלהם מהגן העתידי.

שלב הסינון הטלפוני

שלב הביקור בגנים

ההחלטה.

כל משפחה מחליטה מה הם הקווים האדומים והיכן היא מוכנה להתפשר. עוד לא המציאו את הגן המושלם.

ונסיים בדברי חז"ל  " אם אין אני לי ,מי לי?" אל תחסכו זמן ואל תתביישו לשאול שאלות .מדובר באחת ההחלטות החשובות שתקבלו . בהצלחה.

שלכם רגינה הגננת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה