היי דרומה לאילת



רבים שואלים אותי לפני נסיעה לעיר הדרומית שלנו אילת מה ניתן לראות לאורך 300 ק"מ "משעממים".

אז,חברים יקרים, אני מביא מספר הצעות שיהפכו עבורכם את הנסיעה לאילת לחווייה.

 

  • באר שבע- יש מספר רב של אתרים בבירת הנגב. אני מציע לבקר באנדרטת חטיבת הנגב-הבנוייה מ-18 אלמנטים שונים עשויים מבטון חשוף ומספרת את סיפורה המופלא של חטיבת הנגב שלחמה לשחרור העיר באר שבע,הנגב ואילת. האנדרטה נבנתה ע"י דני קרוון .
  • לאלו מאיתנו שנוסעים דרומה עם ילדים מומלץ ביותר לבקר במוזיאון קרסו למדע השוכן בחלקה הדרומי של העיר. האתר כולל תערוכות בנושאי מדע ופינות משחקי מדע.

הפארק נמצא באחד המבנים ההיסטוריים הוותיקים והיפים בנגב, בית ספר לילדים הבדווים,שהוקם ב-1914 ע"י העותמנים כדי לשמש בית ספר לילדים הבדווים בבאר שבע ,אך לאחר מלחמת העצמאות הפך לבית החייל עד 1979.

  • מתחם הקטר 70414 -חווייה לסיור ברחבה היפה של המתחם וביקור בשלושה מבנים המספרים את הסיפור המופלא של הרכבות שנבנו ועברו בא"י בתקופה הטורקית, בתקופה הבריטית ולאחר מלחמת השחרור משנת 1915. סיפור מיוחד ומרכזי הוקדש לקטר המיתולוגי 70414 . בסכ"ה שרדו רק 13 מתוך 850 רכבות בריטיות שנעו ברחבי העולם . נסייר ונצפה כשברקע נזכר בשירו של חיים חפר ,ששר אריק לביא "בתחנה לבאר שבע עמד קטר מספרו 70414..."
  • o       ביציאה לכיוון דרום ניתן לחלוף דרך מפגש הנחלים באר שבע וחברון ולראות את גשר מסילת הרכבת הטורקית מעל הנחל, כמו כן ניתן לבקר במוזיאון באר אברהם אפשר כמובן לדלג על באר שבע ולנסוע בכביש הערבה עד תמנע.
  • פארק תמנע- כ-25 ק"מ מאילת ניתן לבקר באחד מפלאי הטבע הנדירים שיש ,שילוב של מספר רב של אירועים גיאולוגים במשך אלפי שנים יצר במקום פארק המשתרע על כ-60 ק"מ. במקום ניתן לראות סרטון המציג את תהליך הפקת הנחושת מלפני כ-6000 שנה ותהליך היווצרות חומר הגלם. ניתן לערוך סיור ברכב בין האתרים המרכזיים של הפארק ולראות את פסלי האבן,עמודי שלמה,שדות הצלחות, המכרות, הפטריה ,האגם וההרים שמסביב.
  • חי בר יטבתה- בפארק העצום ניתן לטייל ברכב ולראות עצי  השיטה הסוכך והסלילני, מגוון בתי גידול ורבייה של בעלי חיים. משך הסיור כשעתיים.
  • אנדרטת אום רשרש(לימים אילת) המציינת את שחרור העיר אילת במלחמת העצמאות דגל הדיו הונף באילת ב-10.3.1949 בסיום מבצע עובדה. הדגל הונף ע"י אברהם אדן שהיה מפקד חטיבת הנגב. הדגל היה עשוי סדין לבן עליו צויירו בדיו פסי הדגל ומגן דוד ומכאן שמו. האנדטה נמצאת בסמוך לקניון אילת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה