הכרובים קרובים הדרך לאהבה אחוה ושלום- פרשת השבוע



אדם המגלה תקלה במכשיר שרכש ,פותח את חוברת הוראות היצרן ומחפש את הדרך להתגבר על התקלה. בדרך שבני האדם מנהלים העולם מגלים לפעמים שבמקום לטפל בתקלות משלימים עם בעיות ואף נכנעים להן.

בברזיל שבדרום אמריקה התפרץ נגיף שלדעת החוקרים גורם לילודים להיוולד עם פגמים. ישבו "חכמי ברזיל" והחליטו להתמודד עם הבעיה על ידי המלצה שהנשים לא תלדנה בשנתיים הקרובות... בצרפת נדקר יהודי בגלל היותו יהודי ואחד המנהיגים  היהודים מצא פתרון לבעיה. שהיהודים יצניעו את יהדותם, בהורדת  הכיפה מהראש.גם בארצינו, ארץ הקודש, מנסים להילחם בטרור ע"י יצירת מיגון.הטרוריסטים רואים בפעילות הגנתית שלנו, שלעולם לא נותנת מענה מושלם ,חולשה ומתעודדים  לפעול להבקעתו.

בכל המקרים הללו אנו לא נוטלים יוזמה למגר את הרע. אלא אנו נכנעים לו ואולי מעודדים אותו.

הדרך היחידה  להתמודד עם הרע הוא בנקיטת צעדים שידכאו את הנגיפים בברזיל,שירתיעו את הערבים העומדים עלינו לכלותינו, ע"י פעילות שתגרום לעקירתו מהשורש שיתבצע ע"י פעולות פיזיות שישמידו את כליי המשחית והמשחיתים ובמקביל המעשים הנחרצים לאורך זמן יגרמו לשכנינו להבין שמעשיהם גורמים להם רק נזקים והם יאבדו את המוטיבציה לצבור נשק וכח אדם להפעילו נגדינו.

ספר ההפעלה המלמד אותנו, עם ישראל, להתנהג בצורה שתחזק את האור ותתיש את החושך היא התורה.

והשבוע אנו לומדים כיצד למסד את היחסים ואהבה בין העם לה' שיתן לנו הכח והשכל להתמודד נכון עם האתגרים העומדים בפתחינו . וכן הדרך למסד יחסים אישיים טובים. כיצד לחזק  האהבה עם הקרובים אלינו?

השבוע בפרשה תרומה  עם ישראל נחשף לבנין המשכן ולחובותיו למשכן, חשיפה הנמשכת במשך חמשת השבועות הקרובים והמציגה עד כמה חשוב הנושא בחיי היהודי ובקשר שלו לבורא.

המשכן, כשמו כן הוא, מקום שה' משרה את שכינתו בתוכו ומתגלה לעם ישראל. לאורך כל הדרך מאז הקמת המשכן ובהפעלת בתי המקדש, למרות שהמקום הוא ביתו המובהק של ה' ולא הייתה לו בעיה כלכלית לממן ההוצאות עם ישראל נדרש לתרום  להקמת המשכן וומתבקש לתת מחצית השקל  להפעלתו השוטפת.

מדוע היה צורך בתרומתם?

כאשר נתבונן במקום והזמן שנדרשו לתרום להקמת המשכן נגלה שלא היה קל לתרום כי במדבר לא הייתה עבודה שהגדילה את הונם העצמי וכל רכושם היה מהתקופה שקדמה למדבר ובכל זאת הם תרמו בנדיבות עצומה מממונם והיכולות הפיזיות שלהם,מעט מעבר לצרכי המשכן ,עד שמשה עצר את גיוס המשאבים.

הקשר האישי של עם ישראל עם ה' דומה לקשר של בני זוג, כמשלו שלמה המלך-בשיר השירים. גם בבית המקדש במקום הקדוש ביותר קודש בקודשים בכלי הקדוש ביותר ארון העדות שכנו  שני כרובים הגמרא מספרת  (יומא נד) ששלש פעמים בשנה בשלושת הרגלים הוסטה הפרוכת והעם ראה את הכרובים מחובקים זה בזה ואומרים להם "ראו חיבתכם לפני המקום כחיבת זכר ונקבה"

הדרישה להשקיע מאמץ ולתרום  הייתה כדי להעצים ולשמר את הקשר עם ה', כהסברו של הרבי מליובוואיטש  שדבר שמשקיעים בו -מתחברים אליו ואוהבים אותו ולכן כדי להתחבר לה', בבית ה', היה צורך בהשקעה ומאמץ, כולנו יודעים שיצירה שעמלנו ויצרנו בעשר אצבעותינו גם עם היא אינה מושלמת שווה אצלינו הרבה יותר מאותה יצירה מושלמת שנוצרה משבלונה במפעל.

הכרובים קשורים בצורה ישירה למתן תורה כי מתוכם התגלה ה' למשה והמשיך להרחיב את הדברים שניתנו בהר סיני. כאשר עם ישראל הסכים לקבל אותה, הוא לא בחן מה כתוב בה, אלא האריך את נותנה .הכרובים מסמלים קשר זוגי  שנובע מרגישות  לבן הזוג ולא  למה שהוא נושא עמו כרכוש וכדו' נכון שמילוי  בבקשות בן הזוג מראה שאכן אוהבים אותו, אך לא הם  יוצרים את הקשר.

אנו מקיימים את  התורה לא בגלל הרווח האישי שלנו  מהציות לציווי ה' אלא בגלל שזה רצון האוהב, אך אנו זוכים גם לרווח .התורה נותנת לנו הכלים והכח לטפל בתחלואי העולם בצורה נכונה.

נשקיע מאמץ להתחבר לעצמינו לקרובינו לידידינו ולאלוקינו ונזכה "משנכנס אדר מרבים בשמחה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה