משכירים את הנכס שלכם? חשוב שתדעו...



חוסר האיזון בין שוכר למשכיר מתגלה כבר בנקודת הפתיחה וזאת מאחר ושווי הנכס גבוה הרבה יותר משוויה של שנת שכירות שלמה. הצד שחשוף לפגיעה הינו המשכיר ופחות השוכר. זאת בדיוק הסיבה שהמון משכירים מוצאים את עצמם עם דרישות פתיחה גבוהות והשוכר מוצא עצמו עם פה פעור למולן. להלן מספר נקודות שיסייעו לכם המשכירים לבחור את השוכרים שיקנו לכם ביטחון ושקט נפשי.

 

  • איתור וסינון שוכרים – אנו טוענים כי שידוך בין שוכרים ומשכירים דומה לזוגיות. הכימיה ביניכם צריכה להיות כבר בשיחת הטלפון הראשונה שתוביל לפגישה והצגת הדירה. שלב זה של חיפוש שוכר מתאים, הינו שלב מהותי ואולי המהותי ביותר מבין כל שלבי תהליך השכרת הנכס. לרוב בוחן בעל הנכס האם הוא יכול לבטוח בשוכרים מספיק כדי להפקיד בידיהם את הנכס. בהרבה מקרים הביטחון מגיע מהחיבור הבינאישי של המשכיר עם השוכר, יחד עם זאת, יש לבצע בנוסף בדיקות ליכולתו הכלכלית של השוכר על מנת לחזק את תחושת הבטן שלכם.
  • ניסוח הסכם שכירות – ניסוח נכון של התחייבויות הצדדים לעניין טיפול, אחזקת ושמירת הנכס, תשלומי דמי השכירות, ופינוי הנכס בתום תקופת השכירות או הגדרה מדוייקת של מה קורה במידה של הפרת החוזה מצד השוכר, הינו אקוטי. מומלץ לנסח הסכם ספציפי באמצעות עורך דין מקצועי, הסכם שמעבר לפירוט תנאי השכירות המהותיים, יכלול גם סעיפי הפרה, סעיף פינוי וסעיף בטחונות.
  • מנגנוני הגנה – ישנם מספר מנגנוני הגנה עבורכם המשכירים. חשוב שתדעו להשתמש בהם כראוי ולא לעבור את הגבול הדק עד כדי דרישות יתר. הראשון, מנגנון יציאה: נהוג וכדאי לכלול בחוזה סעיף המאפשר נקודת יציאה, יחד עם זאת מאפשר לך כמשכיר לבחור את תנאי היציאה המתאימים לך, וממזערים ומגבילים את מרחב התמרון של בית המשפט במידה ותגיעו לשם.  השני, מנגנון פינוי: מנגנון זה נועד לבטח את המשכיר כי המושכר יפונה בזמן וללא בעיות. נציין שפעולה כוחנית מצד המשכיר אינה מקובלת על פי חוק ואף צפויה לעונשים והליכים משפטיים כנגדו. אחת האפשרויות הטובות ביותר העומדות לרשות המשכיר הינה להוסיף סעיף בחוזה הקובע, כי באם לא יפנה השוכר את המושכר נותנים הצדדים הסכמתם למינויו של נציג המשכיר ככונס נכסים ע"י בית המשפט. צעד זה מרתיע שוכרים מלהחזיק במושכר מעבר למוסכם בין הצדדים בחוזה.

מנגנון הביטחונות: טוב יעשה המשכיר אם ידרוש ויתעקש לקבל בטחונות ראויים מהשוכר כתנאי להסכם השכירות וזאת להבטחת קיום תנאי ההסכם ולפיצוי בעד נזקים בשעת הצורך. כמובן שיש להתאים את הביטחונות לערך הנכס ולמיקומו. בטחונות מקובלים הינם: ערבות בנקאית (הטובה מכולן וזמינה למימוש מיידי) לחילופין, אפשר לדרוש סכום שיועבר במזומן ויוחזר לשוכר בתום תקופת השכירות. בדרך כלל נהוג לגבות 4 חודשי שכירות כביטחון. בטוחה נוספת היא ערבים ראויים וטובים (גם אותם יש להעביר בדיקת יכולת כלכלית). בנוסף ישנו גם את שטר החוב שמעמדו כמעמד שיק, וניתן להציגו בהוצל"פ אך זמן פירעונו ארוך משל שאר החלופות. מומלץ לקבוע את סכום שטר החוב לסכום שלא יהא נמוך מערכם של דמי שכירות עבור 6 חודשי שכירות, ומומלץ גם להחתים את הערבים עליו.

בנוסף לבטחונות יש לדרוש מהשכור שיפקיד בידי המשכיר שיקים פתוחים לפקודת הרשויות השונות.

נאחל לכם הצלחה ובחירות נכונות

לייעוץ נוסף ללא עלות אתם מוזמנים להתקשר או להגיע למשרדנו.

הכותבות: נשות הנדל"ן לורנה עזריה מתווכת בכירה ואורטל קינן מנהלת ובעלים

O.R מבינים נדל"ן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה