העוזרת מגאנה



״הבנות!!! הבנות שלה..."

"מה עם הבנות שלה?"

"מה?, אל תגיד שלא שמת לב".

"מה? על מה אתה מדבר?"

"התכשיטים! הבנות שלה ענדו את הצמיד והשרשרת! אם היית מסיר לרגע את העיניים שלך מהתמונה הענקית של היפיפייה השחורה שעל הקיר הלבן היית מבחין בפיתרון התעלומה שלך...״

כך בערך הסתיים נאום התוכחה של עוז, החוקר שעבד איתי על התיק בסיום החקירה הזו, או בעצם קרוב לסיומה, אבל למה להתחיל מהסוף...

החקירה הזו החלה בשיחת טלפון מלקוחה ששמעה שעסקתי בחקירות עבור חברות ביטוח וביקשה להתייעץ איתי אודות מקרה של גניבת סט של טבעת שרשרת וצמיד יקרים מדירתה מבלי שהייתה פריצה במקום.

קבענו אצלי במשרד ונפגשנו בהמשך אותו יום. מדובר היה בזוג צעיר, שניהם עובדי בנק, נשואים 8 שנים, מתגוררים שנתיים בדירה חדשה במרכז ת"א והורים לשני ילדים קטנים.

לדברי אורית לאחרונה נעלם סט של תכשיטים יקרים ביותר מדירתה בשווי של למעלה ממאה אלף ₪ ומאחר שלא הייתה פריצה לדירה ביקשה להתייעץ איתי לפני שתגיש תביעה לחברת הביטוח.

בהתאם לבקשתי הביאו בני הזוג את פוליסת ביטוח הדירה ומעיון בפוליסה הבחנתי שהתכשיטים אכן מכוסים ואולם קיים בפוליסה תנאי מוקדם לכיסוי תביעה בגין פריצה או גניבה מהדירה בהימצאם של התכשיטים בתוך כספת מבוטנת...שבפועל לא הייתה קיימת.

הסברתי להם שלא יוכלו לתבוע גניבת תכשיטים מהדירה, שכן האירוע ייבדק ע"י חוקר שישלח ע"י חברת הביטוח והתביעה תידחה ולכן ביקשתי שיספרו לי מה קרה ואם יש להם חשדות כלשהם.

התברר שעד לפני כשבוע עבדה בדירתם עוזרת בית מגאנה בשם נאיה ושמספר ימים לאחר שעזבה התברר שהתכשיטים נעלמו. אורית התקשרה אל המכשיר הסלולארי של נאיה ושאלה אותה אם ראתה את התכשיטים.

נאיה השיבה בשלילה ואולם מאותו יום לא חזרה לעבוד ואף לא באה לקבל את משכורתה מחודש העבודה האחרון.

קיבלתי את מספר הטלפון של נאיה, יצרתי איתה קשר, אמרתי שקיבלתי את המספר מחברה של אשתי (ובמענה לשאלתה מי זו החברה השבתי שכרגע לא זוכר את שמה אבל כמובן שאם היא מתעקשת לדעת אני מוכן לבדוק...).

אמרתי ששמעתי שהיא עוסקת בניקיון בתים ושאלתי אם תהיה מוכנה לנקות באופן קבוע משרד בדרום תל אביב.

נאיה השיבה בחיוב וקבענו פגישה אצלי ליום המחרת בשעות אחר הצהריים.

נאיה הגיעה יחד עם חברה, מילאה לבקשתי פרטים אישיים בשאלון, מסרה שמות של ממליצים (שמם של הלקוחות שפנו אלי כמובן שלא היה בינם) אולם סירבה למסור את כתובת מגוריה בטענה שלא זוכרת את שם הרחוב ומדובר בעיר בת ים.

נפרדנו והבטחתי ליצור קשר בהמשך. כשירדה ממשרדי המתינו לה בחוץ שני עוקבים מהמשרד שהחלו במעקב. המעקב הסתיים באותו יום בדירת מגוריה באזור מוזנח בשכונת התקווה. 

מספר ימים לאחר מכן הזמנתי אותה שוב למשרדי, התוודיתי וסיפרתי שלמעשה פניתי אליה בשל החשד שגנבה תכשיטים בעלי ערך סנטימנטאלי רב מאוד, שנגנבו מדירת מעסיקתה בעבר (והלקוחה שלי בהווה) שהתקבלו בירושה מאימה, שקבלה מסבתה.

נאיה הכחישה קשר לגניבה, אמרה שלא ראתה כלל תכשיטים באותה דירה, לא מסרה סיבה משכנעת לכך שלא חזרה לעבוד באותו מקום ושוב סירבה למסור את כתובת מגוריה.

לא עזרו תרגילי החקירה והמניפולציות שהפעלתי בניסיון לגרום לה להודות, נאיה התעקשה והכחישה שגנבה את התכשיטים.

למחרת בשעות הערב ביקרתי יחד עם חוקר נוסף ממשרדי, בשם עוז בדירתה. מדובר היה בדירת חדר קטנה עם מטבחון ושירותים בסמטא ליד שוק התקווה.

את הדלת פתחו שתי ילדות קטנות וכששאלתי אם נאיה נמצאת, השיבה הקטנה יותר תחילה שעוד לא חזרה מהעבודה והגדולה ביקשה להבהיר שמדובר בילדה קטנה שלא הבינה את השאלה ולמעשה לא גרה במקום כלל אישה בשם נאיה.

אמרתי סליחה, יצאנו והמתנו במרחק של כמה מטרים מהדירה.

כשיצאנו מהדירה התנפל עלי עוז בהתלהבות, "איך לא שמת לב שהקטנות עונדות את התכשיטים שאתה מחפש (ושהוצגו בפנינו בתמונות בהזמנת החקירה ע"י הלקוחה).

נאלצנו להמתין כשעתיים עד שראינו את נאיה מגיעה מפינת הרחוב ונכנסת לבית.

המתנו דקה אחת וחזרנו לדירה. הקשנו על הדלת והיא נפתחה מייד ע"י אחת הילדות. ברקע שמענו את נאיה גוערת בילדות ומנסה להסתיר חפץ כלשהו.

התדהמה וההלם מהעובדה שאיתרנו את מקום מגוריה ו"נחתנו עליה" בדיוק בעיתוי בו היו התכשיטים בחוץ כנראה עשו את שלהם...

איך שנכנסנו לדירה פרצה נאיה בבכי, הראתה לנו את החפץ שניסתה תחילה להסתיר, קופסת תכשיטים קטנה, מין צעצוע עם מגירות ומתוכן בלטו התכשיטים היקרים.

נאיה מסרה לנו את קופסת התכשיטים תוך כדי בכי ואמרה שבדיוק התכוונה להחזיר את אותו סט ושהיא מצטערת ומתנצלת ומתחננת שלא נפנה למשטרה.

פחות משבוע עבר מאז ביקרו הלקוחות במשרדי והתכשיטים היקרים הוחזרו למקומם המקורי.

והלקוחות...

אין דרך בה אוכל לתאר את ההפתעה והאושר שהפגינו בקבלת התכשיטים בחזרה.

 

הכותב, מיקי וילקומירסקי, תושב יבנה, חוקר ומרצה בארגונים וחוגי בית.

 בלש וקצין חקירות בימ"ר ת"א בעבר, משפטן בהשכלתו ובעליו של משרד וילקו חקירות.

 מייל: [email protected]    אתר: WWW.VILKO.CO.IL  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה