שביל ישראל



בעשור האחרון סומנו ברחבי הארץ שבילים רבים בינהם השביל המכונה "שביל ישראל" שמטרתו מתן אפשרות לצועדים להנות ממסלולי הליכה מגוונים לאורך כל הארץ, הזדמנות לגלות פינות חמד נסתרות מהעין , גילוי נופים מנופי הארץ ואתרים ,ובכלל הזדמנות למפגש חברתי ,בריא ,טבעי ,והכרה מקרוב של המושג "ארץ ישראל היפה".

שביל ישראל מתחיל בדן ומסתיים באילת ואורכו מעל 1000 ק"מ ב-45 קטעי הליכה. בשנים האחרונות הפכה ההליכה בשביל לאטרקציה משמעותית לשהייה בטבע. בני נוער רבים נוטים לאחר שירותם הצבאי לסמן את השביל כנקודת ציון חשובה להשגה לפני יציאתם לטיול הגדול וחזרתם לספסל הלימודים. רבים מהם עושים את השביל ברצף מצפון לדרום כשבדרך מתארחים בקיבוצים ובמושבים ,והם מתארים את התקופה הזו כמשמעותית ביותר.

השביל נבחר בקפידה ,עובר בתחומי הקו הירוק, מזמן את  נופי הארץ היפים ביותר ,וחולף בדרכו על שטחים בהם אזכורים שונים לשלוש הדתות.

הסימון- הסימון מורכב משלושה צבעים השונים בגובהם : לבן- צפון , כתום –דרום.  גובה הסימנן מסמל את הכיוון ,לדוגמא- אם הסימן הגבוה ביותר הוא לבן יש ללכת לכיוון צפון .לכל אורך המסלול מסומן השביל ואין סכנה להתבלבל ולא למצוא אותו.

השילוב של מסלולי הליכה בדרכים העוברות באתרים היסטוריים , במקומות הקשורים לשלוש הדתות ובנופים של הארץ גרם לנשיונל ג'אוגרפיק לבחור בו כאחד המסלולים הטובים בעולם.

ניתן לחלק את השביל לקטעים: הגליל העליון ,הגליל התחתון ,רכס הכרמל , השרון ,פרוזדור ירושלים ,השפלה ,המכתשים ,הערבה ואילת.

מסלולי ההליכה בשביל שונים באורכם ובדרגת הקושי שלהם. ישנם מסלולים יומיים, וישנם מסלולים הכוללים לינה והמשך המסלול למחרת. בגדול- היתרון האדיר של המסלול הוא שניתן לבחור כל מה שרוצים ולעשות התאמות לפי יכולת ההליכה והזמן העומד לרשותנו. אפשר גם לצאת בשתי מכוניות ,להשאיר מכונית אחת בנקודת הסיום ולהגיע אליה בסוף המסלול.

לאחר עבודה מאומצת הצלחנו לבחור 32 מסלולי הליכה שאורכם כ-10 ק"מ ,הליכה ממוצעת של כ-5 שעות, בדרגת קושי קלה וניתן לצעוד בהם במרבית חודשי השנה למעט יוני-אוגוסט.

השבוע יצאנו לסיור ראשון במסלול הליכה מקטעי שביל ישראל מתל קשת לשמורת פורה כ-11 ק"מ.                

אני ממליץ  לאמץ את הצעידה בשביל ישראל בחברותא טובה לעיתים תכופות, מיותר לציין את החשיבות הרבה לבריאות של כולנו לצעידה לאורך זמן ,לשאיפת אוויר נקי ולהרגעת הנפש. למעוניינים בפרטים – נייד  0506273089 ,אלישע

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה