קום והתהלך בארץ- לו הייתי רוטשילד



חופשת הפסח בפתח ואתם שואלים לאן לצאת עם המשפחה בחופשה הארוכה,לא?!

אנחנו יוצאים מיבנה על כביש 4 לכיוון זכרון יעקב, פונים וחולפים על בנימינה ומגיעים על פי השלט שמאלה לרמת הנדיב. לאחר החניית הרכב בחניונים שבכניסה אפשר להתפנק בספלי הישיבה הרבים הפזורים בפארק רחב הידיים לאתנחתא קלה.

בכניסה נתחיל בצפייה בסרט על משפחת רוטשילד ,שושלת בנקאים יהודים שפעלה ברחבי אירופה בניהולו של אבי המשפחה מאיר  אנשל רוטשילד.

לאחר הצפייה בסרט אפשר לעצור להפסקה באחד מבתי הקפה הצמודים למבנה ולאחר מכן להמשיך לכיוון שער הכניסה המרשים. זוהי הזדמנות לראות את סמל המשפחה המפורסמת. הסמל עשוי מיציקת ברונזה בה זוג בעלי חיים אריה וחד קרן שאוחזים משני הצדדים את סמל המשפחה. במרכזו רואים אריה ונשר וכן חמישה חיצים, שמסמלים את חמשת בניו של מאיר שפזורים בחמש בירות אירופה ומנהלים את עסקי המשפחה.

 בתחתית הסמל שלוש מילים: אחדות ,יושר וחריצות ,שמבטאות את חזונו של הברון. חדי העין יוכלו לראות בסמל המשפחה מגן דוד שממנו לקחה משפחת רוטשילד את שם המשפחה שלה.

מימין לשער רשומים שמות הישובים שהברון הנציח . כל הישובים הם על שמות בני המשפחה : זכרון יעקב ע"ש אביו, מזכרת בתיה ע"ש אימו וכ-30 ישובים נוספים.

ניכנס לגנים . לפנינו שבילים מטופחים שיובילו אותנו לסיור בן שעתיים בפארק שבנוי על כ-70 דונם גנים מרהיבים  המחולקים על פי נושאים :גן הוורדים, גן הדקלים, גן התבלינים ועוד.

במרכז הפארק יש מערת קבורה ,שהיא ,למעשה, אחוזת קבר שנחצבה בסלע הקירטון ולכאן הובאו עצמותיהם של הברון אדמונד דה רוטשילד ואשתו עדה בשנת 1954 . הם נקברו כאן בטקס ממלכתי מרשים אליו הוזמנו נציגי כל הישובים שהמשפחה בנתה וכל אחד הביא לקבר  רגבי אדמה מהישובים.

המתחם מזכיר אחוזות קבר קדמוניות . במערה נבנתה מצבה מאבן בזלת שחורה הפונה לכיוון ירושלים ,ומעל ניתן להבחין במגן דוד שהובא לכאן מהר ציון.

בתום הביקור אני מליץ לבקר בזיכרון יעקב וללכת לאורך רחוב המייסדים הססגוני, שבנוסף למסעדות ולבתי הקפה הרבים ,קיימים בו מבנים היסטוריים רבים המספרים את סיפורה של המושבה זיכרון יעקב. כדאי להיכנס למוזיאון אהרונסון שברחוב המייסדים 40 (בתשלום) פתוח כל יום משעה 9:00-16:00 ,במקום סיור מודרך של שעה המספר את סיפור משפחת אהרונסון ומחתרת נילי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה