ירושלים – ראיתי עיר עוטפת אור



לאחר שבועיים מרתקים מאוד בהם ערכנו בעיקר סיורי משואה לתקומה ויציאה לפארקים הלאומיים שברחבי הארץ , אני בוחר להתמקד בסיור בירושלים.

השבוע מתחיל בירושלים פסטיבל האור השנתי. זו השנה התשיעית לקיומו. במסגרתו יוצגו כ-30 יצירות של אמנים מכל רחבי העולם כולל ישראל לאורך חמישה מסלולי סיור שיסומנו בצבעים שונים.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 25.5.2016-2.6.2016 בין השעות (פרט ליום שישי ה-27.5.2016) 19:00-23:00.

במהלך ימי הפסטיבל יוארו היצירות בתאורה מיוחדת והקהל מוזמן לטייל, לצפות ביצירות ולהתרשם מהן ובעיקר להנות מאווירה מיוחדת שקיימת רק בירושלים. לאורך המסלולים תתאפשר כניסה לאתרים שונים ללא עלות.

חנייה

בשל ההשתתפות הגבוהה מאוד של מבקרים בפסטיבל אני ממליץ לחנות בהר הרצל או בגבעת התחמושת ,שבמקום חניות מסודרות וחינמיות ומשם לעלות על הרכבת הקלה ולרדת בתחנה של כיכר ספרא.(הרכבת האחרונה עד שעה 24:00 נסו להקדים ולצאת קודם).

מסלול מומלץ- נתחיל את הסיור בכיכר ספרא  שם מוצג מגדל אייפל בגובה של כ-27 מטר המכוסה בנורות .LED

משם נמשיך מזרחה לאורך רחוב יפו , נחצה את כיכר פריז וניצמד למסלול הלבן שהוא לאורך חומת העיר העתיקה , שיוביל אותנו עד שער יפו .לאורך החומה נראה שלוש יצירות מוארות :"קשתות" ,"מזרקות" ו"נסיך האור". בנקודה זו בשל הצפיפות הגדולה יש להיצמד ולוודא שיודעים על נקודת מפגש במקרה שמישהו נעלם בדרך...

ניכנס לעיר העתיקה ובקטע שבין שער יפו לקישלה נראה מופעי רחוב הכוללים שירה וריקודים. זו נקודה טובה להתרעננות במיץ תפוזים סחוט שנמכר במקום. בנקודה זו רואים את מגדל דוד, מבנה הדואר העתיק, השוק והקישלה שכיום הוא נקודת משטרה.

נמשיך לכיוון שער ציון לאורך הרובע הארמני ובדרך נראה את היצירה "פלורה".

כאן יש אפשרות בחירה בין שני מסלולים:

מיטיב לכת- להמשיך במסלול הלבן ,לגלוש לרובע היהודי. שם נראה ליד בית הכנסת "החורבה" יצירות וגם בתוך הקארדו.

פחות מיטיבי לכת- פונים ימינה ויוצאים דרך שער ציון לכיוון נקודת ההתחלה בכיכר ספרא בדרך עוברים את שער ציון ,גיא בן הינום , גן הבונים, פארק טדי שלאורכם מוארות ארבע יצירות נוספות מרשימות.

המסלול מסתיים בקניון ממילא שם ניתן לנוח ולאכול.  בהמשך בנחלת שבעה יצירות נוספות, לשיקולכם. ההגעה היא מרחוב בן סירא שממערב לקניון , ומומלץ מאוד לבקר שם.

כל המסלולים כוללים אתרים היסטוריים מהיפים בעולם והיצירות המוארות הופכות את הסיור לחווייתי ובלתי נשכח , לכן אני ממליץ לקרוא מראש על האתרים(כיכר ספרא, הדואר ברחוב יפו,משה יואל סלומון, שער יפו, שער ציון, קבר דוד המלך, הדורמציון, הרובע היהודי ועוד.

כמדי שנה אני עורך סיור זה. למעוניינים ניתן לפנות 0506273089.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה