הגן, הורים, חרדות



את הטור שלי השבוע אקדיש לחברותי הגננות והסייעות באשר הן. למען האמת נתבקשתי לא פעם בתקופה האחרונה ע"י גננות שפגשתי להעביר מסר לאבות ולאמהות שירשמו בשנה הבאה את הילד הראשון שלהם לגן פרטי או לאותם הורים שיעברו בפעם הראשונה מפרטי לעירוני.

זה לא קל לכם אנחנו יודעות. אנחנו ערוכות לקבל אתכם. לא רק את הילדים, אתכם ההורים. אנחנו מחכים בכל שנה ושנה לאותם הורים שטרם הבשילו לשחרר את האוצר הקטן לידיים של משהו אחר. לאותם הורים שקשה עליהם המחשבה שלא תהיה להם שליטה של 24' על הילד. מדובר על אחוז נמוך מאוד של הורים, אך בכל שנה הם יהיו שם. אמא אחת, אב אחד, זוג הורים אחד ש"ישגעו" את צוות הגן, הגננת והסייעות. החרדה הקיצונית הזו לא עושה טוב לאף אחד מהצדדים במשולש: ילד, הורים וצוות הגן.

שלא יובן מדברי חלילה שההורים צריכים להיות מנותקים ממה שקורה עם העולל כשהוא אצלינו הגננות. ממש לא. להפך, אנחנו שמחות על שיתוף פעולה. הרי הצלחתו, בטחונו ובריאותו הם נושאים החשובים לנו לא פחות מכם ולכן החשיבה הבסיסית של אותם הורים חרדתיים, שאנו נמצאים מהצד השני של המתרס -הינה חשיבה המשוללת כל יסוד.

אין ספק שהחשיפה התקשורתית (המבורכת) לאירועי אלימות הקורים בגנים מוסיפה מאוד לפחד של כולנו, אך בעיקר היא גורמת ל"קריסת מערכות "אצל מי שגם ככה נמצא ברמת חרדה שאינה רציונאלית.

נאום הגנה קטן. עולמם המקצועי  של הגננות והסייעות נבנה אט אט ומתפרש על תקופה ארוכה של למידה כשבסופה, עוד בטרם הוסמכה הגננת היא תעבור את שלב המבחנים הסופיים "וסטאז" והכל תחת העניים הפקוחות של מפקחות קפדניות. האחוז הכמעט מוחלט של גננות וסייעות רואות בתפקידן לא פחות משליחות. זהו יעודן בחיים.

סמכו עלינו.אתם חייבים את זה לילדים אך בראש ובראשונה לכם עצמכם.  הגן לעולם לא יעבוד ע"פ גחמות. אנחנו בונות " סדר יום " מאוד ברור לילדים.  קיימת מערכת שנתית ואנחנו מחויבות לעמוד ביעדים שהצבנו לפנינו.

גם בנושאים של ביטחון פיזי ונפשי של הילדים אנחנו נהיה שם הראשונות לגונן עליהם.עליכם הורים יקרים לזכור תמיד, אנו מנסות להוביל את ילדי  הגן לקראת העתיד לבוא.  הם צריכים לצאת מאיתנו כשהם מוכנים לחיים האמיתיים ולא לחיים בתוך בועה. הם יהיו עצמאיים בעלי ביטחון ודעתניים. יהיו להם גבולות.  הם ידעו שלבוקר יש את הטקסים שלו.  יש סדר יום הכולל ארוחות מסודרות עד לכתם לישון וגם אז הכל בטקסים שחוזרים על עצמם שוב ושוב.

ובגן קורים דברים. לעיתים הם נופלים, נפצעים, רבים, נושכים וננשכים.  הם מובכים "כשבורח" להם הפיפי. הם מאושרים כשלא. אנחנו שם תמיד לעטוף אותם בחום ואהבה, בתחילת השנה ובדיוק באותה עוצמה בסוף השנה.

זכרו הורים חרדתיים יקרים שלנו. כשהחלטתם להעביר את הילד למסגרת חינוכית תצטרכו לעשות ויתורים. אם התא המשפחתי שלכם נבנה על בסיס טבעונות לא תוכלו לדרוש מהגננת שכל הגן יהפוך להיות טבעוני. אם ילדכם חלילה רגיש למוצרי קמח לא תוכלו לדרוש מהגננת לא להכניס קמח ומאפים לגן.  בהחלט תדרשו ממנה להיות ערה לצרכים של הילד.

בגנים הפרטיים דרככם תהיה קלה יותר. תמיד תוכלו לבחור את הגן הנוח, אך כשימלאו לילד שלוש שנים, הדברים ישתנו, זהו זה. גן עירוני. כללים מאוד ברורים להורים.

לכן חשוב שהגן הפרטי יהווה הכנה מבחינתכם לעירוני. שם כמות הסייעות פחותה בהרבה מהגן הפרטי.

אנחנו לעולם לא נוותר על חינוכו של ילד בגלל הוריו.בכדי להתגבר על אותה חרדה עצומה היו בקשר רציף עם הגננת. ראו בה פרטנרית לגידולו וחינוכו של הילד. היו פחות שיפוטיים אך בהחלט דעו להעביר את מחשבתכם ודעתכם בצורה בונה וחיובית. כולנו יחד אחראים לגידולו.

לב טהור ברא לי אלוהים ורוח נכון חדש בקירבי – תהילים נ.א

באהבה שלכם רגינה הגננת


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה