אבא שלי חולה סרטן



אין דרך יותר פשוטה, נעימה או עדינה לומר את זה. אני מכיר אנשים שנמנעים מלהשתמש במילה הזו ומעדיפים להגיד "המחלה" או "מצאו לי גידול", אבל בשורה התחתונה זה סרטן, וכדי להעלות את המודעות למחלה הארורה הזו צריך לקרוא לה בשמה.

מה קשור מודעות אתם שואלים? ובכן יש קשר הדוק ביותר. רוב סוגי הסרטן הנפוצים היום ניתנים לגילוי מוקדם, דבר המאפשר טיפול מהיר ויעיל שבהרבה מקרים מציל חיים.

חודשים רבים שאמי לחצה על אבי שילך לעשות בדיקות מקיפות. דם גלוי, דם סמוי, כל מה שמתלווה לכך. נכון, זה אף פעם לא נעים ואף פעם אין לנו זמן מיותר, אבל בסופו של דבר אין לנו ברירה.

אחרי מספר חודשים אבי התרצה והלך להיבדק. התוצאות לא היו משהו, והוא עשה בדיקות מתקדמות יותר, שגם הן הניבו תוצאות מדאיגות. הוא המשיך ונבדק עד שהיה ברור מעבר לכל ספק כי יש לו גידול סרטני במעי. מרתון של התייעצויות עם שורה של מומחים ופרופסורים תוך מאמצי שיא של אמא שלי, הביאו אותו לניתוח באסותא ת"א ביום ראשון השבוע, לא לפני שעבר סדרה בת 5 הקרנות לפני חודש. לא נעים, אבל גם לא כל כך נורא. במילים אחרות, יכל  להיות הרבה יותר גרוע.

נכון, עדיין מוקדם להסיק מסקנות, אבל על פי כל ההערכות הניתוח הצליח והדבר הזה מאחורינו. אמנם צפויים לאבא עוד ימים ארוכים של החלמה והתאוששות, אבל בשורה התחתונה הכל אמור להיות בסדר.

המזל שלנו הוא שגילינו את זה בשלב מוקדם, בזמן שעוד יש מה לעשות, ובזכות התושיה יוצאת הדופן של אמא שלי, הכל תקתק במהירות.  אל תחכו ל"תסמינים", לכאבים או ליד הגורל. לכו להיבדק, זה יציל את החיים שלכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה