יצאת לפנסיה? נמאס לך מהבוס? רוצה להגשים חלום ישן? יש יתרונות שבהקמת עסק באמצע החיים



תוחלת החיים שהתארכה מאפשרת לאנשים לעבוד עד גיל הרבה יותר מאוחר מבעבר. אך אין זה סוד כי בישראל קשה מאד לבעלי מקצוע מעל גיל 40 למצוא עבודה. בעקבות זאת מגיעים גם אנשים מבוגרים לחשוב על שנוי כיוון והפיכה לעצמאים. כאשר שוקלים שינויי שכזה במעבר לעיסוק עצמאי, יש לחשוב על שני כיוונים: המשך עיסוק בתחום המקצועי או הפיכת תחביב למקצוע.

בשנים האחרונות אנו מבחינים ביתר שאת בארץ ובעולם במגמה גוברת והולכת לפיה בני 50 ומעלה פונים להקמת עסק משלהם. הסיבות למגמה הזו הן רבות: הרצון להתחיל מחדש, התשוקה למימוש חלומות ישנים, רצון להפסיק לעבוד בשביל אחרים, כמיהה למציאת משמעות בשלב הביניים בחיים, אבל גם קושי במציאת עבודה בגילאים אלה, צורך בהכנסה נוספת בתקופת הפנסיה ועוד. 

דוגמאות בעולם יש בשפע: הרלנד סנדרס, בעל פונדק בתחנת דלק, הקים את KFC  בגיל 65;  ריימונד קרוק פוטר מתפקידו כמשווק בלנדרים, רכש חנות קטנה לאוכל מהיר והקים את מקדונלד בגיל 52;  ג'ון פמברטון רוקח ורופא, הקים את קוקה קולה בגיל 55, והרשימה עוד ארוכה.

בין אם אתם מתכוונים לעסוק במסחר, לתת שירותי ייעוץ, לכתוב או כל עסק אחר, כדאי שתתמקדו ביתרונות היחסיים שלכם לעומת צעירים יותר. ריכזנו את הבולטים שבהם שיכולים להוות נכס בכל סוג של עסק שתבחרו להקים.

היתרון שבניסיון

השנים בהם כיהנתם בשורת תפקידים העניקו לכם את היתרון הגדול ביותר על פני בעלי עסקים בתחילת דרכם: ניסיון מקצועי. במקום להמציא את הגלגל מחדש, אתם יכולים לתעל את השנים שהשקעתם ואת הניסיון שצברתם באין סוף ישיבות, בניהול מו"מ מול גורמים שונים, בהתנהלות מול מחלקות שונות ובהשתלמויות וקורסים מקצועיים לטובת העסק.


ניהול זמן

כשהילדים עוזבים את הבית מתפנה המון זמן. למרות שלכאורה אתם נהנים מזמן כמעט בלתי מוגבל חשוב מאוד כי תמשיכו להתנהל בעזרת יומן הפגישות. חשוב מאוד לנצל את הזמן ביעילות ולחלק אותו בין פגישות עם לקוחות, שיווק העסק, מענה למיילים וכתיבת תכנים לאתר. תכננו לכם את הזמן לפי שבוע. תשתתפו בכנסים והרצאות. דעו לאזן את היממה: חשוב שהעסק לא ישתלט על כל הזמן שלכם ולכן זכרו להשאיר זמן לבילוי, הנאה, משפחה ותחביבים

מיקוד, בידול ומיתוג: איך לבלוט ולהיות מיוחדים

במציאות בה יש שפע של עסקים דומים אחד למשנהו, יש מושג חדש שאתם חייבים להכיר: מב"מ, שהם ראשי תיבות של מיקוד עסקי, בידול עסקי ומיתוג וגיבוש זהות עסקית. מיקוד עסקי : הצעד הראשון בו עליכם להגדיר את מטרות העסק: באיזה מוצר או שירות אתם בוחרים להתמקד? על איזה צורך של הלקוחות הם עונים? מה הערך המוסף שאתם נותנים ללקוח? הצעד השני הוא בידול עסקי: הגדירו את הייחוד של העסק. מה השוני בו מול אותו מוצר/שירות של המתחרים שלכם? לאיזה קהל יעד אתם מעדיפים לפנות? מה הם היתרונות שלכם מול המתחרים? הצעד השלישי הוא מיתוג וגיבוש זהות עסקית: הגדירו את אסטרטגיות שיווק העסק ומיתוגו באמצעות שם קליט, סלוגן, לוגו, עמוד בפייסבוק, אתר אינטרנט ונוכחות ברשתות החברתיות בשילוב עם חידוד המסרים והפנייתם לקהל היעד המתאים. אגב, מנטור עסקי שיווקי יוכל לעזור לכם להתמקד ויתגלה כחוליה החשובה: הוא ינחה, יתמוך וילווה בכל המהלכים במקצועיות, בביטחון וביעילות.

בהצלחה! אני כאן לעוזר לך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה