מותר, אפשר וחשוב לצאת לחופש בלי ילדים.



החופש הגדול כאן! עברנו את החורף, את מחלות הילדים. קירות הבית סגרו עלינו במשך כל תקופת הקור והגשם. עכשיו הכל הסתיים. הגיע הזמן לחופשה, לים, תרבויות שונות. אוכל אחר ובעיקר שקט.... לתכנן חופשה לבד, כלכלית זה עדיין סביר. נוסיף לחופשה את הילדים והמחיר מטפס לשמיים.בינינו,חופשה עם הילדים איננה ממש חופשה. אותם טרדות, אותם מטלות, רק שזה גאוגרפית במקום אחר.

חייבים מעת לעת לצאת לחופשה לבד,  ללא הילדים. למענכם. חשבו על אבא ואמא כספינה המובילה נוסעים. האם הגיוני שלא יתבצעו טיפולי תחזוקה לספינה. חופשה מרוחקת מהילדים היא בדיוק התחזוקה הזוגית לה אתם נדרשים. אמא ואבא לבד. מנקים את הראש בשקט.הילדים הם אלה שמונעים מכם לצאת לחופשה? לא, ממש לא! הילדים לא צריכים להכתיב לנו את החופשות, אבל צריך לקחת אותם בחשבון כשמתכננים חופשה.

הורים רבים יוותרו על החופשה ולו רק בשל החשש להתמודד עם ייסורי המצפון שיתכן ויתפתחו." לא יכול להיות שאנחנו נהנה והילד יסבול ויתענה. אז שיהיה ברור, הוא איננו מתענה יש מי שידאג לו ובסופו של תהליך הוא יקבל הורים משודרגים, סבלניים יותר כלפיו ובטח ובטח הרבה יותר סבלניים האחד כלפי השני.

הסוד הגדול שיוביל אתכם להצלחת החופשה, הוא לא אחר מאשר תכנון נכון וקפדני. לא רק על המסלול המלון והלו"ז היומי בחופשה, אלה בעיקר על הכנת הילדים לקראת האירוע.

זוכרים את משפט המפתח? הילדים שלנו לא אוהבים לו"ז שאיננו מתוכנן מראש. הם צריכים לדעת מה הולך לקרות. מה המשמעויות של אמא ואבא יוצאים לחופשה. אמא ואבא יחזרו. זה מבחינת הילד הדבר החשוב ביותר שעליו לדעת ולהבין. חרדת הנטישה עדיין חיה, נושמת ובועטת אצלו.

כשבוע לפני החופשה  נתחיל לדבר איתו על הנושא נשתמש בכלים זמינים לנו, סיפורים תמונות של היעד ואפילו שימוש במפה,  " כאן זה מדינת ישראל ולכאן אבא ואמא נוסעים.......

יתכן שבמהלך ההכנה הילד יבכה ויביע חוסר נוחות מעצם העובדה  שהוריו יוצאים לחופשה בלעדיו אך זה עדיף על תחושת הנטישה באם לא נכין אותו מספיק זמן לפני מועד החופשה.

תארו בפניו כיצד תתקשרו אליו בכל יום, בימינו יש את "הסקייפ"  תרגלו איתו שיחות במחשב. אם הוחלט שהוא ישאר בבית במהלך החופשה התקשרו למחשב הבית בזמן מתואם עם מי שאמור לשמור עליו באותה העת (סבא סבתא). אם הוחלט שהוא ישאר בבית של אחרים ( שוב סבא סבתא, הרי תמיד זה הם) צרו שיחות למחשב שלהם, זה נוח וחשוב.

בעניין זה אומר שהטוב ביותר הוא שהילדים ישארו בבית בסביבה המוכרת והמוגנת שלהם אך אם אין ברירה גם אצל. ..... (הבנתם?) זה מספיק טוב. כמובן שגם הדוד והדודה יכולים להיות פיתרון מעולה.  בשורה התחתונה היכן שלילד הכי כייף ונוח.

אל תעלמו להם ביום המיועד. תיפרדו, תחבקו, תנשקו ותבכו. זה לא פשוט, זה מורכב אבל חיוני.

בכדי שיוכלו בנקל להבין לכמה זמן תעדרו הכינו קופסה עם כדורים, כמניין הימים שלא תהיו.בכל יום יוציא הילד כדור וכך ידע בעוד כמה ימים תחזרו. כמו כן השאירו לכל יום מעטפה ובתוכה מכתב תמונה והפתעה קטנה שיהיה לו כייף.שיידע שאתם בקשר כל הזמן. בכל יום יפתחו לו את המכתב יקריאו את אשר כתבתם ויעניקו לו את ההפתעה. כך ניצור אצלו את הצפייה ליום המחרת.

בקשו ממנו לצייר לכם ציור בכל יום ולשלוח אותו דרך מי ששומר עליו. אם זה הולך טוב, יופי, אם לא, לא קרה כלום, נזרום.

חשוב לא לתכנן את החופשה לחודש, שבוע מספיק. קשה להם. יהיו יום יומיים קשים ואח"כ יהיה בסדר. עד שבוע זה יעבור בסדר, בהמשך יצופו רגשות וגעגועים. נחסוך להם את זה. אגב זוגות שירבו לטוס יוכלו מעת לעת להאריך את משך חופשתם.

קחו בחשבון שהחזרה לא תהיה פשוטה, הילדים עלולים להביע מחאה וכעס, להתנהג בריחוק ולבכות. מצד אחד היו אמפתיים וסבלנים כלפי הכעס של הילד, ומצד שני אל תעבירו לו מסר שנעשה לו עוול.

.אל תוותרו בעניין גבולות, הם היו לפני שנסעתם ויהיו אחרי שחזרתם

ולסיום המתנות. תביאו. טסתם נהניתם.  עכשיו הגיע הזמן לפנק לפנק לפנק.

זכרו, החופשה נועדה למילוי מצברים. תהנו, נקו את הראש. השקיעו האחד בשני וחיזרו עם כוחות מחודשים, האמינו לי, תזדקקו להם.

חופשה נעימה.

יהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ קוֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתַטִּיסֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתַגִּיעֵנוּ לִמְחוֹז חֶפְצֵנוּ לְשָׁלוֹם, (קטע מתפילת הדרך לטיסות)

שלכם באהבה רגינה הגננת

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה