פינת המודעות לבריאות אושר וריפוי עצמי- החוקים של אמא טבע לבריאות ואושר



היי קוראים יקרים,

שאלתם את עצמכם על איזה בסיס פותחו, הומצאו החוקים ההוליסטיים לבריאות, אושר והצלחה בחיים? שאלתם מדוע מלמדים מהי נשימה נכונה? מדוע שמים דגש על תזונה נכונה? תנועתיות הגוף הנכונה? חוכמת המזרח הנקראת "זן" עונה על חלק גדול מהשאלות שהצבתי.

תורת ה-"זן" מביאה את הרעיון המרכזי שהאדם הוא חלק מהטבע וכשם שהטבע מתנהג כך גם האדם, אחרת האדם לא יהיה מאוזן וזה יגרום לחולי. אתם בטח יודעים שגם המשורר ביאליק כתב ש "האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו", משפט המחזק את הרעיון שיש אינטראקציה חזקה בין הטבע לאדם.

טוב חברים בואו ניגש למספר דוגמאות להמחשה.

חוכמת הנחל – הנחל זורם דרך טוואי שנוצר דרך הטבע ומגיע לבסוף אל הים.

והיה אם נמקם סלע גדול במסלול הזרימה, האם הנחל יעצור? בשום פנים ואופן, הנחל יחבוק את הסלע בשני צדיו וימשיך לזרום עד תום חייו.

מה למדים מחוכמת הנחל? הנחל מייצג את חוכמת הטבע. הנחל לא יתנגד או ילחם בסלע אלא חובק או מחבק אותו וממשיך בזרימתו, כך אנו בני האדם, כשאנו בשלווה ולפתע מישהו בסביבתנו מרגיז בביקורתיות או בהתנהגות שלו, אל לנו להתרגז אלא להתנהג כמו הנחל, לא להתייחס, ואף לפרגן לאדם(בסלנג קוראים לזה "בהפוכה") ולתת לו את האפשרות לרדת מהעץ ויש סיכוי גדול שתקבלו גם סליחה ממנו. בקיצור יצאתם גדולים כי נשארתם בשלווה ולא נדבקתם בכעס.

בבקשה לא לשכוח בנושא הכעס את מבנה המילה "ביקורת", שימו לב ניתן לחלקה לשניים,

בי ו- קורת כלאמר המבקר בעצם חושף בפנינו את לחציו הפנימיים ואת הבעייתיות של חייו, לא טוב לו, ולכן הוא מעוניין שגם לסביבתו לא יהיה מנוח. אין לו שום דבר אישי אליכם, הוא סתם מחפש קורבן, ניתן להזכיר כמו כן את הביטוי כי "הפוסל במומו פוסל"

חוק הברושים – ראו את הברושים המזדקפים מעלה כמו מוט ארוך וצר הניצב לאדמה, כשלפתע נושבת רוח סערה, הברושים מתכופפים עד כדי מגע הצמרת באדמה. בגמר הסופה הם חוזרים להיות ניצבים וזקופים במלוא הדרם, כך עלינו להתנהג, כשמישהו מנסה להשפיל, לבקר, לתקוף, להתחצף עד כדי כך שיגרום לנו להיות עם הראש באדמה, ניזכר בחוק זה ופשוט ניתן לאותו אדם או קבוצה לפרוק את מטענם השלילי, לא לענות, לא להיכנס לעימות אלא לשתוק, עד שהסערה תחלוף, לאחר מכן לחזור ולהיות ניצב כברוש, הרווחתם בגדול, לא עניתם שמרתם על לשונכם והתנהגתם כחכמים. חשבו על אלה שמסביבכם שלא ידעו חוק זה ותראו כיצד חייהם מתנהלים, לא מדברים עם אחיהם, אחיותיהם, הוריהם או חברים לעבודה. המריבות האלה יוצרים אנרגיה שלילית עם ריבית דריבית, ככל שהזמן חולף האנרגיה השלילית מתחזקת עוד ועוד. כשמאמצים את חוק הברושים  לא מגיבים, סופרים עד 10, נפרגן לעצמנו על האיפוק וזו גדולתו של האדם וכשמאמצים תכונה זו של חוק הברושים הרי השקט הנפשי ילווה אותנו במרבית חיינו.

על מנת להדגיש נקודה זו אספר לכם כי באחת ההרצאות שלי כשדיברתי על ההערכה העצמית הוצאתי שטר של 200 ₪ הנפתי אותו מול הקהל ואמרתי מי שרוצה את השטר הזה ירים את ידו, כולם הרימו את ידיהם. ואז קיפלתי את השטר מס' קיפולים עד שהפך לפיסת נייר מכווצת ושאלתי מי יהיה מוכן לקבל את השטר כעת? לא להאמין, שוב כולם הרימו את ידיהם. ולבסוף זרקתי את השטר לרצפה דרכתי עליו ומעכתי אותו לעיני הקהל, ושוב אותה שאלה מי מוכן לקבל את השטר? כולם הרימו את ידיהם.

מוסר השכל – השטר נמשל להערכה העצמית. כשאדם מעריך את עצמו מספיק, גם אם ישפילו אותו, ירדו עליו, תמיד ידע שערכו לא פחת בכהו זה כשם שערך השטר אפילו באגורה אחת לא פחת למרות הקמטים והמעיכות שנוצרו בו.

לסיכום, ראו את הטבע, התנהגותו, ותנסו ללמוד ממנו כפי הדוגמאות שהבאתי לעיל.

ציון אוחיון-בוגר הקולג' הישראלי לרפואה משלימה ת"א.

המנחה שלך לחיים. מטפל מרצה ומנחה קבוצות בנושאים הבאים:

רייקי*רפלקסולוגיה*כלים להתמודדות בלחץ*מודעות עצמית*הצלחה

טל'- 052-3010461      zion-mindset.co.il   חפשו אותי ב-f

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה