חרדות? בדידות? חוק החיבור האנושי



שלום קוראיי היקרים,

לאחרונה נפגשתי עם קבוצה במסגרת סדנה שאני אישית מאוד אוהב להנחות ושמה "כלים להתמודדות בלחץ".

כמו בכל סדנה המון רגשות חיוביים ושליליים עולים. מה שהרגשתי במיוחד מהקבוצה זה נשמות הנאבקות בחיי היומיום, נשמות החוות חוסר בחברה, חוסר במשפחתיות, חוסר במוטיבציה, הערכה עצמית נמוכה, חוסר בטחון עצמי, חרדות ופחדים מהעתיד האפל והקודר.

ליבי היה איתם , הבנתי אותם וזאת כי אני יודע מה זו חרדה, דיכאון ועוד. שאלתי אליכם קוראים יקרים האם יצא לכם לחוות אחת מהרגשות השליליים הנ"ל? לאמיתו של דבר אין אדם בעולם שלא חווה רגשות אלו במהלך חייו.

את הכתבה הזו אני רוצה להקדיש לכל אלו החווים את הרגשות הנ"ל בתקופה זו, חלק מכם לא מטפל בתופעות הלוואי, חלק מכם צורך כדורים מרופא או פסיכיאטר וחלק מכם מוצאים את הפתרון באכילה רגשית הגורמת עם הזמן לבעיות כגון השמנה, לחץ דם, סוכרת ועוד, אך יש את הקומץ שמחליט לעשות מעשה ולהצטרף לסדנת כלים להתמודדות בלחץ עם הרגשה שהבעיות תיפתרנה. אני טוען שאם ניישם חלק קטן מהכלים הנלמדים לאורך זמן הרי יצאנו נשכרים.

כמטפל עם מס' שנות ניסיון לא קטן אני פונה לכל אלה החווים בתקופה זו את החרדות, הפחדים, חוסר הביטחון, חוסר מוטיבציה, בדידות, חוסר מצב רוח או חוסר שמחת חיים ולתת טיפ אשר אני מקווה שקצת יפוגג וירחיק את הרגשות השליליים האלו ויעלה אתכם כלפי מעלה אל האמונה בעצמכם, אל החיוך, אל ההבנה כיצד לטפל מוחית ובאופן עצמאי.

הטיפ הוא שאתם לא לבד! שוב אני חוזר אתם לא לבד! נא ליישם את חוק החיבור האנושי.

אני מחובר אליכם, כי אני חושב על כולכם, אני מחובר אליכם כי גם עלי עברו תסמינים כאלה או אחרים בשלבים מסוימים בחיי, אנחנו ביחד חולקים את התסמינים הנ"ל, כל אחד בזמן אחר,. חולקים בדידות, חולקים חרדות וחולקים חוסר מוטיבציה, אין אחד על פני כדור הארץ שלא חווה רגשות שליליים כאלו.  כל אחד בשכונה שלכם, בעיר שלכם, בארצנו ובמדינות כל קצווי תבל מרגישים את אותם סימפטומים או הרגישו בעבר או ירגישו בעתיד. כולנו מחוברים דרך הרגשות האלה מקטן ועד גדול בכל מקום בו יצור אנושי חי. הרגשות האלו הן אשליה אחת גדולה. מדוע? כי הרגשות האלו הן עוברי אורח שהחליטו להיתקע אצלכם ופשוט אתם לא יודעים כיצד לאפשר להם לנוע מכם החוצה אל העולם הרחב.

בנימה פרטנית, יש להפעיל את חוק החיבור האנושי, מה כוונת המשורר? האם ידעת  אתה הקורא היקר לי מכל, אשר חש במקצת מהרגשות אלו, שאתה נתמך ע"י מיליוני בני אדם בעולם הזה המשרתים אותך, אתה משתמש בחשמל המסופק מחברת חשמל, אלפיי עובדים בחברת החשמל עובדים בעצם בשבילך  כדי לספק לך את החשמל לתאורה למקרר למזגן ועוד. אתה שותה מים המסופקים לך דרך רשת צינורות ומתקני התפלה. מאות או אלפי בני אדם עובדים בשבילך על מנת שהמים יגיעו אל ביתך וכך תוכל לשתות או לשטוף כלים בביתך. המזון המגיע לביתך, מגיע אליך דרך רשתות השיווק, המזון עבר אלפי עובדים , החל מאלה שגידלו את הבקר, שינעו, הטיסו,  עבדו את השדות, עבדו במשחטות, במפעלי היצור והאריזה, עד שהגיע אליך הביתה, אתה לובש בגדים שעברו תהליך יצור של אלפי בני אדם מהשלבים  הראשונים של גידול הכותנה, דרך  קטיפת הכותנה, המיון האריזה בית החרושת, מפעלי הטכסטיל, אוניות  שינוע, העובדים בחנויות ועד אליך.. וכל אותם אלפי עובדים מכל תחום שהזכרתי גם הם נתמכים ע"י אלפי עובדים אחרים בעולם. כמוך. הרעיון הוא לנסות לצאת מהחשיבה על הכאב שלך ולחשוב על הכאב של האחרים אשר תומכים בך, להעריך את עבודתם המסורה, להעריך את זה שגם כשאתה ישן גלגל העבודה מסתובב כל הזמן, העולם בתנועה, והכל כדי לספק לך את צרכיך.

אם תתחיל לחשוב כך תתחיל להרגיש כמו אדם שיש לו מלא משרתים אשר תפקידם להסב לו את כל הנחוץ כך שאין לו סיבה להיות כאוב, עצוב, מדוכדך, בודד.

הדרך להמראה ממצבך העגום היא להתחיל לחשוב כיצד אתה מציע להם את הערכתך ואהבתך?  כיצד אתה יכול לעזור להם בכאבם,  לסיום כולנו רקמה אנושית אחת, לכולנו יש עליות וירידות, התקפי בדידות ודכדוכים.

תחשוב על כך שאתה חלק מהם והם חלק ממך, כבד, הערך, אהוב את המיליונים שקמים לעבודה יומיום כדי שתקבל את מזונותיך, לבושך, קורת גגך ועוד ותחשוב שבעבודתך אתה עושה בשביל האחרים ואז תראה את החיוך הקטן מבצבץ מבין שפתיך ומציף אותך למעלה הרחק מהתהום.

  *שאלות?-אנא בתמצית  ואשתדל להתייחס במייל.

ציון אוחיון-בוגר הקולג' הישראלי לרפואה משלימה

המנחה שלך לחיים. מטפל מרצה ומנחה קבוצות בנושאים הבאים:

רייקי*רפלקסולוגיה*כלים להתמודדות בלחץ*מודעות עצמית

טל'- 052-3010461    E-MAIL:  [email protected]

zion-mindset.co.il                     חפשו אותי ב-f


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה