כך עסקים קטנים פורחים והופכים למותגים!



כל בעל העסק רוצה להצליח. כולנו. יחד עם זאת, על פי הסטטיסטיקות האחרונות 7 מתוך 10 עסקים נכשלים ונסגרים תוך 3 השנים הראשונות. המחצית השורדת לא עוברת את השנה החמישית. עובדתית, לרוב העסקים הקטנים יש סיכוי קלוש להצליח.

מאז 2008 אני מנהלת את מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה, עסק שהתחיל ממש בקטן ושמאפשר לי כיום ליהנות מחופש אישי ופיננסי, אם כי הכרתי הרבה מכשולים בשנים הראשונות.

ישנן 3 סיבות עיקריות שגורמות להרבה עצמאים ובעלי עסקים קטנים להיכשל ומונעות מרובם את היכולת להגשים את עצמם וליהנות מחופש אישי.
עם כל אחד מלקוחותיי אני מקפידה להתמקד ולעבוד ביסודיות על כל אחת מהן. הן חלק בלתי נפרד מכל תהליך של הקמה, פיתוח או קידום עסק.
גלו אותן כאן.  וקבלו בדרך גם כמה עצות נבונות משולחן העבודה שלי.

סיבה 1 - חוסר תכנון
הרבה אנשים בישראל שרוצים להקים עסק, או שכבר מנהלים עסק, לא מפנימים באמת שאנחנו חיים בעולם עסקי שמשתנה כל הזמן. עסקים נופלים כי לרוב הם לא מתכננים כמו שצריך את יסודות העסק שלהם ואת התנהלותו בהמשך. לפעמים יש להם נטייה לזלזל בדברים הפשוטים ביותר בלי כוונה, כשמבחן המציאות מוכיח שוב ושוב שעסק מצליח הוא כזה שבעל השליטה בו אכן שולט בכל הפרטים הקשורים לעסק.
תכנון אסטרטגי פשוט תיעל אותי למקום בו אני נמצאת כיום. אני מאמינה בפשטות. הפרמטרים הבסיסיים שעליכם לקחת בחשבון בתחילת כל פרויקט הם: הסכום שאתם רוצים להרוויח ממנו בחודש, השירותים או המוצרים אתם רוצים ליצור ולמכור, תמחור נכון, בחירת מודל הכנסות, קהל יעד אידאלי, בחירת אסטרטגיית שיווק למגנוט לקוחות ואסטרטגיית מכירות להגדלת הכנסות.
רוב האנשים לא מתכננים להיכשל. הם נכשלים כי לא מתכננים.

סיבה 2 - חוסר ייחודיות
אם כל בעל מקצוע הוא אמין, מקצוען, ונותן יחס אישי – זו לא יכולה להיות הייחודיות של אף עסק. כי אם כולם אותו הדבר, מי ירוץ לקנות ממנו?
אחד הסודות של העסקים המצליחים טמון בייחודיות שלהם. אם העסק שלכם מיוחד זה סימן שהוא מעניק ללקוח משהו שאחרים לא נותנים לו, אז בוודאי ששווא לו לקנות אצלכם ולא אצל המתחרים.
ייחודיות – כשמה כן היא. היא משהו שאתם ורק אתם עושים. היא מה שהופך אתכם לאחרים ושונים. היא נובעת מתוך ה- DNA האישי והעסקי שלכם, היא מגדירה אתכם ואת העסק שלכם והיא נתפסת כמשמעותית בעיני הלקוחות שלכם.
יחודיות נכונה בונה מותג נחשק. עובדה זו תקפה למותגים של מיליוני דולרים כמו גם למותגים קטנים וחדשים. למעשה, למותגים קטנים וחדשים כדאי הרבה יותר לחפש את הייחודיות, כי להם אין מיליוני דולרים לשפוך על פרסומות יקרות שישאירו את המותג בתודעה.

סיבה 3 - חוסר ידע בשיווק פרסונלי
אין לכם מושג איך לשווק את העסק. לא כל בעל עסק נולד עם הידע איך להעביר את המסר של העסק שלו. זה בסדר, אבל כדי שהעסק ישגשג מישהו חייב לקחת אחריות ולנקוט בפעולה.
אם אתם חושבים שהשיווק הוא קשה מדי כדי להבין אותו, או שאתם מניחים שזה עולה יותר ממה שאתה יכול להרשות לעצמכם, אתם בעצם מכבים אפשרויות של מציאת לקוחות חדשים. שיווק הוא השקעה בזמן, כסף, או שניהם, אבל אתם לא יכולים כיום להסתדר בלעדיו. ואם אחרי שניסיתם פייסבוק, משפכים שיווקיים, סדרת מיילים, פרסומים במדיה נוכחתם להבין שהתוצאות הם היו הרבה מתחת לציפיות… קרוב לוודאי כי לא הפעלתם שיווק פרסונלי.

אם רוצים לדעת יותר על תכנון עסקי פשוט, על ייחודיות מבדלת שממגנטת לקוחות ועל שיווק פרסונלי, שיגרמו מהפך בכל עסק – הינכם מוזמנים לכנס CAMBIO, לשינוי ופריצת דרך עסקית
שמתקיים ב- 9.9.2016 באולם הכנסים של בית התפוצות. לפרטים: 058-7858566

הכותבת: גרסיאלה שפירו-גולדמן, מנכ"לית ובעלת מרכז גרייס™-מנטורינג וליווי להצלחה ● מנטורית עסקית שיווקית בעלת 35 שנות ניסיון ● מומחית בהקמה, פיתוח וקידום עסקים קטנים ● סופרת ● יזמית עסקית.  הופכת אנשים ועסקים למותגים מובילים.
משרד: 058-7858566   |   דוא"ל: [email protected]    |  אתר:  www.Graciela.co.il


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה