שפת הנפש - הגוף כמריונטה והנפש כמפקדת



האם ידעתם שהגוף שלנו משדר מסרים בלתי מילוליים גם בלי שנתכוון. אנשי מכירות המכבדים את מקצועם עוברים קורס לשפת הגוף וכך הם מסוגלים לזהות מה טיבו של הלקוח

האם הוא טיפוס רגשי? אנליטי? סגור, פתוח, שליו, רגזן ועוד.

הסיבה לכך היא שהגוף שלנו מתנהג כמריונטה או אם תרצו, בובה בתיאטרון בובות. מפעיל הבובה נקרא במקצועו "בובנאי" כיוון שהוא בונה את דמות הבובה על הבמה ומנהג אותה באמצעות חוטים.

שפת הגוף קשורה קשר הדוק לשפת הנפש, בכתבה זו רצוני לעסוק לא בשפת הגוף אלא בשפת הנפש.

כפי שאמרתי ישנם שלושה גורמים, גוף מוח ונפש הקיימים בהתאמה לבובה, חוטים ובובנאי.

הגוף משול לבובת המריונטה המופיעה על הבמה, המוח משול לחוטים המפעילים את הבובה והנפש היא בעצם הבובנאי. הנפש היא בעלת הבית של שפת הגוף והנפש.

נשאלת השאלה מה ההבדל בין שפת הגוף לשפת הנפש?

שפת הגוף עוסקת יותר בקליפה החיצונית של אבחון האדם.

שפת הנפש מדברת על תבניות החשיבה של האדם השליליות והחיוביות.  תבניות החשיבה החיוביות יוצרות שמחה, רוגע, בטחון עצמי, הערכה עצמית, שליטה, הניעה עצמית, חיוך, הצלחה, יכולת סליחה גבוה, סבלנות, סובלנות, אמפטיה, סימפטיה ובסופו של דבר המצרך הכי מבוקש הרי הוא הבריאות. תבניות החשיבה השליליות שאין צורך לפרטן, יוצרות כאב חולי ועוד "מתנות" רבות ומגוונות שנתקלים בהם בד"כ בבתי חולים.

בואו וניתן כמה דוגמאות על מנת להבין את שפת הנפש.

כל איבר בגופינו חיצוני או פנימי מהווה בית לתבנית חשיבה.

הכבד הוא בית הכעס – עשו מחקרים וגילו שחולים במחלות כבד כגון, צהבת, שחמת, סרטן ועוד, סגנון חייהם היה מלווה בהמון כעסים. הכעס נשאב פנימה אל הכבד וגורם לכבד לא לתפקד כראוי.

תחילה באם הכבד יורד מ-100% ל-98% לא נורא ולא מרגישים. ההידרדרות בלתי מורגשת עד שמגלים וכבר מאוחר מדיי.

הכליות הן הבית של הביקורתיות. באנגלית מכנים אותם

KIDNY   מלשון KID  שפרושו ילד. מדוע שם כזה? כיוון שהילדים נוטים לקטר, להתבכיין, לתת בקורת כגון למה לי אין ולו יש? ועוד. חולי כליות ניתן לסווג אותם בקבוצה של המבקרים, אלה שלא מסוגלים לקבל את המציאות ולהשלים איתה, התרגלו לבקר כל דבר ובסופו של דבר נוצרת מחלה.

אין זה המקום להרחיב ולפרט אך מי שבאמת מתעניין ובריאותו חשובה לו, מוזמן לקרוא את הספר של לואיס היי "רפא את עצמך בכח מחשבותיך".

בתאריך 05.09 יום ב' בשעה 20:00 אני מקיים מפגש בנושא ושמו "שפת הגוף היא שפת הנפש". המפגש יעסוק בהרחבה בכל הנושא, המפגש יגביר את המודעות שלנו לכאבים, למחלות, ללחץ הדם, לכאבי ראש למיגרנות לכאבי אוזניים.

מדוע הכאב מגיע והאם ניתן לעשות משהו בנדון.

 

אם הנכם רוצים להיות:     בריאים יותר     מאושרים יותר       מצליחים יותר הגיעו ותעניקו לנפש ולגוף את המתנה היקרה מכל ושמה הבריאות

ציון אוחיון-בוגר קולג' הישראלי לרפואה משלימה

המנחה שלך לחיים. מטפל מרצה ומנחה קבוצות בנושאים הבאים:

רייקי*רפלקסולוגיה*כלים להתמודדות בלחץ*מודעות עצמית

טל'- 052-3010461    E-MAIL:  [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה