אסטרטגיה שיווקית, לעסקים קטנים שרוצים יותר



מי מכם חושב שהעסק שלו יכול יותר? מי מכם מרגיש שהוא רוצה יותר מהעסק שלו? מי מכם היה רוצה לסגור , פעם אחת ולתמיד, את הפער הזה בין התוצאות שהייתה רוצה שיהיו לו בעסקים לבין התוצאות בפועל?

מילת המפתח: אסטרטגיה שיווקית.

אולם נדמה לרבים שאסטרטגיה שיווקית קצת גדולה על עסקים קטנים בעלי תקציב נמוך. בעוד שבחברות גדולות גיבוש אסטרטגיה שיווקית ופעילויות שיווק הם מהלך מובנה וברור, עסקים קטנים רבים נבהלים לעיתים ונוטים לפעול ללא תכנון מקדים, מתנסים בהרבה פעילויות שיווק אקראיות במקום מספר מצומצם של פעולות מתוכננות, נסחפים אחר טרנד זה או אחר ומבזבזים משאבים ללא הצלחה.
לעיתים, עסקים קטנים אף רואים בשיווק כמשהו שלא כדאי להשקיע בו משאבים. חשוב להבין כל עסק קטן שרוצה להתפתח חייב שתהיה לו אסטרטגיה שיווקית כמפתח לצמיחה.

מה זה בעצם אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית הינה נגזרת ממטרות העסק, ומהווה  "מפת הדרכים" של העסק, שתעזור להביא תוצאות. מטרתה, להנחות ולנתב את כלל פעילות השיווק של העסק, להגדיר כיצד עלינו לפעול למימוש מטרות העסק שלנו, לעזור בגיבוש  משימת העסק, מהם הצרכים ולאן רוצים להגיע. מתוך האסטרטגיה השיווקית ייגזרו החלטות על שיווק, מיתוג, מיצוב, פרסום וכו'.

איך מבצעים בפועל אסטרטגיה שיווקית?

שלב ראשון: הגדרה עצמית של העסק.  איזה ערך הוא מעניק ללקוחותיו

שלב שני:  הכרת הזירה העסקית והמתחרים. מיהם השחקנים הפועלים בזירה העסקית של העסק ומה ההבדל בין המוצרים השונים, מהו הבידול של המוצר שלך על פני האחר, במילים אחרות למה שיבואו דווקא אליך?

שלב שלישי:  בעולם של הצפת מידע, שפע מתחרים בכל תחום, ושפע הזדמנויות אינסופיות הדרך היחידה לשרוד היא לייצר בידול ברור, הצעת ערך שתדגיש את התועלת המובהקת של המוצר. העסק צריך ליצור לעצמו בידול ולהיות שונה מאחרים, הבידול ייצר – ביקוש אוטומטי, ויביא ליתרון תחרותי שימנע את הקרב על הלקוח הבא. בעסקים קטנים הבידול לעיתים יעשה את ההבדל בין עסק מצליח לעסק פחות מצליח

שלב רביעי:  הגדרת קהלי היעד, הנטייה היא להגיד כולם וכמה שיותר, הגדר מראש את קהל המטרה שמעניין אותך, ומי עשוי להתעניין במה שאתה מציע, למד את הקהל שלך, מהם צרכיו, היכן הוא נמצא, איך נכון לפנות אליו ובאיזו מדיה. פנייה צרה וממוקדת.  בדרך כלל תייצר הצלחה גדולה יותר.

כל הפרמטרים הללו מהווים בסיס לתוכנית שיווקית. בעלי עסקים קטנים מוצאים עצמם במרדף יומיומי אחר ניהולו השוטף של העסק ופחות בתכנון המחר, גם כשעולה צורך בשיווק הוא בדר"כ נבלע במשימות היומיום.  
היות והצלחת המוצר/שירות/עסק טמונה בהכרה ובהבנה מעמיקה של הצרכנים את תועלות המוצר כדאי להגדיר אסטרטגיה שיווקית לעסק להגדיר מטרות לטווח ארוך ולבחון אותן מידי שנה אל מול השוק המשתנה והצרכנים החדשים.

 

צריכים הבהרות עד כה? זקוקים לעזרה בהגדרת השוק, בהבנת הלקוח, בניתוח המתחרים? רוצים לקבל יותר תוצאות מהעסק שלכם?
צרו איתנו קשר. נשמח לעזור

הטבה מיוחדת לקוראי יבניתון שרוצים יותר תוצאות.  באמצעות קוד קופון 2040 תוכלו לקבל כרטיס כניסה לכנס CAMBIO לשינוי ופריצת דרך שמתקיים ב- 9.9.2016 במחיר של 89 ש"ח בלבד, במקום 199 ש"ח.  לפרטים היכנסו ל: http://Graciela.ravpage.co.il/cambio16?ref=YavneT או צרו קשר: 050-6660746

 

הכותבת: גרסיאלה שפירו-גולדמן, מנכ"לית מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה ● ייעוץ וליווי בהקמה, פיתוח וקידום למינוף עסקים קטנים ● שיווק ברשתות חברתיות
משרד: 058-7858566   |   דוא"ל: [email protected]    |  אתר:  www.Graciela.co.il  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה