התחרות גדלה. הרווחיות יורדת. מה זה אומר על העסק שלך?



התחרות בעסקים הקטנים קשה היום מאי פעם ומלאת יצרים. מי שלא יודע להתמודד איתה - נופל.4 עצות כיצד להתמודד עם תחרות.



1. לבחור בלקוח הנכון

טעות מספר אחת שהרבה עסקים קטנים עושים זה לפנות לכולם. אין להן פוקוס בנוגע לקהל היעד שלהן, רוצים כמה שיותר לקוחות מכל מיני סוגים.  לא מבינים שזה 'תפסת מרובה - לא תפסת'...

ברגע שאנחנו פונים לכולם ,אנחנו בעצם לא פונים לאף אחד. מה שכן, אנחנו ממגנטים אלינו הרבה מתחרים.

האסטרטגיה הנכונה, לפחות בתחילת הדרך, היא לבחור מגזר אחד - זה שהכי רווחי לעסק - ולהיות ממוקד בו. כדאי אפילו לבנות לו הצעה או מוצר שיהיו הכי אטרקטיביים עבורו.

ברגע שאתם מבינים בדיוק מי הלקוח האידיאלי שלכם, אתם יכולים לשפר פלאים את היכולת להתחרות עליו מול חברות אחרות.  ומשם לגדול.

 

2. ליצור בידול

התשובה "כי אנחנו הכי מקצועיים מהם" כבר לא עובד. יש שיטות טובות להיות שונים, לצאת מכלל תחרות ולהתבלט בשוק.

רוב העסקים הקטנים אינם מבודלים. בידול משמעותו להיות שונה מהמתחרים, לתת ערך ללקוח הנכון, לבלוט, להיות רלוונטי, אחר.
זהירות! לא מדובר פה על שירות טוב או מחיר זול. מדובר על בידול ברמת המוצר, המחיר, האריזה, המסר השיווקי, בעל העסק, המיקום או חווית הרוכש אשר מייחדים אתכם בשוק וגורמים לתחרות להיות כמעט לא רלוונטית.

  

3. סיפור שיווקי – מאחורי כל עסק ואיש עסקים, ולא משנה הגודל, יש סיפור מיוחד שמעורר רגשות של עניין ואהדה אצל אנשים. הסיפור יכול לספר את סיפור הקמת העסק, איך נולד הרעיון, מה הביא את בעל העסק לפתוח את העסק, משהו שקרה לו בחיים, או כשרון שנולד איתו, אלו הם הדברים שמעניינים אנשים. הלמה, למה העסק/מותג פועל בתחום הזה, מה האמונה מאחורי העסק/מותג.

 

4. שיתופי פעולהאפילו עם מתחרים
 1+1=3זו נוסחה ידועה שלא מדברת על חשבון אלא על אנשים. הרעיון הוא שבניה של קבוצת כוח לעסקים קטנים היא ערוץ שיווקי מעולה ואפקטיבי. אם תבדקו מה הלקוחות שלכם צריכים תגיעו למגוון של ספקים ועסקים שעמם אתם יכולים לשתף פעולה לא רק בהפניית לקוחות הדדית אלא בבנייה של מוצרים משותפים, חבילות משותפות ועוד. עסקים מקומיים יכולים לייצר שיתופי פעולה עם עסקים שפונים לאותו קהל יעד באותו אזור, אם זו בהטבה ללקוח ואם זה בפרסום משותף.

הסתכלו בקור רוח על הסביבה העסקית שלכם.  ראו עם מי אפשר לשתף פעולה כדי להתקדם. דוגמא טובה היא נוקיה ומיקרוסופט. החתן שלי עובד באחת מהן.  שתי חברות אלו היו מתחרות והיום, אחרי שהשוק השתנה, הן משתפות פעולה בתחומים מסוימים. צריך להבין שהנסיבות משתנות והאמרה 'אם אתה לא יכול לו, הצטרף אליו' היא לגמרי רלבנטית ולגיטימית, מדובר בהחלט צעד שצריך להביא בחשבון.

 

התחרות נמצאת בכל מקום והיא ידועה כאחד מגורמי הצמיחה של כל עסק.

עסקים רבים קושרים את מושג התחרות למוצר שלהם בלבד, אבל למעשה המוצרים די זהים בכל ענף, והעדפות הלקוחות נשענות על מיתוג מוצלח יותר, על שיווק נכון, על אתר יחודי, בנוי היטב ומושך לקוחות או על פרמטרים אחרים שלעתים נסתרים מהעין.

זקוקים להבהרה כלשהי? רוצים להיות בולטים יותר בשוק? מעוניינים ביותר לקוחות רוכשים? צרו איתנו קשר. נשמח לעזור

הכותבת: גרסיאלה שפירו-גולדמן, מנכ"לית מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה ● ייעוץ וליווי בהקמה, פיתוח וקידום עסקים קטנים ● חשיפה ושיווק ברשתות חברתיות
משרד: 058-7858566   |   דוא"ל: [email protected]    |  אתר:  www.Graciela.co.il  
חפשו אותי בפייסבוק.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה