אלי בן גור- דעה אישית



שמעון פרס – האיש שלנו בעולם * ושוב חוזרת שאלת מספר הכהונות לראשי ערים * ובתיאטרון:"חטופים" עם יואב לוי

 1.

המוניטין של שמעון פרס היום בארץ ובעולם ידועים זה מכבר, כאיש שלום וחזון, כמדינאי בינלאומי. לרבים מהותיקים בינינו רוב שנותיו לפני כן היה בעיניהם פוליטיקאי ממולח שלא בחל בדבר, והיו אף שעיינו אותו כמעט ללא כל סיבה. ברבות השנים התברר לרובנו כי מדובר באישיות דגולה, ועד מהרה הפך משנוא לאהוב , במיוחד לאחר שכיהן בהצלחה רבה כנשיא מדינת ישראל. עתה הכל מודאגים ממצבו הרפואי ולא ברור גורלו כאשר נכתבות שורות אלו, כאשר לעת עתה מצבו קשה אך יציב, ומי יודע אם מצבו יחמיר ואם יהיה עימנו בעת שהקוראים מעיינים בעיתון זה. על כל פנים, הוא האיש שלנו בעולם, ורבות נכתב ועוד ייכתב עליו, וברור שלא נוכל להתחרות בכמות העצומה של כל הנאמר עליו. כן, שמעון פרס, שלנו ובעולם .

 

2.

 פרשת ראשת עיריית נתניה שנעצרה בחשד לקבלת שוחד בענייני נדל"ן העלתה שוב את שאלת מספר הכהונות (הקדנציות) של ראשי הערים והיישובים. לראשי הרשויות המקומיות כוח עצום שאינו מבוזר כמו בשלטון המרכזי ועל כן יש הסבורים כי מספר שנים רב בתפקיד עלול להביא לעוד כוח ועוד כוח, מה שיכול להביא גם לפיתויים ושחיתות. אבל לא רק נתניה בכותרות. ראשי רשויות אחרות כיכבו בתקשורת בענין זה וביניהם נצרת עילית,בת-ים,אשקלון,ירושלים ועוד. יש האומרים כי צריך להגביל את מספר הכהונות של ראשי הרשויות לשתי קדנציות בלבד, שהרי ממילא כל כהונה היא חמש שנים ולא ארבע, וכך בעשר שנים יכול ראש הרשות לעשות הרבה. יש הסבורים שזו תקופה קצרה כדי לממש חזון ותכניות ארוכות טווח, והיישוב יפסיד אם ראש עיריה מוכשר וחרוץ לא ימשיך בתפקידו. שאלה היא כמה זמן בכל זאת, שהרי יש ראשי רשויות שמכהנים עשרים ושלושים שנה ולא מאפשרים לכוח צעיר ורענן להיכנס לתפקיד, וגם זו החמצה. פורסם כי ראשי ערים מתנועת הליכוד לחצו על יו"ר הקואליציה להסיר הצעתו להגבלת כהונותיהם, בעוד חברי מועצות דורשים ההיפך. יש האומרים כי הציבור בכל יישוב יחליט על כך, אלא שיש ראשי רשויות שצוברים כח כה רב עד כי גם בדמוקרטיה קשה לבחור אחרת מהם. מעניין אם משאל דעת קהל ארצי יוכל להתקיים בענין זה ולהחליט עקרונית בלי לחץ או השפעה מקומיים.

 

3.

כבר הבאנו לידיעת הקוראים על עלייתה על הבמה של ההצגה "חטופים" מאת יואב לוי שגם מביים ומשחק בתפקיד ראשי. אכן צפינו בה באולם "ויקס" ברחובות, והתרשמנו כי היא מעלה באופן אמיתי את פרשת ילדי תימן שנעלמו, נחטפו או אומצו בניגוד לרצון הוריהם הביולוגיים ותוך תרמית והטעייה. בהצגה נגול סיפור של שני תאומים שנחטפו לזוג הורים בני העדה התימנית, כאשר האב לא נלאה מלגלות כיצד והיכן הם, ואילו האם השלימה עם האובדן ומנסה לשכוח ולהשכיח את הטרגדיה שקרתה אותם. יואב לוי בתפקיד יחיאל צברי, עדי היבה טמסוט בתפקיד נעמי צברי,שלמה טולדו בתפקיד סולומון שלום,כוכי ישעיהו-שוספי בתפקיד ריקי צברי ודינה חרדון בתפקיד האחות סוניה מגישים לנו משחק סיפור נוגע ללב , אך גם שזור בהומור דק ומשחרר לעיתים. חבל, שהתיאטראות הגדולים לא לקחו נושא זה והפיקו ממנו הצגה מתאימה, גם חבל שלא נענו לפניות יואב לוי להשתלב אצלם בהצגה זו. יואב ייסד והקים את תיאטרון "אורידו"  המפיק את יצירותיו, וכך גם מחזה זה שלו "חטופים", שראוי כי רבים יצפו בו, מכל שכבות הציבור הישראלי .כפי שכבר ציינו בטורנו זה, הצגת מחזה זה תועלה ביום שלישי 20.9.2016 בהיכל התרבות ביבנה, ולא כדאי להחמיץ .

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה