5 טיפים לקידום העסק שלך בשנה החדשה



אני שומעת מהרבה חברים ולקוחות בעלי עסקים את המשפט הבא- "זה לא פשוט להיות בעל עסק" אתה עסק של בן אדם אחד או אולי קצת יותר, אבל בסופו של דבר, הכל בידיים שלך!

אתה הבעלים, המנכ"ל, מנהל החשבונות, המזכירה, אחראי על השיווק והפרסום, מנהל מכירות, מנהל שימור לקוחות, גובה כספים, מעצב, מפתח ואחרי כל- אתה גם זה שצריך לבצע את העבודה בפועל! לא פשוט, כבר אמרנו.

איך שורדים בשוק כזה? יש לי הרבה מאוד טיפים שצברתי במשך 35 שנות עבודה בשיווק, הנה 5 מהם.  בהצלחה!

1. מקדו ובדלו את עצמכם
אחד הדברים הכי חשובים בניהול עסק, היא למצוא מהו המיקוד והבידול שלך הייחודיים לעומת אחרים. זה נשמע פשוט, אבל זה לא. זה דורש הכרות עם השוק, עם המתחרים שלכם ובעיקר עם עצמכם. לא מספיק לשבת עם עצמכם ולחשוב במה אתם יותר טובים. צאו מהבית ושאלו את הלקוחות שלכם מה הסיבה שהם בחרו בכם? מה הסיבה שהם עובדים אתכם? שאלו את החברים הכי טובים שלכם מהן החוזקות שלכם? משם תנסו להגיע לדבר שבו אתם יותר טובים! זה יהיה הקלף המוביל שלכם!

2. הלקוחות שלכם במרכז
אין עסק מצליח, בלי לקוחות מרוצים. לקוחות מרוצים יהפכו את המכירות בעסק שלכם לדבר קל ופשוט לאורך זמן. זה לא קורה בין רגע, אך אם כל לקוח שלכם יהיה לקוח מרוצה, הוא יספר את זה לחברים שלו, לבני המשפחה שלו. ואתם בתמורה, תדאגו לטפח אותו כלקוח, גם אחרי שהוא העביר לכם את המזומנים.

3. יצירתיות
בעולם מטורף שעסקים קמים ונופלים כל יום, צריך לא מעט יצירתיות. חשיבה עסקית מחוץ לקופסה תביא אתכם למקומות חדשניים, שלא אתם ולא המתחרים שלכם הגעתם אליהם עדיין. יש נטייה לבעלי עסקים לחשוב שאם הם ינהלו את העסק בצורה מדהימה, נושא היצירתיות ייחסך מהם. יצירתיות באה לידי ביטוי בדברים הקטנים והיא שעושה את כל ההבדל בין עסק זכיר, לעסק שאף אחד לא זוכר אותו.

4. סבלנות
אחת המילים המעצבנות עבור בעלי עסקים. אנחנו אוהבים שדברים קורים בקצב שלנו, כמו שאנחנו רוצים. אז אומרים שסבלנות לא קונים במכולת, ועד כמה שזה מעצבן לשמוע את זה, עסקים קטנים שעובדים נכון הופכים על פי הסטטיסטיקה לעסקים מצליחים רק כעבור 4 שנים. אז אם העסק שלכם כבר מאוד מצליח ואתם רק בשנים הראשונות- תשמחו! ואם הוא לא מצליח- תזכרו שאתם עדיין רק בתחילת הדרך העסקית שלכם.

5. התייחסו בכבוד לבעלים
אחת הנטיות של בעלי העסקים הקטנים, במיוחד בתחילת הדרך, היא להקדיש יום ולילה למען העסק שלהם- מאוד טבעי, אך לא נכון. חשוב מאוד לשמור על פרופורציות. אף אחד מאתנו לא יצא לעצמאות כדי לוותר על חייו האישיים. אז התייחסו בכבוד לבעלים של העסק. שינה, מנוחה, אוכל טוב ובריא, שילוב נכון בין חיי משפחה, זוגיות וחברים. הרי השאיפה שהעסק שלכם יהיה כאן גם עוד 10 שנים ויותר וריצה על 200 קמ"ש  לא תעזור לאורך זמן.

חדש ביבנה! קורס מב"מ לבעלי עסקים קטנים: מיקוד, בידול ומיתוג לפריצת דרך עסקית שיווקית. נפתח ב- 10.10 לפרטים: בעמוד הפייסבוק שלי או להתקשר ל: 058-7858566

שנה נהדרת!

הכותבת: גרסיאלה שפירו-גולדמן, מנכ"לית מרכז גרייס™-מנטורינג להצלחה ● ייעוץ וליווי בהקמה, פיתוח וקידום עסקים ● חשיפה ומגנוט לקוחות  ● הקמת אתרים ● פייסבוק וגוגל
משרד: 058-7858566   |   דוא"ל: [email protected]    |  אתר:  www.Graciela.co.il   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה