התביעה נמחקה וזה סופי



בית המשפט דחה בקשה "להחייאת תובענה" כנגד לקוח משרדה של עורכת הדין רעות שדה זאת לאחר שקבע לפני מספר חודשים כי, דין התובענה להידחות

לפני מספר חודשים פורסמה ידיעה לפיה כב' בית המשפט ברמלה קבע כי הוא מורה על מחיקת תובענה שהוגשה כנגד לקוח משרדה של עורכת הדין רעות שדה.

ב"כ הצד שכנגד מיד עם קבלת ההחלטה המיטיבה עם לקוח משרדה של עורכת הדין רעות שדה, פנה לכב' בית המשפט בבקשה להחייאת התובענה כנגד לקוח משרדה של עו"ד רעות שדה, עוד באותו השבוע הגישה עורכת הדין שדה תגובה חריפה ומנומקת כנגד הבקשה, ובה ביקשה להותיר את החלטת כב' בית המשפט על כנה.

להלן סקירה קצרה של סיפור הרקע, לאחר שוד מזויין ואלים במסגרתו נפגע איש בטחון במהלך עבודתו במתחם חניות במרכז העיר הוגשה תביעה כנגד לקוח המשרד הן בבית הדין לעבודה והן בבית המשפט השלום ברמלה במסגרת תביעת נזיקין.

למשרדה של עורכת דין רעות שדה הגיע איש עסקים מוכר ומאוד מוערך מרחובות לפני מספר שנים אירע שוד מזויין במתחם בו ללקוח יש מספר חניות ואילו הוא שימש כיו"ר וועד המתחם באותן השנים.

בעת השוד המזויין שהה במקום איש אבטחה מטעם כל בעלי החנויות במתחם, איש האבטחה נוטרל על ידי השודדים, ואף ניזוק בגופו.

לאחר מספר שנים הוגשה תביעה על ידי איש הביטחון כנגד כלל בעלי החניות במתחם ופרט כלפי לקוח המשרד. התביעה הוגשה לבית הדין לעבודה מאחר והפגיעה בוצעה במסגרת עבודתו במקום האירוע.

בית הדין לעבודה פסק לאיש הביטחון סכום פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו, שהתחלק בין כלל בעלי החנויות במתחם, בהתאם למ"ר המצוי ברשותם. בנוסף, איש הביטחון הגיש תביעת נזיקין ובה הוא מטיל את מרבית האחריות על יו"ר וועד המתחם, שהינו לקוח המשרד.

עורכת הדין רעות שדה הגישה כתב הגנה ובו טענה כי התובע עצמו פעל במתחם כשלוח של כלל בעלי החנויות, אשר סמכו עליו והפקידו בידיו את פרי עבודתם במהלך השעות בהם מתחם החנויות היה סגור, במרכז עירוני בעיר שלוה, הנמצא בסמוך למשרדי העירייה ובמרחק כמה מאות מטרים בודדים מנקודת שיטור עירונית. מעשה אשר לא ניתן לצפות אותו ואין להטיל על הנתבע שיוצג על ידי המשרד החובה לצפות אותו.

כמו כן, עורכת הדין שדה הגישה בקשה לסילוק על הסף מטעמו של הלקוח לכתב התביעה שהוגש נגדו, שכן התביעה הוגשה בחוסר תום לב, תוך שימוש לרעה בהליכי משפט וגרימת עינוי דין, הואיל והתנהל הליך קודם בין התובע לבין לקוח המשרד שהתנהל בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, מה גם שהנתבע כלל לא היה מעסיקו הישיר של התובע כפי שעלה בבירור בכתבי בית דין בהליך הקודם שהתנהל בבית הדין לעבודה.

בדיון הועלתה טענה נוספת של השתק פלוגתא, שכידוע, לדוקטרינה של מעשה בי-דין שני השיקולים העיקרים של טובת הציבור: הפעלה יעילה של מערכת המשפט ומניעת הכרעות סותרות העלולות לפגוע ביציבות המשפט וביוקרת בתי המשפט,  מאחד ומאידך גיסא, שיעשה צדק עם בעל הדין האחר כך שלא יוטרד פעמיים בשל אותה עילה.

 

בית המשפט קיבל את טענת עורכת הדין שדה, ומחק את התביעה על הסף ואף לאחר הגשת בקשה "להחייאת התובענה" פסק כב' בית המשפט כי הוא מותיר את ההחלטה על מחיקת התובענה על כנה.

 

עו"ד רעות שדה: "אני שמחה שהצלחתי לסייע ללקוח משרדי היקר, וכי נעשה צדק והתביעה כנגד לקוח משרדי נמחקה כלא הייתה. עתה הלקוח יכול לשוב לשגרת חיים תקינה כשעננה זו אינה מרחפת מעל ראשו".

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה