כשעיצוב ורגש נפגשים / יואלה בר-טל



ירוק תפוח, הצבע הטרנדי החדש

מסתובבים בחנויות העיצוב, או הרהיטים, ולפתע, בכל החנויות רואים רהיטים בגוון חדש. הפעם זהו גוון ירוק תפוח. איך נוצר מצב שפתאום בכל החנויות רואים את אותם הצבעים? איך בעצם מתחיל טרנד?

פעם בשנה, מפרסמת חברת הצבעים הגדולה בעולם, חברת פנטון, את תחזית הגוונים החדשים של השנה הבאה. פנטון מייצרת צבעים לתעשיית האופנה, וכל תעשיית הטקסטיל, (כמו בדי ריפוד, וילונות וכו'), צבעים לקירות הבית, צבעים לתעשיית הרכב וכמעט לכל התחומים שדורשים צבע.

 

הנימוקים של פנטון לבחירה בגוון הירוק תפוח

 

ירוק תפוח הוא גוון מרענן ומעורר. גוון של התחדשות, גוון המסמל התחלות חדשות. זהו גוון ירוק צהוב-טרי המזכיר לנו את התחושה מעוררת שיש לנו בימים הראשונים של האביב, כאשר  מתחילים להופיע הגוונים הירוקים של הטבע שמסמלים את החיות, ההתחדשות והחזרה לחיים לאחר החורף הקר. כמו הירוק של פריחת עלוות העצים והצמחים שמתחילים להנץ ומשקפים לנו ואת השפע שיש בחיק הטבע.

 

ירוק הוא גוון שמייצג לנו את הטבע, את המרחבים הפתוחים, את השדות, את העצים. ככל שהאנשים יותר שקועים בחיים המודרניים, כך גדלה ההשתוקקות שלהם, להביא את היופי הפיזי של הטבע אל העולם הפנימי שלהם.  את השינוי הזה  אנחנו רואים בשגשוג  של כל אותם דברים המביאים לידי הבעה את הירוק בחיי היומיום שלנו. אנחנו רואים את זה בתכנון אורבני, באדריכלות, בבחירות השונות בסגנון חיים ובעיצוב הגלובלי. הירק והצימחיה עומדים כעת בקדמת הבמה - זה גוון שתופס בכל מקום ברחבי העולם.

 זהו גוון המשקף חיים מאושרים ומסמל את המרדף אחר התשוקות אישיות ואחר החיוניות של החיים שלנו.

 

איך נשלב את הצבע הירוק בעיצוב הבית?  הנה כמה טיפים:

 

תכנון

נתחיל כמובן בתכנון קשת הצבעים לכל החלל שבו אנחנו רוצים להכניס ירוק. ניצור לוח צבעים שיכולים להשתלב טוב עם הירוק. כמו: שילוב של ירוק, שמנת, חום מוקה,. נחשוב מהם הפריטים שנרצה להכניס לחלל. ונבדוק כמה ירוק אנחנו רוצים שיהיה בחלל.

 

קירות

לא רבים ירצו לצבוע את כל החלל בירוק. אבל, אפשר לבחור קיר אחד בחלל שיהיה קיר מיקוד. והוא יהיה הירוק שנבחר. זה לא חייב להיות צבע, זה יכול להיות טפט עם גווני הירוק.

 

פריטים ואקססוריז.

מי שלא רוצה להתחייב על קיר בירוק, יכול לשלב את הירוק בפירטי ריהוט ואקססוריז. למשל ספה ירוקה ועליה כריות אפורות . או ספה אפורה ועליה כריות ירוקות. יפה יהיה להוסיף גם 2 כורסאות בגווני הירוק.

גם כסאות פינת האוכל או המטבח יכולים להיות בגוון ירוק. הם מוסיפים ענין וחיות לחלל. תוספת של פירטי אקססוריז, או מדף ירוק על הקיר יצור מענה לכסאות ומראה שלם, רענן ומיוחד.

 

ירוק בחדרי ילדים

בחדרי ילדים, אפשר לצבוע את כל הקירות או קיר אחד בירוק בהיר יחסית ולהוסיף את פירטי הטקסיל בירוק תפוח. כמו כן אפשר לפרוס שטיח ירוק עגול על הרצפה, כסא עם ריפוד ירוק, או תוספת של פוף גדול. גם מנורת לילה, ליד המיטה, מעמדים לכלי כתיבה ומדפים בירוק יוסיפו שלמות לחדר.

 

ואם אתם מתלבטים, אני תמיד כאן לשירותכם.

 

שלכם יואלה בר-טל.

 

אתר: yoelabaratal.co.il

מייל: [email protected]

יואלה בר-טל עיצוב פנים   052-2946635

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה