"ועשית הישר והטוב" (דברים ו, יח)



למשרדה של עורכת דין רעות שדה הגיע לקוח תושב יבנה בעלים של נגרייה, נתבע בתביעה כספית בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל ע"י עובדת שהועסקה על ידו כמזכירה במשך 7 שנים במצטבר, בסך כולל של כ- 95,000 ₪

 

בפגישה עם עורכת דין רעות שדה גולל בעל הנגרייה את פרטי המקרה האמור דלעיל. עוד באותו שבוע הוגש כתב הגנה אשר בו פרסה עורכת דין שדה את כל הטיעונים המוכיחים כי התביעה מוגזמת וחסרת כל ביסוס עובדתי.

כתב ההגנה התבסס על כלל התקבולים אותם קיבלה העובדת לשעבר וכן פירט את אופי העבודה וסוג מערכת הקשרים בנגריה, בה העובדת לשעבר זכתה ליחס מועדף ואף נהגה כמנהג בעלים.

בהתבסס על כתב ההגנה הנוקב, החליט בית המשפט לשלוח את הצדדים לפגישת מהו"ת שהינה פגישה שמטרתה העיקרית לסייע לכלל הצדדים להגיע להבנות טרם ההליך המשפטי.

בפגישת המהו"ת עורכת הדין רעות שדה גוללה את כלל העובדות ואף שפכה אור על אופי עבודתה חיסוריה ואי נטילת אחריות כלפי בית העסק בכלל וכלפי הנתבע בפרט.  הצדדים לא הגיעו לכלל הסכמות וזאת מאחר והעובדת לשעבר התבצרה בעמדתה ודרשה בתוקף את אשר לא הגיע לה על פי חוק ודין!

כבר בדיון הראשון ולאחר עריכת חישובים מדויקים אל מול כבוד בית הדין, השופטת הציעה לעובדת לשעבר להסתפק בתשלום חד-פעמי בסך של 18,000 ₪, זאת במטרה לסיים את כלל המחלוקות שהתגלעו בין הצדדים.

בסופו של הדיון, הבינה העובדת לשעבר כי, תביעתה אכן מוגזמת וחסרת כל ביסוס והסכימה להצעת כבוד בית הדין לשלם סך של 18,000 ₪ בלבד אשר ישולמו ב-5  תשלומים שווים, וזאת כנגד ויתור מצד העובדת לשעבר על כל טענותיה כנגד הלקוח.

עו"ד רעות שדה: "לעיתים, באמצעות פגישת מהו"ת, ניתן  להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית הדין, הליך זה מאפשר הידברות ואף חוסך במשאבים רבים ובזמן שיפוטי. במקרה המתואר פגישת המהו"ת לא צלחה ואילו כבוד בית הדין הצליח להסביר לעובדת לשעבר שעליה לרדת מהעץ עליו טיפסה ויפה שעה אחת קודם. אני שמחה שמשרדי הצליח להרים את נטל ההוכחות וכי, העובדת לשעבר נסוגה מעמדותיה ואילו לקוח משרדי שילם סכום מופחת בהרבה מזה שנתבע לשלם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה