הליכה לאיכות חיים



המשפט נפש בריאה בגוף בריא הוא הבסיס שמוביל אותי להאמין בהליכה בטבע

בשנים האחרונות נחשפתי במקצועי החדש כמורה דרך לביקוש ההולך וגובר לסיורים בחיק הטבע בהם יש הליכה משמעותית לאורך זמן. ידוע לכולנו שכל המחקרים מצביעים על הקשר הישיר בין פעילות גופנית כלשהי לביו איכות חיים טובה.

כבר הרמב"ם, שחי לפני 850 שנה,  ציין את הקשר בין הנפש לגוף. ספריו הרבים ומסקנותיו על טבע החיים והגוף האנושי הוכרו על ידי כל העמים והדתות, ורבים מהם הוכחו על ידי המדע המודרני שנים לאחר פטירתו. כתיבתו עסקה בתחומים שונים החל מבריאות הלב והנפש, ועד להרגלי בריאות חיוניים והיחסים בין בני האדם, וכולנו יכולים ללמוד רבות ולשפר את חיינו באופן ניכר אם רק ניישם ולו חלק מעצותיו.

משנות עבודתי הארוכות במשטרה בתחום האבטחה פיתחתי תפיסת עולם שמאמינה במניעה ולא בהתמודדות עם אירוע ברגע ההתרחשות שלו. הסיכויים להצלחה גבוהים יותר בכל תחום אם אתה שואל את עצמך איך למנוע דבר יותר מאשר טיפול באירוע בהתרחשותו.

מתוך תפיסה זו ובהמשך לבדיקות תקופתיות שערכתי בהן נמצאו אצלי מדדים מדאיגים של שומנים, סוכרים ועוד שהם מבשרי התחלואים של העולם המודרני ובעיקר אצל אנשים בני גילי, קיבלתי החלטה לעסוק במניעה קודם כל כלפי עצמי. לאחר פגישה עם בעלי מקצוע בתחום הרפואי החלטתי להתחיל לעסוק בפעילות, כשהחשוב הוא לא מה לעשות אלא פשוט לקום ולצאת מאזור הנוחות ,שעל פי רוב הוא בסלון הבית בקרבת המקרר אחרי יום עבודה מתיש.

אני בחרתי בעיקר ללכת. אני אמנם עושה דברים נוספים, אבל עבורי זו הפעילות המהנה ביותר, בפרט אם הולכים איתי אנשים שנהנים כמוני מהטבע ומההליכה הפשוטה. וכך חשוב שכל אדם יבחר לעשות את הפעילות המתאימה לו. רבים מתקשים מאוד ליזום את אופי הפעילות ולכן בוחרים להמשיך ולהישאר בביית.

במסגרת מקצועי כמורה דרך ומתוך הבנה מהו התחום אותו חלק מהאנשים שפגשתי מעדיפים בניתי מספר תוכניות שונות באופיין שיכולות להתאים למגוון של אנשים לפי בחירתם:

  • מסלולי הליכה בשביל ישראל –מתאים לאוהבי לכת, דרגת קושי בינונית, הליכה של כ-12 ק"מ במשך שש שעות, יום מהנה במסלולי טבע מדהימים.
  • מסלולים לאורך חופי ישראל-הליכה במישור ,דרגת קושי קלה, כ-12 ק"מ ,כארבע שעות לאורך חוף הים.
  • סיורים באתרים בארץ- דרגת קושי קלה, ביקור במספר אתרים כשישה ק"מ.
  • סיורים למיטיבי לכת-דרגת קושי קשה, כולל עלייה בסולמות וירידות תלולות, כ-15 ק"מ ,בנחלים בצפון מדבר יהודה, בחודשים פברואר עד מאי.

הנחיות חשובות ליוצאים עצמאית:

להצטייד במקל הליכה, בנעליים סגורות נוחות, בבגדים מתאימים, במפות וכמו כן יש להקפיד על הליכה בשבילים מסומנים ועל כללי הבטיחות באתר.

לשמחתי, אני רואה שיש מגמת עלייה במעגלים השונים של הפעילות אם בהליכה בעיר ואם בהצטרפות לקבוצות שלי, וזכרו תמיד שפעילות גופנית בחברותא טובה מניחה ומרגיעה את הנפש.

אני מצרף דוגמא לסיור שאני עורך מתוך חוברת סיורים ל-2017 שניתן לקבל אצלי. מקווה לראותכם מטיילים איתי בשבילים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה