הרפו מן העבר



"להרפות מהעבר פירושו - ליהנות מהחלום המתרחש ממש עכשיו". כיצד ניתן בתהליך קואוצ'ינג להשתחרר ממטעני העבר?

מאומן: "חווית הנטישה שחוויתי בעברי לא מאפשרת לי להתקדם קדימה בחיי"

אני: "העבר הינו חלק בלתי נפרד מהחיים שלך; חווית הנטישה תלווה אותך כל חייך; אין דרך לשכוח את העבר אלא להניח אותו בצד במקום בו אינו פוגע באיכות חייך ולחיות לצידו";

מאומן: איך אעשה זאת?

אני: "ההבנה שהאחריות שלך היא ביצירת ההווה שלך תוביל אותך ליצירת מציאות סלחנית וצמיחה מחדש לעבר שמחה וחופש בחייך".

לצערי אחד הדברים שמונעים מאתנו להכניס דברים טובים לחיינו הוא העבר. אנחנו נתלים עליו ומסרבים להיפרד ממנו. רוב בני האדם חיים את חייהם אחורה בזמן, בעברם, במה שכבר קרה, ניגמר ונגוז.

אומנם העבר הוא סך כל מה שאנחנו כיום אך זה מתחיל ונגמר בזה. אי אפשר לשנות אותו. אי אפשר למחוק אותו. אי אפשר אפילו לתקן אותו. הוא נותר אי שם, בעבר. הוא כעת זיכרון ישן. ותו לא.

לחיות את העבר פירושו לא להיות כאן ועכשיו במציאות ובחיים הדינמיים. החיים ממשיכים; הולכים למקום אחר ואנחנו נותרים באותו מקום, מנסים לשנות את מה שאי אפשר לשנות. אוחזים בעבר חזק מידי. תוקעים את עצמינו. ומה הפלא שאנחנו לא מתקדמים לשום מקום.

רבים אינם יודעים עד כמה עברינו הוא זה שמכתיב לנו את ההווה. עד כמה העולם הפנימי שהתעצב בעבר שולט בחיינו כיום ועד כמה חשוב להשתחרר ממטעני העבר כיוון והן מעכבות אותנו מלהתפתח בהווה.

ל"היתקע" בעבר עשוי לגרום לנו להסתובב במשך שנים רבות עם רגשות קשים, לאמץ דפוסי התנהגות שליליים, להחזיק בסטריאוטיפים ישנים שלא משרתים אותנו ואף מעכבים אותנו בלהמשיך לבנות את חיינו. בנוסף; מטענים שאנו סוחבים עמנו מהעבר עשויים לגרום לנו להתייחס אחרת לאנשים, לבנות חוסר אמון בסביבתנו, לבחור להתרחק מדברים רבים ולא לתת לעצמנו להגיע למימוש מלא וחיי אושר. בקיצור חיים בעבר נוטלים מאתנו את שמחת החיים, שלוות הנפש, הגשמת מטרותינו ומכניס לחיינו פחד מיותר .

כיצד ניתן בתהליך קואוצ'ינג להשתחרר ממטעני העבר?

משפטים כמו: "הייתי יכול" או "חבל שלא עשיתי" או "למה לא אמרתי" או "איך פספסתי" או "פישלתי" או "טעיתי" או "אכזבתי", הם משפטים חסרי טעם, חסרי משמעות. מה אפשר לעשות כעת אם זה כבר קרה? האמת, כלום. שום דבר. אז למה להתעסק בזה? לכן אנא שחררו מעלכם את דפוסי האשמה והתרכזו באיך ניתן לשפר ולתקן את חייכם ברגע הזה.

במקרים רבים יש ללמוד לחיות לצד חוויות העבר, לשחרר את הרגשות הקשים שהם מעוררים באנו, לקבלם כחלק בלתי נפרד מהחיים והנחתם במקום בו אינם פוגעים באיכות חיינו, ובכך ולאפשר לעצמינו לחיות כאן ועכשיו.

חשוב לזהות כיצד חוויות העבר משפיעות עלינו בחיי היומיום שלנו. האם מפריעים לנו במערכות יחסים קרובות, בהתקדמות המקצועית ובאהבה עצמית שלנו עם עצמינו. חשוב לברר מדוע הם כה כואבים וכבדים והאם הם בכלל עדיין רלוונטיים להתעסק איתם בחיינו.

לאחר הבירור, חשוב לבדוק מה ניתן לעשות בעניין, האם יש דפוסי התנהגות שניתן לשנות. האם יש עם מי לדבר על מנת להקל במשקעים, האם ניתן לבצע להם "תיקון" כלשהו. לעיתים, "תיקון" או התנסות מחודשת עשויה להוכיח לאדם שעברו אינו שולט בו כמו שחשב, מה שאכן יעזור לו להרפות מעברו. 

לסיום טיפ חשוב ממני אליכם "אל תישארו באותו מקום- תתקדמו".

לכל שאלה אשמח לענות.

                                  חגית כהן- מנטורית לצמיחה

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה