יש לי חלום - חיים ללא אלימות נגד (א)נשים



ב-25 בנובמבר 1960 נרצחו שלוש האחיות מיראבל מהרפובליקה הדומיניקנית, שהיו פעילות במחתרת נגד שלטונו של הדיקטטור רפאל טרוחיו. הרצח של שלוש האחיות, בהוראת טרוחיו, הפך אותן לסמל פמיניסטי של התנגדות עממית. בשנת 1999 קיבל התאריך הכרה על ידי האו"ם ונקבע רשמית כיום המאבק למניעת אלימות נגד נשים

אלימות פיזית, מינית, כלכלית, מילולית, רגשית, פסיכולוגית, איומים, הפחדה, בידוד חברתי, הטרדה מאיימת ומעקב. כל אלו יחדיו או לחוד הינם מנת חלקם של אינספור נשים וגברים ברחבי העולם הסובלים מאלימות, כאשר על פי ההגדרה הרווחת, אלימות היא כל ביטוי התנהגותי, סמוי או גלוי, ברמה הפיזית, מילולית ונפשית ששולל את זכויותיו, כוחו, חירותו וכבודו של האחר ו\או פוגע בהם. גם עוינות בעבודה היא סוג של אלימות.

מידי שנה בישראל מדווחות אלפי נשים על אלימות כלפיהם ואלפי נוספות אינן מדווחות בשל פחד וחשש. גילוייה של האלימות לא פוסחים על אף שכבה באוכלוסייה, ומסתבר שהסכנה הגדולה ביותר לנשים היא בתוך המשפחה.

היום החשוב הזה נועד על מנת לעלות למודעות את נושא האלימות נגד נשים ולהדגיש את מגוון המסגרות הפועלות בעבור נשים אשר חוו מקרי אלימות ו/או התעללות. היום למניעת אלימות נגד נשים מצוין ברחבי העולם במטרה לעורר מודעות לנושא, להגביר חקיקה, אכיפה וענישה הולמת וכן לעודד נשים לפנות לעזרה.

בין יתר המשרדים והארגונים הכל כך חשובים שהוקמו על מנת לסייע אציין כמה שניתן לפנות אליהן:

 משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מספק הגנה וסיוע ראשוני לנפגעי אלימות במשפחה

לקו החירום החברתי של משרד הרווחה 118 – ניתן לפנות 24  שעות ביממה, בכל השפות, הוא מופעל ע"י משרד הרווחה באמצעות חברת שידורית.

קו חירום ארצי לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית 1202 ו- 1203 (קו לגברים)

קו פתוח ומרכז סיוע לנשים דתיות (ארצי) – 02-6555744/5.

ב 10 בדצמבר חל יום זכויות האדם.  בין ה- 25.11 בכל שנה ועד ה ה-10 בדצמבר מפרידים 16 ימים, אנו קוראות לכן להתייחס ליום הזה שיחול מחר בכובד ראש ולימים שבאים אחריו כהזדמנות לחשוב מה אנחנו יכולות ויכולים לעשות על מנת לסייע ולאפשר לנשים לקבל את הזכויות הבסיסיות שלהן כ(א)נשים הכוללות חופש, ביטוי עצמי, חיים ללא פחד ואלימות.

לחיים ללא אלימות,

בשביל בנותינו וגם בשביל בנותיכן,

בשמת ומיכל מגשימא


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה