זה הזמן לדאוג לעתידכם

$(function(){setImageBanner('5a5071c1-703e-4bd2-ac0e-426971571455','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33917,'Image','');})

מה ההבדל בין "ייפוי כוח מתמשך" לצוואה הדדית? האם כדאי לצרף את הילדים כשותפים בחשבון הבנק?

עכשיו יותר מתמיד חשוב לכם לערוך ייפוי כוח מתמשך ולבחור את בני המשפחה שידאגו ויקבלו בעתיד החלטות בעניינכם ביום שבו לא תוכלו לעשות זאת בעצמכם ובנוסף תחסכו מבני משפחתכם התעסקות בבירוקרטיה מיותרת. עו"ד אביב סמוכה תושב יבנה ,מוסמך משרד המשפטים לערוך "ייפוי כוח מתמשך", עם טיפים ופתרונות שמשתלם לכם להכיר.

צוואה הדדית - מתייחסת לחלוקת הרכוש לאחר הפטירה של מי מבני הזוג

צוואה הדדית נולדה מהצורך של בני זוג לצוות את רכושם לבן הזוג שיוותר בחיים ולאחריו לילדים (בד"כ), תוך הסתמכות על הוראות זהות מצד בן הזוג השני וניתן לחתום עליה באותו מסמך עם בן הזוג. חתימה על צוואה הדדית הפסיקה תופעה בה הצאצאים ירשו מחצית מרכושו של בן הזוג והסתכסכו עם בן הזוג הנותר בחיים, עד לכדי דרישה שייצא מבית המגורים.

הרבה אנשים לא יודעים שבן הזוג הנותר בחיים אשר קיבל את הירושה, במסגרת צוואה הדדית, יכול לבצע ברכוש שקיבל ככל העולה על רוחו ומבלי שיוותר לילדים דבר.

ייפוי כוח מתמשך מתייחס לאדם כשיר למקרה עתידי שבו יאבד את כשרותו המשפטית-לא מדובר בצוואה

על פי החוק החדש כל אדם "צלול" מעל גיל 18 יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך ולקבוע מראש, מי מבני משפחתו או קרוביו יהיו מיופי הכוח שלו, ינהלו ויקבלו החלטות בענייניו ביום שבו הוא לא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו, מפאת תאונה ,מחלה ,זקנה, (למשל דימנציה) באופן שיחסוך בעתיד את הפנייה לביהמ"ש למינוי אפוטרופוס. מעל 50,000 איש כבר ניצלו את האפשרות לערוך ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד סמוכה מוסיף: “בתקופה האחרונה של אי ודאות בריאותית אנו עדים למגמת עלייה בעריכת ייפויי כוח גם בקרב בני ה +50 שכן ייפוי הכוח המתמשך הוא מסמך מאוד נחוץ המותאם להשקפת עולמכם ,כך שאתם קובעים מי יטפל ויקבל החלטות בעניינכם הרפואיים והרכושיים ביום שתאבדו את כשרותכם ובני משפחתכם יפעלו רק על פי ההנחיות שהורתם מראש.

מי שלא יערוך ייפוי כוח מתמשך

על ייפוי כוח מתמשך יכול לחתום רק אדם שהוא כשיר וצלול. במקרה שאדם יגיע למצב של היעדר כשירות, מבלי שערך קודם לכן ייפוי כוח מתמשך, בני משפחתו לא יוכלו לפעול בחשבון הבנק, הוראות קבע יופסקו, הם גם לא יוכלו לקבל החלטות בענייניו הרפואיים, אלא רק לאחר שיפנו לביהמ"ש ויקבלו צו מינוי מביהמ"ש; לאחר קבלת הצו, הם יצטרכו להגיש דיווחים ודוחות שנתיים למדינה על פעולותיהם.

שותפים בחשבון -לא מה שחשבתם

עו"ד סמוכה מסביר כי בעבר היה נהוג לצרף בן משפחה או את הילדים לחשבון הבנק כשותפים, אולם בשונה מייפוי כוח מתמשך, השותפות נכנסת לתוקף באופן מיידי, השותף הופך לבעלים של מחצית הכספים בחשבון על כל המשתמע מכך ,יתרה מכך אם חס וחלילה נפטר השותף, יורשיו של השותף נכנסים בנעליו ואותו הורה עלול למצוא את עצמו , ללא בחירתו ,שותף עם החתן/כלה והנכדים; בייפוי כוח מתמשך ההרשאה בחשבון צופה פני עתיד, ישנן מגבלות, כך שהפעולות בחשבון יבוצעו בהתאם להנחיות הממנה ולטובתו.

עו"ד סמוכה

לסיכום, זה הזמן לנקוט פעולה ויפה שעה אחת קודם.

בתמונה: עו"ד אביב סמוכה, מוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה