חשיבות תזונה נכונה לבריאות גופנו



המזון אשר האדם אוהב ומעדיף מושפע מגורמים שונים: סביבתיים, תרבותיים וכלכליים. אכילה הינה צורך פיזי בסיסי שנועדה להעניק לגוף את האנרגיה והוויטמינים אשר הוא זקוק, אך גם צורך נפשי, מכוון שמזון יכול לספק הנאה ולעיתים מוריד רמת מהלחץ. תזונה נכונה חשובה מאוד לבריאות ולגופנו, מכוון שהיא מונעת ממחלות רבות. על מנת להישאר בריא, ניתן לשלב תפריט הכולל תזונה נכונה, שתיית מים ופעילות גופנית. כדי להבין היטב את הנושא הזה, נסביר מאלו מאכלים מורכבת תזונה נכונה ומה החשיבות להקפיד על מזון זה.

Pixabay

הסוד הוא ברכיבים שאנו מכניסים לגוף

תזונה נכונה אינה אכילה בכמויות קטנות או הקפדה על דיאטה קשוחה. להפך, מומלץ לאכול מצרכים מגוונים הבריאים לגוף האדם, ולהרכיב תפריט שבועי. משפחת המזון מכילה קטגוריות של אבות המזון: שומנים, פחמימות, חלבונים, מים, מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים. על מנת לשמור על תזונה נכונה ובקרת משקל, מומלץ להרכיב על ידי תזונאי, תפריט המכליל את כל אבות המזון. איש מקצוע זה ירכיב ארוחות לפי הגיל, משקל, גובה של הלקוח. עם זאת, אנשים אשר עושים פעילות גופנית באופן קבוע, יקבלו תפריט עשיר יותר בחלבונים וכדומה. תזונה נכונה כוללת מזון בריא לפי כמות הקלורית המתאים לכל אחד בצורה אישית.

מדוע חשוב להקפיד על תזונה נכונה

כפי שנאמר, התזונה מחולקת לשמונה אבות המזון החשובים ביותר לבריאות וגוף האדם. ניתן להסביר ולפרט כל אחד על מנת להבדיל ביניהם:

  • השומנים חשובים לגוף מכוון שהנם שומרים על האיברים הפנימיים של גופנו. מדובר בשומנים טבעיים שניתן למצוא במזון כגון, שמן זית, אבוקדו, מרגרינה ועוד. כאשר אנו מכניסים אותם לגוף, הם מתפרקים וכך מעניקים אנרגיה רבה. מומלץ לאכול כמות נכונה של שומנים על מנת למנוע ממחלות שונות, לדוגמא סכרת או מחלות לב.
  • תקפיד של החלבונים בגוף חשוב מכוון שהוא מוביל את החמצן בדם והמזון. עם זאת, הוא מסייע לבניית ציפורניים, עצמות, שרירים, שיער, עור ועוד. כאשר אדם מתאמן, ניתן להגדיל את כמות החלבונים על מנת לשמור על מסה שרירים ועל משקלו. ניתן למצוא חלבונים לדוגמא בביצים, מוצרי חלב, דגים, ובשר.
  • פחמימות כוללות סוכר ועמלנים ההופכות בגוף האדם לגלוקוזה. הינן מעניקות אנרגיה החשובה לגוף באופן מידי. כאשר אדם אינו אוכל פחמימות, גופו שורף את השומנים והחלבונים, וכך עלול לעלות במשקל. זה למה, חשוב לאכול כמות נכונה של פחמימות על מנת להעניק את מה שהוא זקוק. ניתן למצוא פחמימות בלחם, אורז, תפוחי אדמה, קמח ועוד..
  • שתיית מים חשובה ביותר לשמור על גוף בריא. מומלץ לשתות בין ליטר וחצי ועד 2 ליטר ביום, על מנת לשמור על בריאות האדם.
  • ויטמינים ומינרלים לרוב נמצאים במזון אשר אנו אוכלים, לדוגמא ירקות ופירות, דגים, קטניות כמו עדשים וכדומה.
  • סיבים תזונתיים עוזרים למערכת העיקול, מונעים ממחלות וכולסטרול. מוצאים אותם באגוזים, גרעינים, פירות וירקות ועוד...

ניתן להרכיב תפריט הכולל כל אחד האבות המזון בכמות נכונה על מנת לשמור לתזונה נכונה לבריאות גופנו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה