קורונה והמצב הכלכלי



'ביחד ולחוד' - מדורו של ערן רוזן

.

השבוע אענה על שאלתו של קורא:

"שלום לך,

רציתי להיעזר בעצתך. כמו כולם גם אנחנו נמצאים בתקופה מטורפת שמגפת הקורונה יוצרת. קראתי את הכתבות שלך בנושא הקורונה והזוגיות ואנחנו בהחלט מיישמים את העצות שלך. השאלה שלי היא גם כן בנוגע לקורונה, אבל בנושא שטרם ייעצת בו.

גם אני וגם אשתי לא עובדים בתקופה זו מאחר והוציאו את שנינו לחל'ת לפני כשבועיים. חשוב לציין שהיינו במצב כלכלי טוב מאוד לפני שהקורונה התחילה וכעת אנחנו נמצאים במצב שלא היכרנו בעבר.

גם אני וגם אשתי חתמנו אבטלה אבל מצד אחד לא יודעים כמה כסף נקבל ומתי, ומצד שני אף אחד לא יודע כמה זמן יימשך המצב הזה והאם בכלל נחזור לאותה העבודה בה עבדנו.

עקב זאת, אני חושב שאנחנו צריכים להסתגל למצב החדש ולצמצם באופן דחוף את ההוצאות שלנו בכל קטגוריה אפשרית. לא רק שאני מאמין שצריך לחתוך בהוצאות מותרות שלנו, אני חושב שצריך לצמצם אפילו בכמות המזון שאנחנו קונים - וזו בדיוק הבעיה שיש לי עם אשתי. היא חושבת שלא צריך להפסיק לחיות בצורה שבה חיינו עד כה, ושיש להמשיך ולהתנהל כרגיל כדי לא להלחיץ את הילדים. בין היתר זה אומר מבחינתה להמשיך ולקנות לילדים מה שהם מבקשים.

הדבר מייצר לנו מריבות רבות בשבועיים האחרונים ואנחנו לא מצליחים להגיע להסכמות. מה עושים?".

קורא יקר,

אמנם ביקשת להתייעץ על מקרה פרטי שלך אבל אני מניח שישנם לא מעט קוראים הנמצאים במצבך ואינם יודעים כיצד לנהוג.

ללא ספק, מגפת הקורונה גרמה לאנשים למצוא את עצמם במצבים שלא האמינו שיימצאו בהם (איבוד מקום העבודה, בידוד וסגר בבית, ועוד) והרבה מהם אינם יודעים כיצד עליהם להתנהג בתקופה זו, כשאף אחד אינו יודע מתי תסתיים וכיצד ייראו חיינו לאחר מכן.

דעתי האישית היא שמגפת הקורונה והשלכותיה יגרמו להרבה מאוד משפחות למצוא את עצמן במשברים (זוגיים, כלכליים, וכו') שיהיה להם קשה לצאת מהם.

לשאלתך - מצב כלכלי בהחלט יהיה משבר שהזוגות יצטרכו להתמודד עמו בתקופת המשבר וגם לאחריו, למרבה הצער.

אינני סבור שיש להפסיק לחיות ולצמצם לחלוטין את ההוצאות המשפחתיות, אבל בהחלט יש לתת את הדעת על כך. אני חושב שעליך למצוא זמן לשבת עם אשתך בשקט וברוגע (כשהילדים אינם נמצאים ברקע) ולדון בהוצאות ובהכנסות המשפחתיות.

כדאי אפילו לעשות טבלת 'אקסל' ולנסות להבין את המצב החדש - כמה כסף אפשר להוציא בחודש, לבנות סדר עדיפויות על מה כדאי להוציא את הכסף, ולבדוק האם ישנם חסכונות למקרה חירום.

ברור שיכולה להיות לכל אחד מהצדדים דעה שונה וזכות לעשות מה שהוא חושב, אבל זה לא יועיל לאף אחד מהצדדים ובעיקר לזוגיות. הרבה יותר נכון יהיה להגיע להבנות ששני בני הזוג מסכימים עליהן ומבינים אותן.

חשוב לזכור ששני הצדדים רוצים את טובת המשפחה והילדים, אבל הדרך להגיע לכך יכולה להיות שונה בין הצדדים. לטובת הזוגיות והילדים חשוב מאוד שההורים יגיעו להבנות ביניהם, ובדרך זו גם יושגו המטרות וגם יישמר שלום הבית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה