בחירת גופי תאורה לבית- כך תעשו זאת נכון



רוב האנשים לא מייחסים חשיבות רבה לסוגי התאורה שהם בוחרים לבית שלהם, מה שנראה להם יפה או מה שהם ראו אצל אחרים- מספיק טוב להם, אך לא כך צריך להיות הדבר.

תאורה לבית

לכל אחד בית המעוצב בצורה שונה ולמרות שהצרכים של כולנו בבית די דומים, חשוב לבחור את התאורה בקפידה. אז איך עושים זאת?

בחירת תאורה ראשית ומשנית בחנות התאורה

מה הכוונה בתאורה ראשית ומשנית? הצרכים שלנו בכל חדר במהלך היום לעומת שעות הערב משתנים ולכן גם התאורה צריכה להשתנות. כדי להתאים את התאורה ניתן להשתמש בתאורה עם דימר שבעזרתו יהיה ניתן "לשחק" עם עוצמת התאורה. זהו פתרון טוב אך לא תמיד מתאים. הפתרון השני הינו שתי סוגי תאורה בחדר (בעיקר חשוב בסלון ובמטבח). התאורה הראשית תהיה חזקה ומאירה והתאורה המשנית תהיה רכה ונעימה יותר לשעות הערב. בעזרת תאורה שקועה לדוגמה, ניתן להאיר נקודות מסוימות במטבח כל שהתאורה תספיק למי שבמטבח ולא תפריע למי שיושב בסלון.

תאורה באזורי עבודה

בין אם מדובר באזורי הבישול והכנת האוכל במטבח ובין אם מדובר בחדר עבודה- תאורה טובה היא עניין חשוב במיוחד באזורים האלה. מהי תאורה טובה? תאורה שממוקמת נכון בחלל ומאירה בצורה האופטימלית את משטחי העבודה. במטבח חשוב שהתאורה תהיה לא רק במרכז המטבח אלא גם באזור משטח העבודה ובמיקום טוב כך שלא נסתיר אותה בזמן העבודה. בחדר העבודה ניתן להוסיף תאורת שולחן כך שנוכל להדליק אותה גם במשך היום בלי להדליק את האור המרכזי.

התחשבות בתנאי הסביבה

בבחירת תאורה לבית חשוב להתחשב בתנאי הסביבה בה אנו גרים. אדם הגר ליד הים צריך להתחשב בכך ולבחור תאורה שעמידה בפני לחות. אדם הגר בקומה גבוהה צריך להתחשב בכך שיכולות להיות רוחות חזקות ולבחור בגופי תאורה יציבים ועמידים.

צריכת האנרגיה

רובנו כבר מכירים את העובדה שיש היום נורות חסכוניות שמפחיתות משמעותית את הוצאות החשמל של הבית ומפחיתות גם הנזק שנגרם לסביבה ובכל זאת לא כולם משתמשים בהן. הן מאירות כמו נורות רגילות לגמרי ואין להן שום חסרון על פני נורות רגילות (אם כבר, רק יתרונות- חיסכון בחשמל, אורך חיים ארוך יותר ופליטת חום נמוכה יותר) כך שאין סיבה לא להשתמש בהן. 

בסופו של יום, התאורה היא חלק חשוב בבית שלנו, הן בפן העיצובי והן בפן הפרקטי, ועל כן צריך לייחס לבחירת התאורה חשיבות רבה. כשאתם הולכים לקנות גופי תאורה לבית חשבו על הדברים הנ"ל והפעילו את ההיגיון שלכם: מה אני עושה בחדר הזה וכמה אור אני צריך ביום ובלילה.

רוצים לקרוא על טיפים נוספים בנושא התאורה לבית ולגן? חברת אלומה עיצוב ותכנון תאורה נחשבת לבין החברות המובילות בארץ בתחום העיצוב, יבוא ושיווק של תאורה יוקרתית ואיכותית. אלומה עיצוב ותכנון תאורה מספקת תאורת פנים ותאורת חוץ לדירות ובתים פרטיים, מסעדות, פאבים, חדרי כושר, ספא, רשתות אופנה, חנויות ועוד פרויקטים רבים גדולים וקטנים כאחד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה