ההגה בידיים שלה



כבר עשר שנים שאורלי סאייג עובדת כנהגת אוטובוס. למרות שבעיני רבים המקצוע עדיין נחשב ל'גברי', היא לא מתביישת ולא מתנצלת, להיפך, מאד גאה במה שהיא עושה ואוהבת את העבודה שלה. ולא, היא לא נתקלה בבעיה או סיטואציה רק בשל היותה אישה

אורלי סאייג

צילום: יח"צ מטרופולין 

במשך שנים רבות עבדה אורלי סאייג בעבודות משרדיות, שהיא לא אהבה. עד שהחליטה ללכת עם הלב שלה, להגשים חלום ישן ולהפוך לנהגת אוטובוס. היא עזבה משרה מסודרת בחברת פלאפון ופנתה למודעת דרושים של אחת החברות הגדולות בארץ. "כבר כשהייתי בת 22 הוצאתי רישיון לאוטובוס" היא מספרת "זה התחיל בעקבות שכנה שלי שהוציאה רישיון דרך משרד העבודה וזה מאוד קרץ לי וגם אני רציתי לעשות את זה. היא הפנתה אותי לגוף שעבד תחת משרד העבודה והתחלתי הכשרה של נהגות לשעת חירום. שלחו אותי ללמוד בבית הספר הארצי באשדוד. פעמיים בשבוע נסעתי מחיפה לאשדוד רק בשביל ללמוד ומאוד נהניתי מזה".

סאייג אומנם אהבה את הלימודים, אך מעולם לא חשבה שהיא תעסוק בתחום בעתיד. "הסתכלתי על זה יותר כתחביב" היא אומרת. ואכן מיד בתום הלימודים היא פנתה לתחומים אחרים, עד שהחליטה לעשות את השינוי המיוחל ולעשות את מה שהיא באמת אוהבת. היום היא נהגת אוטובוס בחברת 'מטרופולין'. "אני מאוד מרוצה מהמקום שאני נמצאת בו, זו חברה שאכפת לה מהעובדים שלה, יש אוזן קשבת ותמיד יש למי לפנות. החברה מאוד מעודדת נשים נהגות ומתחשבת בצרכים שלהן".

איזה קווים את עושה?

"עד לא מזמן עבדתי בקווים ארוכים של ת"א-ב"ש במשך שנתיים. חודש שעבר עברתי לסניף נתניה אחרי שהחברה זכתה במכרז של אזור השרון והיום אני ועבדת על קווי ת"א נתניה".

זה עדיין חריג בנוף לראות אישה שהיא נהגת אוטובוס?

"כיום יותר ויותר אנשים רגילים לראות נהגות, אך עדיין יש אנשים שעולים ועולה להם חיוך על הפנים כשהם רואים נהגת. דווקא נחמד להם לראות משהו שונה והם אפילו אומרים 'איזה שינוי מרענן'. תמיד יש אנשים פחות נעימים שאוהבים לזרוק הערות אבל זה ממש בשוליים".

מה מיוחד עבורך בעבודה הזאת?

"אני מאד אוהבת את העבודה שלי, באה לעבודה בכיף ובחיוך, מרגישה שאני עושה את מה שאני אהבת. בטבע שלי אני לא אוהבת לעבוד במקום סגור, אוהבת להרגיש את החופש, לראות שמיים. אני באה לעבודה ואני לא מרגישה שאני בעבודה אלא מטיילת. בעיני זו עבודה מאד מכובדת, עבודה שניתן להשתכר בה בכבוד".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה